Olay Gazetesi Bursa

Ulaşımda alternatif yol aranırken, bu yolu yapmaktan vaz mı geçildi?

Geçen dönem… Osmangazi belediye Meclisi MHP Grubu Sözcüsü Cemil Aydın’ı dinlerken, bir yandan konunun gelişimi gözümüzün önünde canlandı. Örneğin… 1999-2004 dönemi Büyükşehir Belediye Başkanı olan Erdoğan Bilenser ile Osmangazi Belediye Başkanı olan Hilmi Şensoy birlikte İstanbul Caddesi Beşyol Kavşağı’ndan Sırameşeler’e kadar alternatif yola başladılar, Soğanlı’dan geçen bu yolu da 30 metrelik yol olarak adlandırdılar, hatta […]

Geçen dönem… Osmangazi belediye Meclisi MHP Grubu Sözcüsü Cemil Aydın’ı dinlerken, bir yandan konunun gelişimi gözümüzün önünde canlandı.

Örneğin…

1999-2004 dönemi Büyükşehir Belediye Başkanı olan Erdoğan Bilenser ile Osmangazi Belediye Başkanı olan Hilmi Şensoy birlikte İstanbul Caddesi Beşyol Kavşağı’ndan Sırameşeler’e kadar alternatif yola başladılar,

Soğanlı’dan geçen bu yolu da 30 metrelik yol olarak adlandırdılar, hatta önemli bir bölümünde yapıları yıkarak yolun güzergahını açtılar.

O yolu bitirip ulaşıma açmak Recep Altepe dönemine nasip oldu.

Sonrasında…

Altepe’nin Büyükşehir Belediye Başkanlığı başladı. Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar’ın da ilk dönemiydi.

Çelebi Mehmet Bulvarı olarak adlandırılan Soğanlı’daki 30 metrelik yolun batıya doğru devamı olarak Yunuseli’ndeki Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı da 2014’te ulaşıma açıldı.

Bu yolla birlikte, Bursa’da yeni ulaşım aksı da ortaya çıktı.

Buna göre…

Çelebi Mehmet ve Recep Tayyip Erdoğan bulvarları batıya doğru devam edip Hamitler Mahallesi’nden Organize Sanayi Bölgesi Kavşağı’na ulaşacaktı.

Böylece…

Hem Mudanya Yolu’na bağlanırken, hem de OSB Kavşağı’ndan karşıya geçip Ata Bulvarı’ndan İzmir Yolu’na uzanacaktı.

Doğuyu doğru da…

İstanbul Caddesi’ni Beşyol Kavşağı ile aştıktan sonra Balıklı bölgesinde açılan Murat Hüdavendigar Bulvarı’ndan devam edecek, henüz yıkımları devam eden Yunus Emre Bulvarı’ndan da Otosansit Kavşağı’na çıkacaktı.

İşte…

Osmangazi Belediye Meclisi’nde önceki iki dönem MHP Grubu Sözcüsü olan Aydın bu projenin Hamitler bölgesindeki kalan kısa mesafesini anımsattı.

Söylediği şu:

“4 Ocak 2017 tarihli Osmangazi Belediye Meclisi’nde kararını ittifakla aldığımız bu yol yeniden gündeme alınıp tamamlanırsa trafiğin pik yaptığı sabah ve akşam saatlerinde çok önemli bir alternatif güzergah olur.”

Gerçekten de…

Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı’Mudanya ve İzmir yollarına ulaştıracak Hamitler bağlantısı kentin batısındaki trafiği rahatlatacak.

Cemil Aydın’ın uyarısına biz de katılıyoruz.


Üretimde güç birliği: 7 kadın kooperatifi buluştu

 

Son dönemde… Kooperatifleri ortak üretim adına önemli işler başarıyorlar.

Nitekim…

Oylat Boğazı, Zeyniler Çalıkuşu, Yenişehir Hatunişi kadınları tarımsal kalkınma kooperatifleriyle Bursa Kadın Girişimi, Yıldırım Kadın Girişimi, Orhaneli Kadın Girişimi kooperatifleri ve Mustafakemalpaşa Karaoğlan Üreten Kadınlar Tarımsal Kalkınma Kooperatifi başykanları bir araya geldiler.

AK Parti Bursa Milletvekili Emine Yavuz Gözgeç’in de katıldığı 7 kadın kooperatifinin buluşmasında güç birliği kararı alındı.

