Kent ulaşımında… Büyükşehir Belediyesi bünyesinde; 3 bin personeli, 538 otobüsü ve 138 raylı sistem aracıyla dev bir marka haline geldi.
Burulaş…
Misyonu ve organizasyon yapısıyla, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde 7 şirketle yaptığı işi tek başına yürütüyor.
Bir kurumda…
Kapının dışından itibaren karşılaştığınız tüm personelin yüzünde çiçekler açıyorsa, mutluluk ve huzur var demektir.
Nitekim…
Beşli de, göreve başladığında yaptığı ilk toplantıya tedirgin katılan personele söylediklerini, motivasyonun nasıl arttığını anlattı. Doğrudan vatandaşla temas halinde olan Burulaş’taki çalışma morali yüksekliğini önemsedik.
Bununla birlikte…
Geçmişte Burulaş’ta yöneticilik yaptığı için kurumsal hafızaya sahip Elektrik Mühendisleri Odası eski Başkanı Remzi Çınar’ın Genel Müdür Yardımcısı olmasıyla güçlü yönetim oluşmuş.
Üçlü sohbette, ulaşım anlayışındaki yenilikleri konuştuk.
Söze…
“Vatandaşın bizden isteği oldu” diye başlayan Burulaş Genel Müdürü Fahrettin Beşli şunu anlattı:
“Öğrenci Bursa’ya terminale geliyor; oradan Uludağ, Bursa Teknik ya da Mudanya üniversitelerine gidiyor. Ya da kentin doğusundaki mahallelere ulaşmaya çalışıyor.”
Şunu açıkladı:
“Yeni bir model üzerinde çalışıyoruz. Kentin doğu ve batı girişlerinde iki aktarma merkezi oluşturacağız.”
Bu noktada…
“Eski Doğu Garajı-Batı Garajı gibi asla değil” dedi ve devam etti:
“Bilet satışının olmayacağı, yalnızca şehirlerarası otobüslerden inilen ya da binilen aktarma merkezi olacak. Vatandaş mahallesine kolay ulaşacak.”
Benzer çalışma…
Bursaray’la kent içi toplu ulaşımı sağlayan belediye otobüsleri entegrasyonu için yapılacak. Kesinleşmemekle birlikte, Arabayatağı, Gökdere, Acemler, Emek aktarma merkezleri olacak.
700 minibüsün dönüşümü başlıyor
Şimdi yeni bir çalışma var.
O çalışmayı da Burulaş Genel Müdürü Fahrettin Beşli açıkladı:
“Tüm minibüslerin elektronik bilet sistemine dahil olmasını istiyoruz. Bu hedefimiz için 700 civarı minibüsün dönüşümü gerekiyor. Onları da 1200 halk otobüsü gibi sisteme entegre edeceğiz.”
Beşli açıkladı: Hastane metrosunda hangi istasyon ne zaman bitecek?
Sohbetimizde…
“Bursaray’la Emek’ten Şehir Hastanesi’ne ne zaman gideceğiz?” diye sorduk. Burulaş Genel Müdürü Fahrettin Beşli de istasyon istasyon açıkladı:
Bir…
“Emek-Geçit arası seçim öncesi apar topar açıldı, ama Emek çıkışına makas yapılmamış. Şimdi bunu yapmak için rayları söküp betonu kırdılar. Çalışma ay sonu tamamlanacak.”
İki…
“Zemininde sorunlar olan Ahmet Yesevi İstasyonu ile Gar İstasyonu 2025 ortalarında bitecek. Şehir Hastanesi İstasyonu da 2025 sonu ya da 2026’nın ilk çeyreği bitecek.”
Meğer Görükle Metrosu projesi Bakanlıktaymış!
İşin aslını Burulaş Genel Müdürü Fahrettin Beşli açıkladı:
“Sayın Bakan açıklamayı yaptığında oradaydım. Hemen Büyükşehir Ulaşım Dairesi’yle görüştüm. Projenin Bakanlığa gönderildiğini, orada beklediğini öğrendim.”
Burulaş vergi ve SGK borçlarını yapılandırdı, ilk taksit için otobüs sattı
“Kurum sözleşmeyi yapıp borçlanır, sonra o sözleşmeye göre ödemeler sürer. Bu sabit borçtur. Bir de doğurgan borçlar var. Vergi ve SGK borcu gibi…Zamanında ödenmezse hemen faiz işler.”
Ardından…
Burulaş için geçerli borçların yapılandırılması tablosunu Burulaş Genel Müdürü Fahrettin Beşli açıkladı:
“Vergi borcumuz, 285 milyon lirası ana para, 90 milyonu faiz olarak 373 milyon liraydı. 6 taksitte ödemek üzere yapılandırdık. İlk taksidi ödeyebilmek için de 6 otobüs satmak zorunda kaldık.”
Bu noktada…
“Otobüs satışını tartışanlar oldu, ama maalesef gerçek bu” dedi ve devam etti:
“SGK’ya 842 milyon ana para, 553 milyon faiz olmak üzere 1 milyar 395 milyon lira borcumuz vardı. 36 ay vadeyle yapılandırdık.”
Yıkılan duvarın altından Atatürk posteri çıktı!
Duvarın içinde…
Atatürk’ün trenden el sallayan fotoğrafı var. Oysa, orada Atatürk motifli, ama biraz karışık fotoğraf vardı.
Meğer…
Fotoğrafı Terminal’e taşımak için alçı duvar kesilince, altından trenli Atatürk fotoğrafı çıkmış. Kesilen bölüm de dekor gibi bırakılmış.