Elektriğin değerini ancak kesildiğinde anlayabiliyoruz.
Hele de son lodosta olduğu gibi bazı bölgelerde günlerce kesildiği zaman!
Peki bölgemizin elektrik dağıtımcısı UEDAŞ… Vatandaşa kaliteli ve kesintisiz elektrik sunmak için ne yapıyor?
UEDAŞ’ın çalışmalarını ve 2015’e dönük hedeflerini masaya yatırdığımız sohbette…
Genel Müdür Mehmet İslamoğlu, Türkiye’ye örnek rakamları paylaştı.
Yatırımlarda en yüksek… Arıza ve kayıp kaçak oranlarında en düşük rakamlar Bursa’nın merkezinde olduğu UEDAŞ bölgesine ait görünüyor!
Ve 2015’te de altyapı ile teknoloji yatırımlarının daha da hızlanacağını söylüyor İslamoğlu…
Ama daha da önemlisi!
Olağanüstü hallerde vatandaşı elektriksiz bırakmamak için başlattıkları seferberliğe dikkat çekti UEDAŞ Genel Müdürü!
Nasıl bir seferberlik?
Tarihi lodosun yıkıp geçtiği günlerde arıza başvuru sayısı da rekor seviyeye ulaşmış.
Yani UEDAŞ, bir yandan yıkılan direkler, kopan kablolarla ve zarar gören trafolarla uğraşırken…
Diğer yandan da derdini iletmeye çalışan vatandaşın kilitlediği şikayet bildirim sistemini sağlıklı biçimde işletmeye çalışıyordu.
“135 km hızındaki lodos elektrifikasyon ağı üzerinde çok ciddi bir baskı oluşturdu.
Ama aynı zamanda vatandaşın arızaları iletmek üzere kurduğumuz çağrı sistemine yaptığı başvuru adedinde de patlama yaşattı”.
Ne kadar başvuru geldi?
“Ortalama başvuru adedi aylık 35 – 40 bin seviyesindeyken… 3 günlük lodosta 62 bine ulaştı gelen arıza çağrıları çıktı!
Yani arızalara yetişmek üzere harcadığımız olağanüstü gayret kadar… Arıza bölgelerinin sağlıklı tespiti konusunda da bu yığılma nedeniyle sıkıntılar yaşadık”.
İşte bu atmosferde kriz masasını kuran UEDAŞ yönetimi, durumun kısa sürede normale dönmesinde etkili rol oynamış.
Ancak bu süreçten ders çıkardıklarına dikkat çeken İslamoğlu…
Bir daha aynı boyutta hatta ‘daha şiddetli bir afete karşı ne yapabiliriz’ sorusunun yanıtlarını arayıp icraata geçtiklerini açıkladı.
“Çeşitli tedbirler geliştiriyoruz. Mesela çağrı merekzimizin kapasitesini artırmakla kalmayıp… Muhtarların telefonlarına öncelik veren bir sistem kurduk”!
Nasıl yani?
Bursa’nın tüm muhtarları oluşturduğumuz VİP listesine alındı.
Muhtarlardan gelecek bildirimlere çağrı merkezimiz otomatik olarak öncelik verecek”!
“Yatırımlarda öncelik riskli bölgelerde”
Başka hangi tedbirler arızaya ulaşımı kolaylaştıracak?
“Sistemimizi arayan herkesin mesajını kaydederek geri dönülmesini sağlayan çalışmamız sonuçlanmak üzere!
Bir de mobil çağrı sistemi üzerinden de arıza ve şikayet bildirimlerini kabul edecek uygulama yakında devreye girmiş olacak”.
Peki şikayetlerin zamanında alınması olağanüstü hallerde hızlı müdahaleyi sağlayacak mı?
“Çevre illerdeki UEDAŞ ekiplerini de son lodosta olduğu gibi hızla mobilize edebiliyoruz.
Anlaşmalı olduğumuz elektrik şirketlerinin elemanlarından da istifade etmekteyiz.
Yani hava koşullarından kaynaklanan olası krizlere karşı insan kaynağı olarak hazırız”.
2015’in yatırımları arasında önceliğin olağanüstü hallere karşı riskli bölgelerdeki altyapının güçlendirilmesine verilmesi de…
UEDAŞ’ın seferberlik anlamında önemli adımlar attığını gösteriyor.
“İmkanları zorlayarak hatların yeraltına alınması ve trafo güçlendirmeleri gibi çalışmaları hızlandırıyoruz”.
Neticede UEDAŞ’ın, kar esareti de dahil kriz hallerine karşı verdiği mücadele…
Ve çıkardığı dersler… Vatandaşın elektriksiz kalma riskini minimize edecek gibi görünüyor.
Çünkü, son yıkıcı lodos sırasındaki kriz yönetimi ve ardından gelen çalışmalar…
Geçtiğimiz günlerde UEDAŞ’ın Adana’daki bir toplantıda diğer dağıtım şirketlerine tecrübelerini aktaracak kadar önemsenmiş durumda.