Milletvekiliyken gündeme getirdi: Orhaneli’ne alternatif yol önerisi

 

Yıl 2004… Dönemin AK Parti Bursa Milletvekili olarak Faruk Anbarcıoğlu, seçim çevresi olan dağ yöresinde 4 ilçe merkezleri yanında köylere bile gidiyordu.

Bir gün sohbet ederken şunu söyledi:

“Orhaneli’nin Bursa’ya ulaşabildiği tek bir yol var. O da çok riskli. Bu nedenle alternatif bir yolumuz daha olmalı.”

Güzergahı da çizmişti:

“Erenler-Koçuköy-Başköy-Kadriye-Atlas köyleri üzerinden Çalı’ya inen bir yol var. Bu yolu alternatif olarak kullanabiliriz.”

Sonrasında…

Anbarcıoğlu önerisini Ankara’da gündeme getirince Karayolları güzergahı inceledi, ama eğimi fazla bulunca gündeme alınmadı.

Ne var ki…

16 yıldır Ankara’da ve Bursa’da her ortamda, gördüğü herkese Faruk Anbarcıoğlu bu alternatif yol konusunu açıyor.

Konuştuğumuzda…

Başköy Muhtarı Hasar Acar ve köyden bir grupla yine yol konusunu tartışıyorlardı. “Aktif siyasetin içinde değilim ama yapılıncaya kadar dillendirmeye devam edeceğim” dedi.

Kapıkaya’ya tüneli kabul ettiremedi

 

2002-2007 yılları arasında, dağ yöresini temsilen AK Parti Bursa Milletvekili olarak görev yapan Faruk Anbarcıoğlu ilginç bir bilgi daha paylaştı:

“Orhaneli Yolu’nu genişletme çalışmaları yapılırken, Kapıkaya’nın tünelle geçilmesini önerdim. Fakat yapılan incelemede kayaların jeolojik durumu tünel için uygun bulunmadı.”

Düşüncesi ise şu:

“Görüldüğü gibi, heyelan oluyor, Orhaneli Yolu kapanıyor. Sel geliyor, TIR devriliyor, bizim yol hep kapanıyor. Böyle olmamalı.”

Bu da alternatifin alternatifi: Erenler’den Hasanağa’ya inen yeni yol

 

2 yıl önceydi… Bugün Orhaneli Yolu’nda yaşanan tehlikeye, eski bir Karayolcu olarak Ulaşım Uzmanı gözüyle İnşaat Yüksek Mühendisi M. Tözün Bingöl dikkat çekmişti:

“Orhaneli-Bursa yolu tek güzergahtan sağlanıyor. Oysa bölgesel merkez özelliği taşıdığı için yoğunluğu yüksek bir yolu tek güzergaha mahkum etmek doğru değil.”

Nitekim…

Geçen süreçte yolda yaşanan trafik kazalarından, yaz dönemleri piknikçi dönüşlerindeki yoğunluğa kadar pek çok etken yolun kapalı kalmasına yol açtı.

Üstelik…

Bursa’nın ilçeleri Orhaneli, Büyükorhan, Harmancık yanında Kütahya ile ilçeleri Simav ve Tavşanlı ile Balıkesir’in Dursunbey ilçeleri de bu yolu kullanıyorlar.

Bingöl’ün 2 yıl önce bize önerdiği ve yine başlangıç noktası Erenler olan alternatifin alternatifi güzergah şuydu:

“Erenler-Süleymanbey-Güngören-Hasanağa güzergahındaki yolun iyileştirilmesi Orhaneli Yolu için çok önemli alternatif olur.”

 

Hasanağa Yolu’nun avantajları var

 

Yaşamı yol şantiyelerinde geçen İnşaat Yüksek Mühendisi M. Tözün Bingöl, gündeme getirdiği Erenler-Süleymanbey-Güngören-Hasanağa alternatif yol güzergahının avantajlarını şöyle sıraladı:

“Tünel ve viyadük yok. Heyelan riski taşıyan büyük yarmalar mevcut yoldan da az. O nedenle daha ekonomik. Ayrıca Doğancı Barajı Havzası’nı da korur.”

Şunları da ekledi:

“Bu bağlantı otoyola da çok yakın olduğu için dağ yöresini otoyola ulaştırır. Kışları da bakımı daha kolay olur.”