Bursa’nın döviz ve istihdam deposu görücüye çıktı.
Türkiye’de üretilen 0-12 yaş arası bebe ve çocuk giyiminin yüzde 80’i Bursa’ya ait.
Yani doğrudan ya da dolaylı milyarlarca dolarlık döviz girişinin kaynağı bir sektörden bahsediyoruz!
Keza emek yoğun sektörlerin başında gelmesi de toplumsal bir sigorta görevini veriyor bebe ve çocuk konfeksiyonuna.
Vişne Ticaret Bölgesi’nin gelişimiyle de son yıllarda dünyaya hızlı bir açılma süreci yaşayan bu kritik sektör…
Dün kapılarını aralayan Junioshow Fuar etkinliğiyle dünyayı ayağına getirdi.
Bursa Uluslararası Bebe-Çocuk Hazır Giyim ve Çocuk İhtiyaçları Fuarı, 50 ülkeden yaklaşık bin iş dünyası temsilcisini sektörle buluşturdu.
BTSO’nun BEKSİAD ve TÜYAP’la birlikte organize ettiği ve 7 Temmuz’a kadar sürecek olan bu marka etkinlik…
Bir yanda Ticari Safari Projesi ile gelen alım heyetlerinin ikili iş görüşmeleri ihracat kapılarını aralarken…
Diğer yandan da Bursa’ya ciddi bir turizm katkısı sunuyor.
Üstelik çoğunluğu KOBİ olan bebe ve çocuk konfeksiyonu sektör temsilcileri kent ve ülke sınırlarını aşarak küresel pazarlarda da boy gösteriyor artık.
Sektörün dünyaya açılmasını sağlayansa BTSO’nun organizatörlüğündeki Ur-Ge projeleri ve yaratılan Juniokids ortak markasının pozitif etkisi!
BTSO’nun aynı anda yürüttüğü on ayrı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (Ur-Ge) projesi Bursa’yı lider konuma getirmiş durumda.
Bu on Ur-Ge’nin ikisi ise bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörüne yönelik.
Projeler sektör temsilcilerinin ortak hareket bilinci kazanmaları, ihracat kapasitesinin artırılması, yeni pazarlara girmeleri ve uzun vadede bu işbirliği ile daha kapsamlı ortak iş modelleri yaratılması amacına yönelik çeşitli çalışmaların yapılmasını sağladı.
Neticede ilk Ur-Ge’de 34, ikinci Ur-Ge’de ise 39 olmak üzere toplamda 73 firma ‘Juniokids’ ortak markası altında dünya pazarlarında rekabet eder hale gelmiş durumda!
Bu anlamda dünyaya açılım anlamındaki etkinliklerin de hayli fazla görünüyor.
Yurtdışı etkinlikler hızlandı
Bugüne kadar 20’den fazla eğitim, 6 danışmanlık, 12 yurtdışı pazarlama faaliyeti ve 5 alım heyeti faaliyeti gerçekleştirilmiş.
Yurtdışı pazarlama faaliyetleri kapsamında Almanya, Güney Afrika, ABD, Rusya, Fas, İran ve Sırbistan’da etkinlikler düzenlenmiş.
Rakamlar özellikle nisanda iki Ur-Ge’nin ortaklaşa gerçekleştirdiği Sırbistan’ın başkenti Belgrad’daki ikili iş görüşmelerinin…
Bursalı bebe ve çocuk konfeksiyonu firmalarının gücünü de ortaya koydu!
Etkinliğe katılan 52 firma bin 100 iş görüşmesi gerçekleştirirken…
Görüşmelere Sırp firmaların yanı sıra komşu ülkelerden gelen firmaların temsilcilerinin de büyük ilgi göstermesi sektörün yarattığı ilgiyi de göstermekte.
Ve şimdi ikinci Ur-Ge kapsamında eylülde Kazakistan ve Kırgizistan’ı kapsayan bir yurtdışı pazarlama etkinliği de gündemde!
Sözün özü; dünya ile entegre olma yolunda hızla ilerleyen bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörü Bursa’ya daha fazla kazandıracak gibi görünüyor.