Olay Gazetesi Bursa

Tuhaf bir kredi mağduriyeti

Tüketici hakları günümüzde ekonomik gelişmenin göstergeleri arasına girmiş durumda. Yani tüketici haklarının korunması temel kriterlerden biri artık. Türkiye’de son yıllardaki ortakları ile beraber tüketici hakları konusunda hukuki anlamda çok ciddi mesafeler kaydetti. Sivil toplum kuruluşlarının tüketiciye sahip çıkma çabaları da gelişme kaydetmekte. Dolayısıyla bürokrasiyle STK’ların işbirliği önem kazanıyor bugünlerde. Elbette vatandaşın tüketici kimliğiyle bilinçlenmesi de […]

Tüketici hakları günümüzde ekonomik gelişmenin göstergeleri arasına girmiş durumda.

Yani tüketici haklarının korunması temel kriterlerden biri artık.

Türkiye’de son yıllardaki ortakları ile beraber tüketici hakları konusunda hukuki anlamda çok ciddi mesafeler kaydetti.

Sivil toplum kuruluşlarının tüketiciye sahip çıkma çabaları da gelişme kaydetmekte.

Dolayısıyla bürokrasiyle STK’ların işbirliği önem kazanıyor bugünlerde.

Elbette vatandaşın tüketici kimliğiyle bilinçlenmesi de bir o kadar önemli!

Kısacası tüketicinin kazık yemesini önlemek üzere koşullar giderek iyileşiyor.

Ancak elbette ki sadece kanunlar yetmez.

Vatandaşın uyanık olması. Ve hem alışveriş sırasında hem de sonrasında haklarını takip ederken akıllıca davranması çok önemli!

Tabii ki ki her konuya herkes hakim olamaz.

Bu anlamda tüketici derneklerine ciddi bir görev düşmekte.

İyi çalışan derneklerin vatandaş yol gösterdiğini biliyoruz.

Ama ne kadar yol gösterirseniz gösterin özellikle dolandırıcılıkları engellemek pek de kolay değil.

İnternet kullanımının alışverişte ve bankacılıkta yaygınlaşması da vatandaşın yanıltılmasında yeni bir saha açmış durumda!

Çok taze bir örneği Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz paylaştı.

Bankacılık sektörünü çok yakından ilgilendiren bir dolandırıcılık şikayeti ulaşmış derneğe.

Olayın ortaya çıkışı bir hayli ilginç aslında.

Mağdur vatandaşı arayan banka yetkilisi “kredi geri ödemelerinizde ciddi aksaklık meydana geldi” diyerek uyarıda bulunuyor.

Vatandaş haliyle şok geçirmiş bu sözleri duyunca!

Çünkü…

İlgili bankadan kredi çekmediği gibi…

Herhangi bir geri ödemede bulunmamış doğal olarak.

Ve konuyu aydınlatmak üzere koşa koşa gittiği bankada adına çekilmiş yüklü bir krediyle karşılaşmış!

Daha ilginci krediyi çeken kişi veya kişilerin ana parayı geri ödediğini öğrenmesi olmuş.

Yani sahtekarlığı bir yere kadar çaktırmamışlar.

Sonra ise geri ödeme kesilmiş. Ve banka da kredinin üzerinde göründüğü vatandaşı arayıp uyarmış! 

Peki bir başkası adına kolayca kredi çekilebilir mi?

“Fiziki şube üzerinden mümkün değil” diyor bankacılar.

Bunu bilen dolandırıcılar da bankanın internet şubesinden yararlanmış!

Ve yapılan işlem sonucu vatandaşı mağdur etmiş.

 

İnternete dikkat!

 

Ama daha ilginci; mağdur vatandaş hesabını internet üzerinden hiç kullanmadığını…

Hatta hesabının internet bankacılığına kapalı olduğunu iddia ediyor.

Yani ifadeler doğruysa!

Dolandırıcılığın yada hırsızlığın boyutu ileri seviyeye taşınıyor demektir.

Çünkü…

Kolayca ele geçirilebilecek vatandaşlık veya hesap numarası gibi bilgilerin çok ötesinde

 detaylara ihtiyaç var.

Ayrıca fiziki olarak cep telefonuna erişim gerekli.

Sonuçta çok sayıda güvenlik duvarını aşabilmek kolay değil.

Ama demek ki mümkünmüş!

Vatandaşın rızası ve eylemi olmadan adına internet hesabı açılması riski var demektir bu durumda.

Banka ise sorumluluğu kabul etmiyor.

Şimdi mağdur vatandaş kanuni yollarla hakkını arama derdinde!

Bursa Tüketiciler Derneği’nin desteğiyle bir yanda hukukçular diğer yanda bilişim uzmanları harekete geçmiş.

Sonucu merakla beklerken “internet bankacılığına dikkat” diyoruz.