Olay Gazetesi Bursa

Yeni zeytin stratejisi ne kazandıracak?

Tarımda Bursa ve civarının başlıca geçim kaynaklarından bir zeytincilik. Çünkü yüzbinlerce insan doğrudan ve dolaylı ekmek yiyor zeytinden! Dolayısıyla ağaçtaki zeytinin nasıl bir katma değere dönüştüğü önem kazanmakta.. Peki zeytincilikte teknoloji ve pazarlama olarak hangi seviyelerdeyiz? İç ve dış pazarlarda büyümek için neler yapılıyor? Sektördeki gidişatı analiz etmek üzere… Bu soruları sektörün başaktörü Marmarabirlik Başkanı […]

Tarımda Bursa ve civarının başlıca geçim kaynaklarından bir zeytincilik.

Çünkü yüzbinlerce insan doğrudan ve dolaylı ekmek yiyor zeytinden!

Dolayısıyla ağaçtaki zeytinin nasıl bir katma değere dönüştüğü önem kazanmakta..

Peki zeytincilikte teknoloji ve pazarlama olarak hangi seviyelerdeyiz?

İç ve dış pazarlarda büyümek için neler yapılıyor?

Sektördeki gidişatı analiz etmek üzere…

Bu soruları sektörün başaktörü Marmarabirlik Başkanı Hidamet Asa‘ya yönelttim.

Öncelikle Asa’nın rehber edindiği kurumsal felsefesini paylaşmakta fayda var.

“Gücünü üretici ortaklarından alan Marmarabirlik…

Önümüzdeki yıllarda ortaklarından daha çok ürün alarak…

Hem kazancına kazanç katmayı hem de ortaklarının refah seviyelerini yükseltmeyi hedefliyor”.

Yani öncelik ‘güçlü ortak, güçlü kooperatif, güçlü Marmarabirlik’ ilkesinde!

Hidamet Asa ve ekibinin bu prensip çerçevesindeki çalışmaları…

2015’te 36 bin 500 tonluk ürün satışı seviyesine gelinmesini sağlamış.

Ve 2010’da 177 milyon TL olan net ciro da 2014-2015 iş yılında 314 milyon TL‘ye yükselmiş aynı zamanda!

Elde edilen finansal kapasite sayesinde ise…

2015-2016 döneminde 187 milyon TL’lik ürün alımı yapan Marmarabirlik yönetiminin 2018’e dönük hedefleri de iddialı.

Hedefimiz 50 bin ton satış ve 500 milyon TL net ciro rakamlarına ulaşmaktır.

Toplamda şimdiye kadar 42 milyon lirayı bulan yatırım bu başarının anahtarı olacaktır.

Nisan sonu faaliyete geçecek yeni zeytinyağı üretim hattımızla binamız da bu sürece katkı yapacak. Depolama kapasitemizi de 100 bin tona çıkarmayı planlıyoruz.

Marmarabirlik ayrıca Lisanslı Depoculuk AŞ ile de Türkiye’ye örnek bir sistemi yaygınlaştırma gayretinde”.

 

Stratejik ürünler ve Ar-Ge şirketi

 

Başkan Asa’nın altını çizdiği yeni ürün gamı ve pazarlama stratejisi ise…

Türkiye adına çok özgün çıktıları dünya ile buluşturmaya aday görünüyor!

“Yeni tesisimizde üretilip piyasaya sunulacak olan ‘tek porsiyonluk zeytin ezmesi’

Otel, restoran ve kafe gibi kahvaltı sektöründe faaliyet gösteren ev dışı tüketimi fethetmemizi sağlayacak.

Sektördeki ilklerden ‘Katla Yağla Sos’ da başta THY olmak üzere bu pazarda öne çıkmamıza katkı koyacaktır”.

Cam, pet ve küçük ambalajlı üretim için kolları sıvayan Asa ve ekibi…

Yeni startejik ürünleri yerel zincirleri de dikkate alarak…

Hem Türkiye hem de dünyadaki tüketiciyle buluşturma arzusunda.

Bu pazarlama atağında yeşil zeytine ise özel bir önem atfetmiş Marmarabirlik!

Katma değerli büyümeyi sürdürülebilir kılmanın yolu ise Ar-Ge’den geçiyor.

Bu nedenle çok özel bir girişim için koların sıvandığını duymak sevindirici.

Marmarabirlik bünyesinde KOSGEB hibe kredilerinden faydalanmak üzere bir Ar-Ge şirketi kurulması planlanmaktadır.

Şirketin akredite bir laboratuara sahip olması…

Ve sektörde faaliyet gösteren diğer firmalara da hizmet vererek kazanç elde etmesi… Ortaklarımızın geleceği için ayrı bir yatırım olacaktır”.