Olay Gazetesi Bursa

‘Rekor satış peşin ödeme’ stratejisi tuttu

Yaklaşık 32 bin üreticinin ortaklığında doğan bir kurum. Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliği… Hafızlara kazınan ismiyle Marmarabirlik… Zeytin üreticisinin kaçınılmaz olarak en büyük destekçisi. Çünkü bu amaç için kurulmuş. Ancak, alt sektörleri ve aileleriyle yüzbinlere iş ve aş yaratan… Bu üretici ortaklığının nasıl yönetildiği… Hem destek kalitesini, hem de üreticinin geleceğini belirleyen ana faktör […]

Yaklaşık 32 bin üreticinin ortaklığında doğan bir kurum.

Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliği…

Hafızlara kazınan ismiyle Marmarabirlik…

Zeytin üreticisinin kaçınılmaz olarak en büyük destekçisi.

Çünkü bu amaç için kurulmuş.

Ancak, alt sektörleri ve aileleriyle yüzbinlere iş ve aş yaratan

Bu üretici ortaklığının nasıl yönetildiği

Hem destek kalitesini, hem de üreticinin geleceğini belirleyen ana faktör konumunda!

Bir yandan bir kamu görevini üstlenirken üretici ortaklarına karşı

Diğer yandan da bir özel sektör firması titizliğiyle

Yani sürdürülebilir yüksek kar felsefesiyle çalışmak zorunda.

Peki Marmarabirlik bu performansı gösterebiliyor mu?

Bunu anlamanın en iyi yolu rakamların ne söylediğine bakmak.

2010 yılına kadar yüksek borç, düzensiz ödeme ve yetersiz fiyatlamalar dikkat çekiyor.

Çünkü, kurumun işletmecilik tarafının yetersiz kalması…

Ciro, ihracat ve karlılık anlamında…

Negatif bilanço tablolarının oluşmasına yolaçmış o döneme kadar!

Ancak, 2010’dan sonra yeniden yapılanan Marmarabirlik…

Ar-Ge’siyle, depolama yatırımlarıyla, ihracat kanallarındaki yeniliklerle…

Üretimden pazarlamaya tüm bilanço verilerinde yüksek performansa ulaşmış durumda!

Mesela…

Türkiye’deki ambalajlı zeytin pazarının yüzde 70‘ini Marmarabirlik ürünleri oluşturuyor.

Neticede 2015’te 36 bin 500 ton ürün satışından 314 milyon TL‘lik ciroya ulaşılmış!

Yani Marmarabirlik tarihinin en yüksek satış rakamları bu sezon karşımıza çıkmış durumda.

Peki bu özel bir firma titizliği zeytinciye ne kazandırmakta?

“Son 5 yıldır ürün bedellerini neredeyse peşin öder duruma geldik”.

Marmarabirlik Başkanı Hidamet Asa‘nın bu cümlesi…

Üretici tarafına sunulan imkanların nasıl geliştiğinin kanıtı!

Son dönemin rakamları çarpıcı bir boyutta.

 

İki hafta sonra ödemeler tamam

 

2015-2016 kampanya döneminde 187 milyon TL’lik ürün aldıklarına dikkat çeken Asa…

Şimdiye kadar ortak üreticilere özkaynaklardan 101 milyon TL ödendiğini vurguladı.

Ya kalanı?

“Kalan yüzde 40’lık ödeme kredi kullanılmadan 19 Şubat’ta yapılacak.

Yani çok kısa sürede üreticiye olan tüm borç kapanmış olacak”.

Ve böylece tam iki hafta sonra ödenecek parayla…

Bursa ve civarına ekonomik canlılık anlamında…

Marmarabirlik vasıtasıyla ciddi katkı sağlanması söz konusu!

Üstelik arada sunulan zirai desteklerin yanısıra…

Yüksek meblağdaki kredi fırsatı da kurumun üreticiye sunduğu hizmetlerin çeşitliliğini gösteriyor.

“Ürün bedeli ödemeleri devam ederken, ortaklarımıza bir sonraki yılın ürün bedellerinden kesilmek üzere 34 milyon TL’lik kredi tahsisatında bulunduk”.

Sözün özü; Hidamet Asa’nın ‘rekor satış, peşin ödeme’ stratejisi tutmuş görünüyor!

 

Vites büyütmeye devam

 

Peki ya bundan sonra?

“5 yılda ciromuzda yüzde 77‘lik büyüme kaydedildi.

Önümüzdeki yıllarda yerel zincirlere yaptığımız satışları…

Ve ev dışı tüketim alanındaki satışlarımızı daha da artırmayı…

Dolayısıyla Gemlik tipi sofralık zeytinde ambalajlı ürün pazarının yüzde 80’ine ulaşmayı hedefliyoruz”.

2016’ya ait rakamsal hedefler de iddialı!

Bu yıl satışlarımızı ambalajlı zeytin ve özellikle zeytinyağında yüzde 10 artırarak 350 milyon TL ciroya ulaşmak ana hedefimiz

İhracatta ise 6 bin 500 tonluk satış için var güçle çalışıyoruz.

2017’yi de planladık. Ve ilk hedefimiz 45 bin tonluk genel satış rakamına çıkabilmek”.