Olay Gazetesi Bursa

Söz savunmanın: Trafikte sıkışan kızıyor, ama önlemler de az değil!

Mudanya Kavşağı’nın yıkılmasıyla birlikte bölgedeki trafik sıkışıklığı kentin gündemi haline geldi. Trafikte sıkışanlar kızıp tepki gösteriyor ki sıkıntıyı yaşayan herkesin tepki göstermeye de hakkı olduğunu kabul etmek gerek. Kızanlar arasında… “Hiçbir önlem almadan kavşağın kapatılıp yıkıldığını” söyleyen de, “yeni kavşağın hiçbir çözüm getirmeyeceği” görüşünde olan da var. Siyasiler de aynı yönde eleştiri getiriyorlar. Peki… Büyükşehir […]

Mudanya Kavşağı’nın yıkılmasıyla birlikte bölgedeki trafik sıkışıklığı kentin gündemi haline geldi. Trafikte sıkışanlar kızıp tepki gösteriyor ki sıkıntıyı yaşayan herkesin tepki göstermeye de hakkı olduğunu kabul etmek gerek.

Kızanlar arasında…

“Hiçbir önlem almadan kavşağın kapatılıp yıkıldığını” söyleyen de, “yeni kavşağın hiçbir çözüm getirmeyeceği” görüşünde olan da var. Siyasiler de aynı yönde eleştiri getiriyorlar.

Peki…

Büyükşehir Belediyesi adına Mudanya Kavşağı planlamasını ve uygulamasını yapan, çalışmayı da yöneten teknik ekip eleştirilere ne diyor.

Bugün söz savunmanın. İşte söyledikleri:

Bir…

“Mudanya Kavşağı yapım çalışmalarına başlamadan önce 24 saat yerden ve havadan video kaydıyla inceledik. Gece gündüz çalıştık.”

İki…

“Vatandaşın en az etkilenmesi için maliyeti düşünmeden Bursaray hat üstü köprüler de dahil olmak üzere servis yolları yaptık.”

Üç…

“BUSKİ girişinin ana yol trafiğini etkilememesi için Avrupa Konseyi Caddesi Mutlular Mahallesi’ndeki kavşak kolunu büyük bir dönel kavşak yaparak yoğunluğu çevre kavşaklara dağıtmaya çalıştık.”

Dört…

“Mudanya Kavşağı’nda öncelik, Ankara-Bursa-İzmir güzergahında trafik akışını kesintisiz sağlamak. Bunu göz önüne alarak düzenlemeleri yaptık.”

Beş…

 

 

 

“Mudanya yönünden gelenlerin alternatifleri olduğundan sürücüleri önce otoyol ve Nilüfer Köy güzergahlarından İstanbul Yolu’na yönlendirdik.”

Altı…

“Yine Mudanya yönünden gelenleri Ata Bulvarı, Fatih Sultan Mehmet Bulvarı güzergahlarından İzmir Yolu’na yönlendirdik ki bu yol akıcı.”

Yedi…

“Ayrıca Emek, Hamitler, Esentepe kavşaklarından Yunuseli ve Hürriyet güzergahlarına yönlendirme yaptık.”

Sekiz…

“15 gün öncesinden Başüstü Elektronik Değişken Mesaj Panolarımız ve basın yoluyla bilgilendirmeler yaptık. Bademli, Emek, Ata Bulvarı ve Esentepe kavşaklarına levhalar astık.”

Dokuz…

“Her şeye rağmen ilk gün sıkışıklığını önleyemedik, fakat sonraki günler trafik bu güzergahlara dağılmaya başladığı için sabah saatlerinde geçişler biraz rahatladı.”

On…

“Buna karşın, akşam saatlerinde biraz da iftar nedeniyle yoğunluk devam ediyor. Yine de sıkışan noktaları takip ediyoruz. “

Onbir…

“Orhaneli Kavşağı U dönüşü, Esentepe Kavşağı, Mihraplı-Beşevler güzergahı, Fatih Sultan Mehmet Bulvarı, Hürriyet ve Yunuseli güzergahlarında trafik polislerinin üstün gayretleriyle akışkan trafik için çaba sarf ediyoruz.”

Oniki…

“Emniyet Müdür Yardımcısı Önder Dülger ve Trafik Denetleme Şube Müdürü Şükrü Solak’a teşekkür ediyoruz.”

