Bir yanda… Sıkışan trafiği rahatlatıp kolay ulaşım sağlamak amacıyla başta Büyükşehir olmak üzere belediyelerin yaptıkları ve yapımı devam eden yollar, kavşaklar, köprüler, viyadükler var.
Ama…
Ne kadar yol, köprü, viyadük ya da kavşak yapılırsa yapılsın trafik sıkışıklığı özel bir sorun haline geldi. Üstelik, yatırımlarla azalacağına günden güne artıp kent yaşamını etkiliyor.
İşte…
Artık Bursa’yı boğan bu sorun, Valilik’te ilk kez masaya yatırıldı.
Toplantıya…
Bursa Valisi İzzettin Küçük başkanlık etti. Emniyet Müdürü Osman Ak ile Trafikten Sorumlu Emniyet Müdür Yardımcısı Önder Dülger ve İl Trafik Denetleme Şube Müdürü Şükrü Solak vardı.
İl Jandarma Trafik Şube Müdürü Yarbay Tezcan Aydemir denetimin diğer temsilcisiydi.
Büyükşehir Belediyesi’ni ise Genel Sekreter İsmail Yılmaz ile UKOME Şube Müdürü Selahattin Dinç temsil etti.
Açılışta…
Ardından…
İl Trafik Denetleme Şube Müdürü Şükrü Solak sunum yaptı. Kent içinde trafiğin sıkıştığı noktalar ve nedenleri bu sunumun konusuydu.
Sonrasında…
Planlama ve yatırımları yapan Büyükşehir ile denetimi yürüten polis ve jandarmanın ilk kez Vali İzzettin Küçük başkanlığında bir araya geldikleri toplantıda denetime yönelik önemli kararlar çıktı.
Örneğin…
Trafik sıkışıklığının en fazla yaşandığı Acemler ve Mudanya kavşaklarında bundan böyle yoğun saatlerde polis ekibi ve çekici bekleyecek, tıkanmalara anında müdahale edilecek.
Yanı sıra…
Trafiğin sıkışmasına yol açan yol kenarı parklanmaları ile sürücü ihlallerine yönelik de polisin kararlı davranması benimsendi. Park yasaklarına uyulmasını sağlamak için de polis denetimi arttırılacak.
Bu amaçla…
Çekici takviyeli polis ekiplerinin Ankara yolu üzerinde tıkanmanın en fazla yaşandığı Davutdede-Yüksek İhtisas arasında sürekli denetim yapmalarına karar verildi.
Ayrıca…
Ankara Yolu’nda metroya paralel çalışan minibüs hatlarının kaldırılması da toplantıda ele alınan maddelerden biriydi.
Kısacası…
Valilik’teki toplantıdan trafik sıkışıklığına karşı, Bursa caddelerinde geçmişe göre uzun süredir hissedilmeyen polisin etkili gücünü göstermesi kararı çıktı.
Acemler trafiğinin yüzde 30’u kamyon
Bursa yıllardır Acemler ve Mudanya kavşaklarının tıkanmasını konuşuyor. İşin ilginç yanı, Büyükşehir Belediyesi’ni en çok Acemler-Mudanya kavşakları meşgul ediyor, yatırımlar bile burada yoğunlaşıyor.
Buna karşın…
Acemler ve Mudanya kavşaklarında sorunun tam çözülememesi dikkat çekici.
İşte…
Bunun nedenlerini görmek için Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı istatistik, şaşırtıcı gerçeği ortaya koydu. İki kavşakta yüzde 30 kamyon trafiği var.
Oysa…
Kamyonların kent içine girmemeleri, o kavşaklara gelmemeleri gerekiyor.
Erdem Saker: Trafik sıkışıklığında vatandaşın da görevleri var
Erdem Saker gerek görev döneminde, gerek sonrasında bilgi birikimini, dünyanın gezdiği köşelerindeki gözlemlerini Bursa’nın yararlanmasına açarken hep raylı sistemin önemine dikkat çekti.
Nitekim…
Kent trafiğindeki sıkışıklığa karşı alınan önlemleri konuşurken de şunu söyledi:
“Trafik sıkışıklığında çözümü ve sorumluluğu belediyelere ya da başka bir yere bırakmamak gerekir. Çünkü, vatandaşın da yapması gerekenler ve görevleri var. Öncelikle bunun bilincinde olmalıyız.”
Ardından…
“Kendimden örnek vereyim” dedi ve şunu söyledi:
“Şehir merkezinde işim olduğunda aracımı Karaman İstasyonu’nda bırakıp Bursaray’a biniyorum ve Şehreküstü’ye geliyorum. Oradan tramvayla Heykel’e çıkıyorum, aynı yolla da dönüyorum.”
Önerisi şu:
“Hemşerilerimiz özel araçlarıyla gittiklerinde daha iyi olacağını sanıyorlar, ama yanılıyorlar. Benim izlediğim yolu denesinler, yolculukların ne kadar keyifli olduğunu anlayacaklar.”
Şunu da ekledi:
“Trafik sıkışıklığıyla mücadele etmenin ve üstesinden gelmenin bir tek yolu var: Toplu ulaşım. Bunu başarırsak trafik sorunumuz da olmaz.”
Manhattan adasına günde 4 milyon kişi gidiyor
Bursalılara kent içinde özel araçları yerine toplu taşıma araçlarını ve raylı sistemi öneren Erdem Saker çarpıcı bir örnek verdi:
“Amerika’da iş dünyasının kalbi olan Manhattan adasına günde 4 milyon kişi gider. Gidenlerin 2.5 milyonu metro kullanır.”
Bu nedenle…
Ünlü Manhattan’da trafik sıkışıklığı yaşanmadığını kaydeden Saker bir örnek daha verdi:
“Avrupa’da büyük şirketlerin CEO’ları ve yöneticileri işe metroy ya da bisikletle giderler. Onları araçta göremezsiniz.”
AK Parti İl Başkanı Salman yönetim listesini bu hafta götürecek
Anımsıyoruz da… AK Parti geçmişte de değişim yapardı, ama yönetim kurulu oluşması hiç bu kadar uzamazdı. Ayhan Salman’ın il başkanı atanmasından bu yana 1 ay geçti, fakat yönetimi henüz belli değil.
Üstelik…
Ne zaman sonuçlanabileceğine dair de kesin bilgi olmadığı gibi, konuşulanlar da değişkenlik gösteriyor.
Söylenenlere göre…
AK Parti’nin Bursa İl Koordinatörü Muhammed Balta’ya 100 kişilik taslak liste sunulmuş. Balta bu isimlerin yanı sıra, önerilenlerle birlikte 150’ye yakın görüşme yapmış.
Şimdi…
İl Başkanı Salman’ın bu kapsamda 50 asıl ve 25 yedekten oluşan il yönetim kurulu listesini Ankara’ya götürmesi bekleniyor. Bunun 2-3 gün içinde olacağını düşünen de var, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Amerika’dan dönmesinin bekleneceğini savunan da var.
Ancak…
Yine kulislerde, yeni yönetim için milletvekilleri ve belediye başkanları gibi seçilmişlerin görüşlerinin alınmadığı konuşuluyor.