Olay Gazetesi Bursa

Markaları ile büyüyen şehir İnegöl

Pekçok ili aşan bir sosyoekonomik büyüklüğün temsilcisi İnegöl. 256 bin nüfusun ürettiği katma değer ciddi bir dış ticaret fazlasına dönüşmekte. Ve mobilyası, köftesi ve Oylat’ı birer marka değeri olarak karşımızda. Ama daha ötesi hedefte! Nasıl mı? İnegöl Belediyesi’nin sloganı net. “Markaları ile büyüyen şehir”! Yani daha fazla yatırım ve tanıtımla markalaşma atağı gündemde. Ve sadece […]

Pekçok ili aşan bir sosyoekonomik büyüklüğün temsilcisi İnegöl.

256 bin nüfusun ürettiği katma değer ciddi bir dış ticaret fazlasına dönüşmekte.

Ve mobilyası, köftesi ve Oylat’ı birer marka değeri olarak karşımızda.

Ama daha ötesi hedefte!

Nasıl mı?

İnegöl Belediyesi’nin sloganı net.

“Markaları ile büyüyen şehir”!

Yani daha fazla yatırım ve tanıtımla markalaşma atağı gündemde.

Ve sadece geleneksel sanayi sektörleriyle değil.

Tarımdan ticarete, turizmden spora

Birçok alanda büyüyüp İnegöl’ü zenginleştirme hedefi öne çıkıyor.

Belediyecilik faaliyetlerini hızlı biçimde sürdüren Başkan Alinur Aktaş ekonomiye destek veren adımlarıyla ilçeye hareket getirmiş vaziyette!

“Bir kenti zenginleştirince yönetmesi de daha kolay olur” diyen Aktaş bir nevi seferberlik başlatmış.

Peki öncelikleri neler?

Başkanla sohbetimizde yoğun bir fizibilite ve tanıtım gayreti öne çıktı.

Hem de uluslararası çaptaki bağlantılarla potansiyelin tüm dünyaya sunulması anlamında!

“Son iki yıldır özellikle turizmi çok konuşuyoruz. Turizme çok önem veriyoruz.

Ulusal ve uluslararası faaliyetler başladı.

Termal dışındaki potansiyele de ağırlık verdik.

Turizm Tanıtma Platformu ve Doğa Sporları Turizm Merkezi hayli aktif.

Sivil havacılık yamaç paraşütü olmak üzere 12 branşımız var.

Özellikle doğa sporları ve alternatif sporlara müthiş bir rağbet var.”.

Başkan Aktaş turzimin çok yönlü katkısı olduğuna inanıyor.

“Özellikle turizme ağırlık vermemizin nedeni diğer sektörlere olan etkisini de önemsiyor olmamız.

Biliyoruz ki turizmin mobilyaya da köfteye de diğer unsurlara da ciddi katkısı olacak”.

Turizm ve tanıtımın sanayi ve ticarete dönük katkısını 17 Ekim‘deki EXPO’da göermeyi hedefliyor Alinur Aktaş!

Çünkü dünyayı İnegöl ile buluşturan büyükelçiler etkinliği de fuarın kapsama alanına girmiş.

“Daha önce Afrika ve Amerika kıtasını ağırladık. Bu kez Asyalı temsilciler gelecek.”

Böylece üst düzeyde diplomatik heyetlere İnegöl’ün potansiyeli aktarılacak.

 

İnegöl’ün elması da kazandıracak

 

Sanayi ve turizmin ötesinde ihracat yönüyle desteklendiği taktirde çok büyük bir tarımsal potansiyelden bahsetmekte Başkan Aktaş!

Peki neler yapılıyor?

10 Eylül’deki tarım fuarı önemli bir açılım alanı niteliğinde.

İnegöl’ün tarımsal potansiyeline vurgu yapan Aktaş’ın gözü dış pazarlarda

Yıllık 12 bin ton elma rekoltesine pazar aranıyor mesela.

Ve elmadaki baş tedarikçisi İranla bozulan ilişkileri sonucunda yeni arayışlara giren Sudan’la yakın temas sağlanmış bile!

Yıllık 5 bin tona yakın elma alan bir ülkeden bahsediyoruz neticede.

Ayrıca Sudanlı heyetin gözü armut ve şeftalide.

Yediveren ismiyle öne çıkan çilekte ise lüks ürün avantajı var.

Bir de ayçiçeğinin nimetleri unutulmamalı!

Ama önemli olan ihracat desteği de sağlamak.

Soğuk hava depoları ve alım merkezlerini zaten belediye kurmakta.

Neticede sadece İnegöl değil. Bursa ve Türkiye de kazanacak.