Olay Gazetesi Bursa

Üreticiyi baştacı eden işletmecilik

Bursa tarımının kara altını zor bir yıl geçirdi! Ancak 2014 yılı, kent ekonomisi ve üretici adına… Parlak bir dönem olarak kayıtlara geçmek üzere. Çünkü… Zeytincilik sektörünün belkemiği olan Marmarabirlik‘in rakamları… Ağaç dalından son kullanıcıya kadar uzanan süreçte; zeytinin en yüksek katma değere ulaşmakla kalmayıp… Her aşamda üretici ortaklara ve iş yapılan kurumlara büyük ekonomik katkı […]

Bursa tarımının kara altını zor bir yıl geçirdi!

Ancak 2014 yılı, kent ekonomisi ve üretici adına…

Parlak bir dönem olarak kayıtlara geçmek üzere.

Çünkü…

Zeytincilik sektörünün belkemiği olan Marmarabirlik‘in rakamları…

Ağaç dalından son kullanıcıya kadar uzanan süreçte; zeytinin en yüksek katma değere ulaşmakla kalmayıp…

Her aşamda üretici ortaklara ve iş yapılan kurumlara büyük ekonomik katkı sağladığını gösteriyor.

Üstelik, zeytinin hava koşullarından nasibini fazlasıyla aldığı bir dönemde… Bu performansın sergilenebilmesi ciddi bir işletmecilik başarısıdır!

Nasıl mı?

Marmarabirlik Başkanı Hidamet Asa‘dan aldığım rakamların sunduğu bilançoya özetle bakalım.

Örneğin 9 Ocak 2015’te sona erecek 2014/2015 ürün alım dönemine ait son rakamlar çarpıcı değerleri ihtiva ediyor.

Ancak, öncelikle, 22 Ekim gibi alışık olmadığımız bir tarihte başlayan kampanya sayesinde…

Zetin ağaçlarındaki ürün azlığı sonucu başlayan dökülmenin…

Üreticiyi mağdur etmesinin önüne geçildiğini söylemekte fayda var!

Şu ana kadar 27 bin tona yaklaşan ürün alımınınsa kampanya bitiminde 28 bin tona ulaşması bekleniyor.

Ve karşılığında zeytin üreticisinin eline 120 milyon TL para geçmiş olacak.

Geçen alım dönemindeki miktar ve tutarı 40 bin tona karşılık 129 milyon TL olduğunu dikkate aldığımızda…

Geçen sezon ton başına ortalama 3 bin 225 lira ödenirken, bu sezon 4 bin 285 liralık değer biçildiği görülüyor!

Aradaki bin 60 TL’lik fark, rekoltesi düşen üreticiye nasıl bir kaynak aktarımıyla destek olduğunun net bir göstergesi.

Özellikle bazı bölgelerde yüzde 80’e varan ürün kayıplarının mağduriyet vermemesi için uygulanan stratejilerin sonuç verdiği de ortada.

Bu çerçevede, Başkan Asa’nın üzerinde önemle durduğu ödeme takvimi de…

Ürün bedellerinin tamamının 16 Ocak 2015 tarihinde ödenmesini sağlayacak olması nedeniyle…

Üreticinin yeniyıla moralli bir başlangıç yapamasına fırsat verecektir!

Hidamet Asa, üretici ortaklara yapılan diğer katkılara da dikkat çekmekte.

“Ürün bedelleri neredeyse peşin ödenirken, ortaklarımızın üst üste 2 yıl borçları ertelenirken ayrıca 600 TL seyyanen limit tahsis edilmiş…

Neticede gübre ve zirai ilaç yardımı olarak 22 milyon TL tahsisat yapılmıştır.

Kısaca kredili ürün alımlarından, kendi özkaynakları ile neredeyse peşin alıma geçilmiş durumdayız”!

Peki alımlardaki bu performansın kaynağı ne?

 

Ar-Ge, markalaşma ve yatırım başarısı

 

Marmarabirlik Başkanı Asa’nın paylaştığı bilgiler…

Kurumun yüksek ödeme ve destek potansiyeline ulaşmasında…

Ar-Ge odaklı ürün, marka geliştirme ve yatırım stratejileri yanında…

Yepyeni satış yöntemleri, dış pazar geliştirme faaliyetleri ve işletmecilik anlayışının büyük rol oynadığını gösteriyor.

Neticede ulaşılan bilanço değerleri de başarının kanıtı niteliğinde.

“2014’te 36 bin 200 ton ürün satışı gerçekleşmiş olup Marmarabirlik’in kurulduğu tarihten bugüne ambalajlı ürün satışlarında bir rekora imza atılmıştır.

Netice ise 264,5 milyon TL’lik net satış cirosu…

Ve 41 milyon liralık kar.”!

Yani kurumun 4 yıldaki kar miktarı 5’e katlanmış vaziyette!

Bu yüksek karlılıksa hem yüksek ödeme gücüne, hem de çok sayıdaki özgün yatırıma kaynaklık etmekte.

 

Çarpıcı bir bilanço

 

Ve Başkan Hidamet Asa’nın 2009’la 2014 yılına ait bilanço rakamlarını karşılaştırmasıyla ortaya çıkan tablo…

Modern işletmeciliğin net bir kanıtı niteliği taşıyor.

“Söz konusu dönemde ürün satışı 23 bin tondan 36 bin 200 tona çıktı.

Özkaynaklarımız 111 milyon liradan 243 milyon TL’ye yükseldi.

Net satış cirosu 144 milyon TL’den 264,5 milyon TL’ye ulaştı.

2010’da kurduğumuz Ar-Ge birimi sayesinde ürün çeşitliliği; 180 barkodlu üründen 350 barkodlu ürüne yükselmiş durumda!

Ve neticede 2015’te 40 bin ton, 2016’da ise 45 bin tonluk satış seviyelerine ulaşmamız zor olmayacaktır”!