Türkiye’nin istihdam deposu tekstil ve konfeksiyon sektörüdür.
Ancak, katma değer arttıkça ülke adına sektörün taşıdığı gerçek potansiyel ortaya çıkmakta.
Katma değerin lokomotifiyse moda ve tasarımın öne çıktığı giyim sanayinde yoğunlaşıyor.
Peki nasıl bir gelişim var sektörde?
Üretim, ticaret ve ihracat alanındaki uzun yılların birikimiyle hazır giyim sektörüne ciddi katkılar sunan Karakuş…
Bursa’ya taşıdığı Karton markasıyla kent ekonomisine katkı sunmaya başladı.
Aynı zamanda uluslararası markalara üretim de yapan Canip Karakuş…
Türkiye’deki 17. mağazasını As Merkez’de Bursa ile buluşturmuş durumda.
Kente doğrudan yatırım yapmanın mutluluğunu yaşayan Karakuş…
Yüksek kalitedeki geniş ürün yelpazesini uygun fiyatlarla Bursalılara sunuyor.
“Moda tasarımı olarak çok önem veriyoruz.
Karton olarak dünya markaları ile çalışıyoruz.
Milano’da Paris’te ne varsa Bursa’ya da o malı getiriyoruz.
Fiyatlarımız da çok uygun.”
Firma bazında büyüme trendine girdiklerini belirten Başkan Karakuş, sektörde de umutların
ekonomideki canlanma sinyalleriyle birlikte arttığını söylüyor.
“İstihdam seferberliği sırtımızdaki ciddi bir yükü hafifletti.
KGF ile açılan kredi muslukları ve diğer destekler de sanayicinin kendine gelmesine yardımcı oluyor.
Bizim sektörde ve başka sektörlerde de kredi garanti fonu zamanında düşünülmüş bir proje oldu.
Ve herkes de çok memnun kaldı.
Yani güzel bir can simidi gibi birşey oldu.”
Peki dış pazarlarda durum nasıl?
İran ve Rusya umudu
“Küresel durgunluğun aşılması gayretleri var.
Örneğin İran pazarı öne çıkmaya başladı.
Rusya ise henüz eski formunda değil.
Ama umutluyuz. İki ülke arasındaki yakınlaşma bu pazarın da cazibe kazanmasını sağlayabilir.
Bizim beklentimiz Rusya’nın çok iyi olması.
Biz oralara çok büyük miktarda mal satıyorduk. İnşallah o düzeyi yakalarız.”
Bavul ticareti için de sektörel umutlar artıyor!
“Laleli, Osmanbey 2 senelik duraklama yaptı.
Şimdi artık yavaş yavaş açılmaya başladık. Önümüzdeki kıştan çok ümitliyiz.”
AGSD Başkanı Karakuş’un rekabet gücümüz artırmaya dönük mesajlar ise…
Yüksek katma değere dayalı üretime odaklanıyor.
“Biz üretim yapmak zorundayız.
Daha çok ve kaliteli üretmeliyiz. Elbette uygun fiyatlarla.
Ar-Ge işine önem vermeye başladık.
Yeni dönem için umutluyum.
Kaliteli mal üretilirse pazar bulmakta zorlanmayız. ”