Olay Gazetesi Bursa

Uludağ’ın makus talihi değişecek mi?

Yıllardır hep gündemde. Ve de üzerinde çok konuşulan bir değer Uludağ. Bursa ile özdeşleşmiş bu simge değerin hak ettiği ekonomik değere dönüşmesi ise ne yazık ki bir türlü gerçekleşemedi! Oysa şimdiye kadar hemen her kesimden Uludağ’ın daha verimli kullanılabilmesi için daima öneriler geldi. Ama bir türlü bir potada eriyen ve katma değere dönüşen kalıcı yatırımlara […]

Yıllardır hep gündemde.

Ve de üzerinde çok konuşulan bir değer Uludağ.

Bursa ile özdeşleşmiş bu simge değerin hak ettiği ekonomik değere dönüşmesi ise ne yazık ki bir türlü gerçekleşemedi!

Oysa şimdiye kadar hemen her kesimden Uludağ’ın daha verimli kullanılabilmesi için daima öneriler geldi.

Ama bir türlü bir potada eriyen ve katma değere dönüşen kalıcı yatırımlara dönüşemedi bu öneriler.

2018’in ilk günleri itibariyle yine istekli ve hevesli bir çabayı görüyoruz.

Bursa kent dinamikleri 5 ve 6 Ocak’ta Uludağ’da yani zirvede kafa kafaya verip ‘bu değeri gerçekten zirveye nasıl oturturuz’ sorusuna yanıt arıyor.

Ve sevindirici olan bu kez ayağı yere basan daha somut önerilerin konuşulmaya başlanması.

Ankara’nın da bu işe artık daha gönüllü yaklaştığını görüyoruz!

Daha önceleri bazı ayak diretmeleri olmaktaydı.

Bu kez en başta Bursa’nın bakanı olan Başbakan Yardımcısı Hakan Çavuşoğlu’nun iradesi net biçimde ortada.

Ama aynı zamanda konunun en önemli muhattaplarından biri olan Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu da…

Çok daha istekli biçimde ve Bursa’ya olan vefa borcunu da net biçimde ifade ederek katkı sunmaya hazır olduğu mesajını verdi!

Artık önemli olan fazla vakit kaybetmeden en yüksek seviyedeki koordinasyonla hareket planının ortaya çıkarılması.

Temel hedef dört  mevsimde de Uludağ’ın tüm değerlerini kamuoyuna sunabilmek ve bu anlamda da ekonomik bir değere dönüştürebilmek.

Düzenlenen çalıştay bir beyin fırtınası ile bu işi elbette katkı koymakta.

Ama zaman kaybedilmemesi de şart.

Ve en önemlisi ciddi maddi kaynakların Uludağ için seferber edilmesi gerekiyor!

 

Neler öne çıkmalı?

 

Alt yapının geliştirilmesinin ötesinde üst yapıyı yepyeni bir mantıkla kurgulamak gerekli.

Özellikle spor faaliyetlerini çok daha fazla öne çıkaracak yatırımları sahaya sürmek şart.

Kış turizminin daha cazip hale getirecek tesisler de önemli elbette.

Keza kongre turizmi açısından Uludağ Ekonomi Zirvesi üzerinden başlamış olan fırsatın…

Çok daha kapsamlı hale getirilmesi de büyük önem taşımakta.

Bu kapsamda BTSO’nun Uludağ Yaşam Boyu Eğitim Merkezi projesi özel bir örneklik teşkil etmekte.

Keza sağlık turizmi için de Uludağ’ın en verimli şekilde değerlendirilmesi önem arz etmekte.

Ama bütün bunları yaparken dağın endemik yapısını ve çevresel koşullarını muhakkak ki dikkate alınmak zorundayız!

 

Marmarabirlik tüketicinin de yanında

 

Marmarabirlik bu sezon şimdiye kadar 288 milyon TL karşılığında zeytin üreticisinden 51 bin ton ürün aldı.

Alım fiyatına ise yüzde 35 zam yaptı Başkan Hidamet Asa ve ekibi.

Yani alım politikaları ile üreticinin yanında olduğunu fazlasıyla gösterdi!

Neticede hem alım fiyatları hem de hızlı ve peşin ödeme yoluyla sunulan mali destek zeyticinin takdirini kazandı.

Satış tarafına geldiğimizde ise başarılı performans sayesinde ciro ve karlılığını arttıran Marmarabirlik…

Maliyetlerini vatandaşa yansıtmamak üzere de elinden geleni yaptığını gösterdi.

Başkan Asa’nın açıklamasına göre 2018’deki satış fiyatları ortalama yüzde 4 civarında artış gösterecek.

Bu oran genel enflasyonun neredeyse üçte biri seviyesinde!

Ve alım fiyatının 31 puan aşağısında.

Dolayısıyla vatandaşı koruyan bir adım atmış olmakta Marmarabirlik.