Olay Gazetesi Bursa

Marmarabirlik’te yeni vizyon ve hedefler

Bölge zeytinine değer katan Marmarabirlik, modern işletmecilik anlayışıyla ilklere imza atmakta. Bu misyonsa üreticiye gelecek vizyonu sunuyor. Çünkü kurumsal başarı zeytincinin üretim süreçlerine destek verdiği gibi… Geleceğe dair ekonomik ve sosyal planlamalarını da kolaylaştırmakta. Peki hangi unsurlar kurumsal başarıyı getirdi? Yeni hedefler neler? Bu soruların yanıtlarını geçtiğimiz günlerde güven tazeleyen Marmarabirlik Başkanı Hidamet Asa ile masaya yatırdık. “Kooperatifçilik gönül […]

Bölge zeytinine değer katan Marmarabirlik, modern işletmecilik anlayışıyla ilklere imza atmakta.

Bu misyonsa üreticiye gelecek vizyonu sunuyor.

Çünkü kurumsal başarı zeytincinin üretim süreçlerine destek verdiği gibi…

Geleceğe dair ekonomik ve sosyal planlamalarını da kolaylaştırmakta.

Peki hangi unsurlar kurumsal başarıyı getirdi?

Yeni hedefler neler?

Bu soruların yanıtlarını geçtiğimiz günlerde güven tazeleyen Marmarabirlik Başkanı Hidamet Asa ile masaya yatırdık.

“Kooperatifçilik gönül işidir, ekip işidir.

Birlik ve beraberliğimizin 64 yıllık geçmişi ile dünyanın en büyük sofralık siyah zeytin üreticisi Marmarabirlik’in Yönetim Kurulu olarak, her dönem yeni projeler ve yatırımlarla çıkmaktayız.

Yakaladığımız başarının temelinde üreticinin emeğine, alın terine duyulan saygı yatmaktadır”.

Başkan Asa, yenilikçilik, yatırım hamlesi ve emeğe saygı ekseninde bir starejiyle çıtayı yükselttiklerini söylüyor.

“Göreve geldiğimiz gün, Marmarabirlik’i, güvenilir yarınlara taşıyabilmek için yeni vizyonumuzu belirlemiştik. 

Bu kapsamda, daha güçlü ortak, daha güçlü kooperatif ve daha güçlü Marmarabirlik ilkesi ile değişim- dönüşüm ve planlı büyüme hedeflerimize ulaştık.

Başarının temelinde birlik ve beraberliğin sağlanmış olması yatmaktadır.

Üretici varsa, Marmarabirlik de var”.

Üretici için yapılanlar neler?

“30 – 40 yıl önce yapılan depolama tesisleri ömrünü tamamladığından Marmarabirlik’i yeniden inşa ediyoruz. 2010’dan bu güne kadar yapılan modern depolama tesisleri toplamda 26 bin ton kapasiteyi temsil etmekte.

Gemlik Kooperatifi depolama tesisi, devamında da Mürefte, Erdek ve Orhangazi Kooperatiflerimize yapılacak olan depolama tesisleri ile kapasitemizi, 100 bin tonlara çıkarmayı hedeflemekteyiz.

TÜBİTAK destekli organik gübre üretiminde yeni bir tesis kurarak seri üretime geçmeyi planlıyoruz”.

 

Üretim ve ciro hedefleri

 

“Entegre tesislerimizin yıllık 35 bin ton olan üretim kapasitesi, 55 tonlara çıkarıldı.

Önümüzdeki döneminde en az 70 bin ton ürün almayı, ambalajlı olarak yılda 50 bin ton ürün satmayı hedefliyoruz”.

Artan üretim katma değer ve teknolojiye yapılan yatırımların da etkisiyle 2023’e kadar yüzde 150 büyüme ile bir milyar lira ciroya ulaşmayı hedefleyen Asa…

“Üretici ortağımıza verdiğimiz sözleri bu güne kadar hep tuttuk.” diyerek Marmarabirlikte yaşanan ilklere dikkat çekti.

“Yarım asırlık bir kurumun sorumluluğunun bilinciyle Marmarabirlik’i gelecek nesillerimize emanet ederken, güçlü bir şekilde teslim etmek istiyoruz.

Marmarabirlik’te yaşanan ilkler, birlik ve beraberliğimizin en güzel göstergeleri arasındadır”.

 

Üreticiye destek çalışmaları

 

Hidamet Asa son dönemde atılan adımların önemine vurgu yaptı.

Üreticimize destek olmak amacıyla havuzdan olgunlaşmış ürün alımlarına başladık.         

Kalite standartlarına uygun ürün alımı yapacak olan Marmarabirlik üreticinin sigortasıdır”.

Asa’ya göre fiyat politikasındaki ilkler üreticiye daima kazanç sağladı!        “Kampanya döneminde Marmarabirlik tarafından 460 kalibre ürün 4,10 TL’ye alınırken, şu an piyasada aynı kalibre ürün daha düşük fiyatlarla satılmaktadır.

Bu da, Marmarabirlik’in üreticiye ne kadar destek olduğunun bir göstergesidir”.

“Davamız Marmarabirlik, sevdamız ise üretici” sloganını icraata dönüştüren Başkan Asa…

Bu amaçla geçmiş yıllarda kendi isteği ile veya isteği dışında ortaklık yükümlülüklerini yerine getirmediği için çıkarılan ortaklara tekrar üye olabilme hakkı tanıdıklarının da altını çizdi.