Olay Gazetesi Bursa

İhracatı geliştirme yolları

Döviz geliri yaratmak Türkiye’nin en hayati meselesi haline gelmiş durumda. Yani tüm firmalara ihracatçı olma görevi düşüyor! Ancak küreselleşen ticaret, rekabetin giderek keskinleştiği bir alan haline gelmiş vaziyette. Haliyle dış pazarları fethetmek eskisinden daha zor. Çok sayıda oyuncunun küresel pazarda oyuna katılması yanında kalite tercihlerinin üst seviyeye tırmanması ihracatçı firmaların işini zorlaştırıyor. Özellikle de KOBİ’ler de pazar kapmak […]

Döviz geliri yaratmak Türkiye’nin en hayati meselesi haline gelmiş durumda.

Yani tüm firmalara ihracatçı olma görevi düşüyor!

Ancak küreselleşen ticaret, rekabetin giderek keskinleştiği bir alan haline gelmiş vaziyette.

Haliyle dış pazarları fethetmek eskisinden daha zor.

Çok sayıda oyuncunun küresel pazarda oyuna katılması yanında kalite tercihlerinin üst seviyeye tırmanması ihracatçı firmaların işini zorlaştırıyor.

Özellikle de KOBİ’ler de pazar kapmak için daha fazla efor sarf etmek durumunda.

Dolayısıyla potansiyel müşteriyi bulmak ve pazarlık masasına oturmak çok stratejik bir avantajı temsil ediyor artık!

Bu avantajı elde etmek ise profesyonel organizayonlarla mümkün.

Çok sayıda yabancı müşteriyle sizi ve ürünlerinizi biraraya getirmek için ilk göze çarpan fırsat uluslararası fuar organizasyonlarıyla karşımıza çıkmakta.

Ancak, fuar takvimlerinin kısıtlayıcı yanı ve pahalı metrekare fiyatlamaların firmalar adına sınırlar koyduğu da bir gerçek!

Yabancılarla teması daha geniş takvim seçenekleri, daha uygun fiyatlamalar ve zengin ikili iş görüşmesi fırsatlarıyla gerçekleştirmenin yolları da var!

Ur-Ge faaliyetlerinde özellikle bu konseptin öne çıktığı ve profesyonel kurumlarca gerçekleştirilen projelerin sağladığı kazanç örnekleri mevcut.

Geniş müşteri kesimini yurtdışından ayağınıza getiren organizasyonlar da artık Türkiye adına ciddi bir fırsat penceresi açmakta.

Çok kapsamlı biçimde pazar geliştirme imkanı sunan bu tür Ur-Ge faaliyetlerinin son yıllarda özellikle Bursalı firmalara ufuk açtığını görüyoruz.

Mesela BTSO’nun Ticaret Bakanlığı tarafından Türkiye örnek gösterilen bebe ve çocuk konfeksiyonu ile tekstil alanındaki Ur-Ge projeleri, özellikle sağladıkları ikili iş görüşmesi olanaklarıyla ihracata ciddi katkı sunuyor!

Neticede ikili iş görüşmelerinin sağladığı faydalar satış cirolarına da yansımakta.

Yabancı müşterilere ulaşmanın bir başka yolu ise dijital dünyanın sunduğu olanaklarla karşımıza çıkıyor.

Yani e-ticaret modelleri devreye giriyor.

Ancak, hafızalara B2B olarak kazınan yani business to business, firmadan firmaya e-ticaret yoluyla ihracat yapılması yeni bir trend!

Dolayısıyla henüz büyük hacimler söz konusu değil.

Kısacası ihracat bazlı e-ticaret geliştirilmesi gereken bir alan konumunda.

Peki e-ticaret ihracatçıya ne kazandırabilir?

 

B2B’nin yarattığı ihracat fırsatları

 

E-ticaret portalları iç piyasada fiyat sunma, teklif alma ve verme gibi işlemler için giderek artan bir iş hacmi oluşturmaya başladı.

İnternette var olmayan şirketlerin riskleri de giderek artıyor!

Klasik yöntemlerle pazarlama işinin ciddi yükleri var.

Yani firmalar özellikle web teknolojilerini daha etkin kullanmak zorundalar.

Sonuçta e-pazarları kullananlar geleneksel yöntemlere göre önemli rekabet üstünlükleri sağlamakta.

B2B ile yapılan ihracatta firmalar müşteri ve tedarikçi bulma konusunda yeni alıcıları veya ticari iş ortaklarını daha kolay bulabilirler.

Ayrıca doğrudan alıcıya ulaşılabilme imkanı önemli bir avantajdır.

Azalan maliyetler e-pazar ortamında daha düşük fiyatla müşteri bulma imkanını sunar!

B2B, aynı zamanda küçük ölçekli firmaların da ihracat yaparak büyük ölçekli firmalarla aynı imkanlara sahip olma fırsatı vermekte.