Olay Gazetesi Bursa

Türkiye’nin en büyük sosyal sorumluluk projesinden faydalınıyormusunuz?

SGK diğer kurumlardan farklı olarak tüm vatandaşlara 84 Milyona hizmet veren çok önemli bir kurum. 2008 yılında reform yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte 3 ayrı hantal kurumun birleşme süreçleri hızlandırıldı. Yine bu süreçte vatandaş memnuniyetini sağlayacak, bürokrasiyi ortadan kaldıracak, kayıtdışılığı en aza indirecek yüzlerce proje hayata geçirildi. O günlerde Kurum Başkanı olarak dikkatimi çeken en önemli […]

SGK diğer kurumlardan farklı olarak tüm vatandaşlara 84 Milyona hizmet veren çok önemli bir kurum. 2008 yılında reform yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte 3 ayrı hantal kurumun birleşme süreçleri hızlandırıldı. Yine bu süreçte vatandaş memnuniyetini sağlayacak, bürokrasiyi ortadan kaldıracak, kayıtdışılığı en aza indirecek yüzlerce proje hayata geçirildi. O günlerde Kurum Başkanı olarak dikkatimi çeken en önemli hususlardan biri de vatandaşlarımızın ünitelerimiz önünde uzun kuyruklar oluşturmaları ve her konu için ünitelerimize bizzat gelmek zorunda bırakılmaları olmuştur.  O dönemde  en küçük bir bilgi paylaşımı için bile ünitelerimize gelen, saatlerce kuyrukta bekleyen vatandaşlarımızın durumu beni çok endişelendirmiş ve üzmüştür. Sosyal güvenlik konusu başka konulara benzemiyordu. Herkesin ilgisi olan ve bilgi sahibi olmak istediği bir alandı. Konuyu bilen fazla uzman yoktu. Bu perişanlığı mutlaka ortadan kaldırmamız gerektiği, vatandaşın Kurumla olan her türlü sorununu ve bilgi paylaşımını bir telefonla halledebileceği bir altyapıyı kurmamız gerektiği düşüncesi zihnimi  çok meşgul etmiş ve çoğu geceler uykumu kaçırmıştır. Sorun  palyatif tedbirlerle çözülmesi mümkün olmayan bir sorundu. Yeni bir yol ve yöntem bularak bu sorunu mutlaka çözmeliydik.

HAYAL EDİLEN VE 3 AY SÜREDE TAMAMLANAN PROJE

Sorunun çözümü amacıyla Dünya uygulamaları, Türkiye uygulamaları ve tüm uygulamalar gözden geçirilerek ve yepyeni bir hizmet merkezi kurulumu için gerekli hazırlıklar 3 ay gibi kısa sürede tamamlandı. Yapılan çalışmalar ile ALO 170 hizmet merkezleri ile diğer tüm kamu kurum ve kuruluşlarına örnek bir uygulama hayata geçirilmiş oldu. ALO 170 tarafından verilen hizmetler vatandaşlarımız tarafından yeterince bilinmemektedir. Maalesef milyonlarca kişi Sosyal Güvenlik başta olmak üzere Ç.S.G.B. faaliyet alanı ile ilgili neredeyse tüm sorunlara bir telefonla cevap alabilecekleri hizmet biriminden haberdar değiller. Bu yazımızın amacı tüm vatandaşlarımızı böyle bir hizmetin varlığından haberdar etmektir.

ALO 170 HATTI İLE GERÇEKLEŞTİRİLEN ONLİNE İŞLEMLER

İHBAR / ŞİKAYET

İhbar ve Şikayetlerinizi buradan oluşturabilirsiniz.

GÖRÜNTÜLÜ DESTEK

Görüntülü Destek hattımızdan işaret dili bilen temsilcilerimizle iletişim kurabilirsiniz.

CANLI DESTEK

Canlı destek ekibimiz ile yazışarak daha hızlı ve kolayca işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

ALO 170 İLE VERİLEN HİZMETLER

■ Ne zaman emekli olurum?
■ Prim borcum var mı?
■ Hizmet Dökümü
■ Doğum ve Askerlik
Borçlanması yapabilir
miyim?
■ Fazla mesai ücreti ne kadar?
■ Aylık Prim ve Hizmet
Belgesi
■ İş başvurusu
■ Sağlık aktivasyonum var mı?
■ Her türlü ihbar şikayet
•••
Kişilerin Sosyal Güvenlik, İş-Kur, Çalışma Hayatını ilgilendiren her türlü sorusuna cevap.

DÜNYANIN EN PRESTİJLİ “CONTACT CENTER WORLD COM”YARIŞMASINDA DÜNYA BİRİNCİLİĞİ OLAN ÖRNEK BİR PROJE

Kurulduğu dönemde 182 ülke arasında yapılan proje yarışmasında Dünya 1.’si olan ALO 170 projesi, başlangıçta sadece Sosyal Güvenlik Kurumu bünyesinde hizmetlerine devam etmiş daha sonra Ç.S.G.B. bünyesinde bulunan İş-Kur M.Y.K gibi Bakanlık birimlerini ilgilendiren sorunların çözüm adresi de olmuştur. 28 Mayıs 2008 tarihinde yaklaşık 60 kişinin çalıştığı ALO 170 Kayıtdışı İstihdam ve Sosyal Güvenlik Hattı ile başlayan süreç daha sonra Karaman iline taşınan ve %50 özürlü istihdam eden bir birim olarak faaliyetini 100 kişi ile Şanlıurfa ve Sivas lokasyonları ile 500 profesyonel kişinin çalıştığı bugün itibari ile 1.296’sı vatandaş temsilci olmak üzere 1.567 çalışanı 2.119 Kurum kullanıcısı ile vatandaşlara 7/24 hizmet vermektedir.ALO 170; %30 Engelli, %50’nin üstünde bayan, %15 oranında Gazi, Gazi ve Şehit Yakını ve %30’u maden sektöründe çalışan, maden sektöründe iş kazası geçiren ve yakını istihdamıyla, Türkiye’nin en büyük sosyal sorumluluk projelerinden biridir. 01/01/2020 – 31/12/2020 tarihleri arasında toplam 23.302.157 adet çağrı gelmiş olup, ALO 170’e bugüne kadar 122,7 milyon çağrı gelmiştir.


YURT DIŞINDA YAŞAYAN 10 MİLYON VATANDAŞIMIZ İLE İŞİTME ENGELLİ  VATANDAŞLARIMIZA DA 24 SAAT HİZMET

Türkiye’de yaşayan 3 milyonun üzerinde işitme engelli vatandaşımıza 0850 222 7170 numarası üzerinden  görüntülü olarak işaret dili bilen temsilcilerimiz tarafından hizmet sunulmaktadır. 31/12/2020 tarihine kadar engelli vatandaşlarımız tarafından 24.839 adet arama yapılmıştır. Yurtdışında yaşayan 10 milyona yakın vatandaşımıza 90 216 170 11 22 numarasından hizmet verilmektedir.