Şöyle bir baktığımızda… Bursa’nın sahip olduğu özellikler saymakla bitmez. Pek çok yer ya da kent tek bir özelliğiyle turizm pazarlarken, Bursa neredeyse marka değer enflasyonu yaşamasına karşın kendini tanıtabilme derdinde.
Öyle ki…
Osmanlı’nın ilk Başkenti olarak tarihi özelliği var. 2 bin 500 yılı aşan kentsel geçmişi ve tarihi yapıda yerleşimleri var. Arkeoparkları, antik kentleri tarihe tanıklığı var.
Dünyanın ilk alışveriş merkezi Kozahan’ı var. Padişah ve evliya türbeleriyle manevi alanda rütbesi, İslam aleminin beşinci makam kabul ettiği Ulucami başta olmak üzere camileri ve medreseleriyle dini alanda etkisi var.
Başlıca model sıcak suyu, hatta, sanayi turizmi var.
Kısacası…
Turizmin altyapısı da, üstyapısı da her yönüyle var.
Gelin görün ki…
Bu kadar çok marka değeri olmasına karşın Bursa turizmden alması gereken payı bir türlü alamıyor, helvayı yapamıyor.
Bunun da pek çok nedeni var elbette.
İşte…
AK Parti Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Esgin, İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezi Genel Müdürü Handan Boyce, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdür Yardımcısı Prof. Dr. Çağatan Taşkın’ın konuşmacı oldukları 3. Bursa Turizm Zirvesi’nin ikinci günündeki Marka Kent Olma Yolunda Bursa panelinin moderatörü olarak bunları söyledik.
Bütün bunlara…
Bursa’nın sağlık turizminde öne çıkması için kısa adı BUSAT olan Bursa Sağlık Turizmi Derneği’ni kuran, termal projelerine öncülük eden AK Parti Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Esgin önemli bir yenilik daha ekledi:
“Bursa üçüncü yaş turizmi için de büyük potansiyel.”
Gerçekten de…
Kısaca yaşlı turizmi olan üçüncü yaş turizmi değişik ülkelerden gelecek yaşlıların bakımlarının yapılacağı köylerle yepyeni bir turizm alanı olarak yükseliyor. Bizde de bu köylere yer var.
Panelde…
Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdür Yardımcısı Prof. Dr. Çağatan Taşkın’ın konuşmasındaysa turizmin vatandaş ayağı için önemli bir uyarı vardı:
“Her şeyi yaparken halkı unutmamak ve turizme ikna etmek gerekir. Halk istemezse turizm başarılı olamaz.”
Gerçekten de öyle. Nitekim, Bursa’da zaman zaman örneklerini yaşadık.
Kongre turizmi profesyonel yapıyla olur
Şimdi Merinos gibi kongre kompleksi, Tayyare gibi kültür merkezi, çok sayıda otel ve onların salonları var.
Organizasyonun nasıl olacağını ise Lütfi Kırdar Kongre Merkezi Genel Müdürü Handan Boyce anlattı:
“Markalaşmada herkesin rolü belli olmalı, stratejiler oluşturulmalı, profesyonel ekip kurulmalı.”
Şunu da söyledi:
“Her yıl başka bir ülkede toplanan akademik kongreler var. Bunlar iyi takip edip Bursa iyi anlatılmalı.”
Çalıştaydan çıkan sonuç: Bursa’nın bütünü için fikir pazarlama
Turizmin çok konuşulduğu, çok da konuştuğumuz bir gün geçirdik… Merinos Atatürk Kongre Kültür Merkezi’nin Orhangazi Salonu’nda gerçekleşen ve TÜRSAB’ın organize ettiği Marka Kent Olma Yolu’nda Bursa panelinde moderatörlük yaptıktan sonra bir kat aşağı inip İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü’nün düzenlediği Bursa’yı Tanıtma Çalıştayı’na katıldık.
Prof. Dr. Zeyyat Sabuncuoğlu’nun moderatör olduğu çalıştayda Kültür ve Turizm Bakanlığı ile İl Müdürlüğü’nden önemli düzeyde katılım vardı.
Ayrıca…
Üniversiteden iletişimci hocalar yanında, turizmle ilgili sivil toplum örgütleri temsilcileri katılımcılar arasındaydı.
Ortaya da…
Genel anlamda şöyle bir görüş çıktı:
“Kenti pazarlamanın hikayesi olması gerekiyor. Buradan hareket ederek Bursa’nın bütünü için fikir pazarlanabilir.”
Bu noktada…
Kentin hikayesi olabilecek tema için öneri, son dönemde yayınlanan dünya kentleri araştırmalarıyla kazanılan huzurlu kent gibi, güvenli kent gibi Bursa özellikleri anımsatılarak yaşanabilir kent teması önerildi.
Bursa Milletvekili Aydın’ın Şırnak izlenimi: CHP alternatif olur
2 milletvekili ve 1 Parti Meclisi Üyesi’nden oluşan komisyonlar hızlı bir şekilde çalışmaya da başladılar.
Bu kapsamda…
CHP Bursa Milletvekili Erkan Aydın belediye başkan aday adaylarıyla görüşmek üzere Şırnak’taydı.
Dönüşünde…
İzlenimlerini sorunca şunu söyledi:
“Şırnak’ta terörün ağır izleri var. Çok sayıda yıkılmış bina gördüm. Buna karşılık TOKİ binalar yapıyor.”
Şunu da vurguladı:
“TOKİ’nin bina anlayışı hep aynı. Orada da yüksek binalar yapmışlar. Görünce b.izdeki binalar aklıma geldi.”
Siyasi gözlemiyse şu:
“Yaptığımız görüşmelerde şunu gördüm: Halk AKP ile HDP arasına sıkışmış. Orada ciddi bir alternatife ihtiyaç var. O alternatifin CHP olabileceğini de bize söylediler.”
Şunu da ekledi:
“CHP adına umutlandım. Şırnak özelinden bakarak Güneydoğu’da yükselen siyaset olabileceğimizi gördüm.”