Onüç…

“Bayram sonrası trafik yoğunluğunda düşüş bekliyoruz. 60 gün içinde çalışmaları tamamlayıp eylül başı kavşağı trafiğe açmayı planlıyoruz.”

 

“Tartışılmadı” eleştirisi haklı değil!

 

Mudanya Kavşağı’nın yenisi yapılmak üzere yıkılmasıyla ortaya trafik sıkışıklığı çıkınca bazı siyasi parti yöneticileri Büyükşehir Belediyesi’ne yönelik “yeni kavşağın tartışılmadan kente dayatıldığı” eleştirisi yaptılar.

Ne var ki…

Bu eleştiriler haklı değil. Çünkü kavşak projesi uzun süredir herkes tarafından biliniyor. Hatta, yeni proje görselinin ilk olarak 28 Haziran 2015 günü bu sütunlarda yayınlandığını da anımsatmak gerekiyor.

2 yıldır bilinen projeyle ilgili görüş açıklayan hiç anımsamıyoruz.

 

“Okullar kapanınca” her yerde geçerli olmaz!

 

Yerel yönetimler, yol kapatılmasını gerektiren çalışma yapacaklarsa, trafiğin daha az etkilenmesi için okulların kapanmasını bekliyorlar.

Bu düşünce kent merkezi için geçerli. Fakat sayfiye yerleri için tam tersi. Çünkü okullar kapanınca sayfiyeler hareketleniyor.

Ne var ki…

Kararlar alışkanlık gereği kent merkezine göre alınınca sorun çıkıyor.

Örneğin…

Okulların kapanmasıyla birlikte Burgaz’ın girişini BUSKİ, çıkışını da UEDAŞ kazıp yolları kapattı. Keşke bu çalışmaları okullar kapanmadan ve sayfiyeler kalabalıklaşmadan yapsalardı.

 

Büyükorhan’ı heyecanlandıran ve gururlandıran iftar

 

Açık açık söylemekte yarar var… Sosyal alanda faaliyet gösteren sivil toplum örgütleri arasında dağ yöresine yönelen ilk dernek Bursa Fan Klüp oldu. Hatta, yönelmekle de kalmadı, dağ yöresindeki çaresizliğe yardım eli uzatıp, Bursa’nın ilgisini buraya çekti.

Yeri geliyor okullara yardım kampanyası yapıyor, yeri geliyor çocukları sevindiriyor, yeri geliyor köylerin ihtiyaçlarının karşılanması için destek oluyor.

O bakımdan…

Bursa Fan Klüp Başkanı Ali Ademoğlu’nun dağ yöresinde ayrı bir yeri ve sevgisi var.

Yardım amaçlı çalışmalar yanında Bursa Fan Klüp her yıl ramazan geldiğinde dağ köylerinde iftar sofrası paylaşarak ilgisini gözlerden uzak bir şekilde sürdürüyor.

Geçen akşam…

AK Parti Büyükorhan İlçe Başkanı Ahmet Korkmaz telefonla aradığında mutluluktan adeta uçuyordu.

“Fan Klüp olarak Başkan Ali Ademoğlu ve arkadaşları Sarnıç ve Kuşlar köylerinde iftar sofrası kurdular.”

Onu böylesine mutlu eden iftar sofrası değil elbette. Şunu söyledi:

“Bursaspor Başkanı Sayın Ali Ay da Fan Klüp’le birlikte geldi. O da çok etkilendi ve kişisel olarak yardımlarda bulundu.”

Şunu da ekledi:

“Bursaspor Başkanı’nı Büyükorhan’da ağırlamaktan gurur duyduk, çok heyecanlandık.”

 

İftara Diyarbakır’a gittiler

 

Ramazan ayı ibadetle birlikte yardımlaşmayı yani sosyal dayanışmayı teşvik ediyor. Bunun örneklerinden birini de dün akşam AK Parti Nilüfer İlçe teşkilatı gösterdi.

Başkan Celil Çolak ile birlikte yönetim kurulu, kadın ve gençlik kolu üyeleri AK Parti Diyarbakır teşkilatıyla dayanışma ve destek amacıyla iftar yapmak için dün Diyarbakır’a gittiler.

Yönetimde Foto Kumru olarak tanınan Salih Kumru olunca, doğal olarak ortaya da böyle farklı fotoğraflar çıkıyor.