1998’de… Bursaray için ilk kazma vurulup Mudanya Yolu’ndaki Organize Sanayi Bölgesi ve İzmir Yolu’ndaki Küçük Sanayi Sitesi önünden kent merkezine kazılar başladığında da yollar kapandı ve ulaşım sorunu yaşandı.
Yine…
2001’de Fevzi Çakmak ve Haşim İşcan caddeleri kapatıldığında esnaf ciddi sorunlar yaşadı. Hatta, bu nedenle Haşim İşcan kazısı durdurulup üstü örtüldü. Arabayatağı ve Kestel’e uzatılmasında da Ankara Yolu ulaşımı etkilendi,
Şimdi…
Geçen yıl…
Haziran ayında altyapı deplasesi için kazı başladığında, çalışmanın çok hızlı ilerleyip yıl sonu bitmesi hedefleniyordu. Büyükşehir Belediyesi de müteahhite tam destek verdi, işin hızlı ilerlemesi için Geçit’in kuzeyinden yeni yol açtı.
Gelin görün ki…
O çalışma bitmedi. Bu kez mart ayında yolun normale döneceği söylendi, o da olmadı. Ramazan Bayramı sonrası açılacağı beklentisi Kurban Bayramı sonrası bile gerçekleşmedi. Esnafın haziran umudu da hayal kırıklığıyla geçti
Şimdilerde…
Kapanan çok sayıda işyerinin olduğu Geçit esnafı “15 Eylül’de yolun açılacağı söyleniyor, biter mi?” diye soruyorlar.
Geçerken durup baktık.
Emek’ten sonra yüzeyden ilerleyen metro, Geçit Camii yakınlarında yeraltına inecek. Haziran sonundan beri Geçit Camii-Balat girişi arasında tünelin taban betonu için çalışılıyor.
Sonra üstü kapatılıp yol seviyesine kadar doldurulacak. Kazılan bölümler bitince de yol eski haline dönüştürülecek.
İnşaat teknolojisi çok ilerledi, ama Geçit’i geçemeyen metro müteahhidinin performansı ne yazık ki umut vermiyor.
Zaten…
Firma ortaklarından biri İstanbul’da, diğeri Ankara’da yaşadığı için Mudanya Yolu trafiğinde boğulan Bursalılar umurlarında değil.
Onun için…
Geçit’teki çalışma eylülde biteceğe benzemiyor. Acı olan da, koca Bursa’yı bir müteahhidin teslim alması.
Bir soru daha: Emek-Geçit arası ne oldu?
Gelin görün ki…
Hiçbiri olmadığı gibi, 6 aydır çalışan görülmüyor. Geçit İstasyonu da öyle.
Bu çalışmalar acaba neden durdu?
Ulaştırma Bakanı hızlı tren için gerçekçi tarih verdi: 2026’da bitecek!
Sohbette…
65 yıldır tren sözü verilen, son 31 yıldır demiryolu hayali yaşayan, 11 yıldır temeli atılan hızlı tren projesini bekleyen Bursa’yı ilgilendiren bir bölüm var:
“Bursa hızlı tren hattını 2026’da bitireceğiz.”
Sık sık…
“2030’a razıyız” vurgulaması yaptığımız Bursa’nın hızlı treni için bugüne kadarki en gerçekçi hedefi Uraloğlu dile getirmiş.
Çünkü…
Daha geçen yıl “2023’te biniyoruz” diyenler, “2024’te tamam” açıklaması yapanlar oldu.
7 Ağustos’ta ise şunu yazdık:
2024’te tünel, viyadük, köprü, altyapı çalışmalarının bitmesi; üstyapı ve elektronik sistemlerin ardından 29 Ekim 2025 Cumhuriyet Bayramı’nda test sürüşlerini başlaması bekleniyor.
Test sürüşünden sonra 1 yıl içinde yolculu seferler başlıyor.
Mudanya eski Kaymakamı Beykoz Kaymakamı oldu
Gerçi…
Vali olup ayrılması bekleniyordu, ama 2021’de İstanbul Vali Yardımcısı atandı. Gittikten sonra da sık sık Mudanya’ya geldi, dostlarını ziyaret etti.
Son kararnameyle Beykoz Kaymakamı atanan Sözer sahaya dönmüş oldu.
Dünden bugüne Merkez Sağ siyasetini araştırmak için Bursa’ya geldiler
Bursa’ya da…
Merkez Sağ araştırması için geldiler.
Merkez sağın güçlü olduğu 5 ildeki araştırmalarının Bursa ayağında; merkez sağ partilerde Bakanlık ve milletvekilliği yanında il-ilçe başkanlığı, belediye meclisi üyeliği yapanlar ve partilerinde kanaat önderi olarak söyledikleri önemsenenlerle görüşüyorlar. Bizim de konuğumuz oldular.
Dilimiz döndüğünce…
Gazeteciliğe başladığımız 1977’den bu yana merkez sağ partileri olarak yerel ve genel iktidar yaşayan Adalet Partisi, Anavatan Partisi, Doğru Yol Partisi’yle ilgili izlenimlerimizi ve siyaset anlayışlarını anlattık.
Sayelerinde anılarımız canlandı.
Sarıalan’da Kemal Akkoç’a poz verdi
Kemal Akkoç ressam ve karikatürist olarak Bursa’nın değerlerinden biri. Şu sıralarda Uludağ’da, Sarıalan’da çizmeye devam ediyor.
Hafta içinde…
Büyükşehir eski Belediye Başkanı Recep Altepe karşısında Kemal Akkoç’u görünce hemen oturdu.
Sanat eşliğinde eski dost sohbeti yaptılar.