Olay Gazetesi Bursa

Şehir Hastanesi için Karayolları özel proje yaptı: Yer altı kavşağı

İnşaat, tam da planlandığı gibi tüm hızıyla devam ediyor… Doğanköy’de, Mudanya-Görükle kavşakları arası otoyolun hemen yanında yapılmakta olan Türkiye’nin en büyük Şehir Hastanesi gelecek yıl, yani 2019’da açılacak. Ancak… Bu tür büyük ve insan sirkülasyonu yüksek projeler planlanırken başlangıçta pek üzerinde durulmayan bazı sorunlu noktalar var. Örneğin… Şu an farkında değiliz, ama açıldığında Şehir Hastanesi’ne ulaşım sorun olacak. Bu nedenle, şimdiden toplu ulaşım planlaması yapılıyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur […]

İnşaat, tam da planlandığı gibi tüm hızıyla devam ediyor… Doğanköy’de, Mudanya-Görükle kavşakları arası otoyolun hemen yanında yapılmakta olan Türkiye’nin en büyük Şehir Hastanesi gelecek yıl, yani 2019’da açılacak.

Ancak…

Bu tür büyük ve insan sirkülasyonu yüksek projeler planlanırken başlangıçta pek üzerinde durulmayan bazı sorunlu noktalar var.

Örneğin…

Şu an farkında değiliz, ama açıldığında Şehir Hastanesi’ne ulaşım sorun olacak. Bu nedenle, şimdiden toplu ulaşım planlaması yapılıyor.

Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş bu sütunlarda yer verdiğimiz açıklamasında, masadaki üç seçenek üzerinde çalıştıklarını söylemişti.

İlk sırada…

Bursaray’ın Emek’ten sonra hızlı tren istasyonuna planlanan hattının 5 kilometreye çıkarılıp Şehir Hastanesi’ne uzatılması var.

İkincisi…

Tramvayın küçüğü, metrobüsün büyüğü olan ve elektriğini tellerden alan lastik tekerlekli sistem tartışılıyor.

Üçüncüsü de…

Amerika ve Japonya’da kullanılan havadan raylarla ulaşım.

Hangisi olursa olsun, maliyet yükü Büyükşehir’in sırtına kalıyor. Hele böyle ekonomik sıkıntı süreçlerinde o yük daha da ağırlaşıyor.

Oysa…

Karar vericiler harita üzerinde yer seçerken ulaşımın en kolay olduğu noktayı önemseseler bu yük de en aza inecek.

Buna karşın…

Şehir Hastanesi açıldığında yaşanacak bağlantı sorunu erkenden çözüldü.

Bilindiği gibi…

Dev kampus otoyol yanına yapılıyor. Proje başladığında Şehir Hastanesi’nin otoyolla hiçbir bağlantısı yoktu. Karayolları o eksiği gidermek için erkenden kolları sıvadı ve geçen yıl başladığı özel projeyi tamamladı.

Projeyi, eski bir Karayolları Kontrol Mühendisi olan M. Tözün Bingöl’den dinledik: Şehir Hastanesi önüne, otoyolun altına yer altı dönel kavşak.

Çok ender uygulanan projeyle otoyoldan gelen araçlar hastaneye, hastaneden çıkanlar da otoyola sorunsuz ulaşabilecekler.

Böylece…

Şehir Hastanesi açılmadan, Karayolları otoyol bağlantısını bitirerek en erken davranan kurum oldu.

Bize de kutlamak düşüyor.

 

Yer altı kavşağı maliyeti 27 milyon lira

 

Yıllarca Yol Kontrol Mühendisi olarak Karayolları’na hizmet eden, bu sütunların okurlarının yol ve trafik uzmanı olarak tanıdıkları M. Tözün Bingöl yer altı kavşağıyla ilgili teknik bilgiler verdi:

“Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın 5. büyük hastanesine otoyol bağlantısı için 27 milyon lira tutarındaki proje kapsamında bir farklı seviyeli kavşak, 3 hidrolik menfez, 2 köprü dışında 4.8 kilometre bitümlü sıcak karışım yol yapıldı.”

Yanı sıra…

Alternatif ulaşım projeleri çalışılmasını da önerdi.

 

Korupark Kavşağı ve Mudanya Yolu rahatlayacak

 

Karayolları tarafından Şehir Hastanesi inşaatı daha bitmeden Çevre Yolu üzerinde tamamlanan yeraltı kavşağı hastane trafiğini düzenlemesinin yanında, Bursa OSB ve Nilüfer OSB’ye giren ya da çıkan tırlar için de çözüm olacak.

Çünkü…

Doğanköy üzerinden kavşağı kullanacak tırlar bundan böyle Mudanya Yolu’na çıkmak zorunda kalmayacaklar ve Çevre Yolu’na çıkıp otoyola ulaşacaklar.

Böylece…

Korupark önündeki kavşakla Mudanya Yolu trafiği de kamyonlardan kurtulup nefes alacak.

 

Daha iyisini yapmak ve herkesi kucaklamak için Baro’da aday

 

Bursa Barosu’nun 13 Ekim’de kongresi var. 1250’si genç olmak üzere 3 bin 200 üyeye ulaşan Baro’da 14 Ekim’de de seçim yapılacak.

Şerafettin Yavuz 2 yıl önce yaşadığı adaylık deneyimi ardından bu seçimde de aday oldu.

Yönetimine adaylardan Engin Kökçıkaran, İlknur Dinçyılmaz ve Işıl Ereğli ile birlikte ziyarete geldiğinde, çıkış nedenin ise şöyle açıkladı:

“Bursa Barosu’nun gelenekleri ve değerleri var, ama çok da birikmiş sorunları var. Ne yazık ki mesleki sorunlar için bir şey yapılamadı, 2 yıl iyi bir yönetim sergilenemedi.”

Şunu da ekledi:

“Geçmişte seçimin ertesi günü herkes kol kola olurdu. 2 yıl önceki seçim sonrası böyle olmadı ve ideolojik yaklaşımla ayrıştırıcı davranıldı.”

Ardından…

“Yapılan işler elbette var, ama ben daha iyisini yapmak istiyorum” dedi ve şunu söyledi:

“Hepimiz İçin Baro sloganıyla yola çıktık. Herkesi kucaklayan, ideolojik bakmayan mesleki ideallerle çalışacağız.”

Şunu da ekledi:

“Listemizi Baro’nun hafızası ve deneyimiyle gençleri bir araya getirerek oluşturduk.”

 

Bursa’nın kayıpları: Türkiye’nin itfaiyecisi ve Bursa’nın köftecisi

 

Hafta sonu… Bursa’nın değerleri arasında ter alan iki vefat haberi peş peşe geldi.

İlki…

Rahatsızlığını bildiğimiz, Çancılar’daki Hacıbaba Köfte ile Bursa’ya lezzet dağıtan Mehmet Abraş’ın vefat haberiydi. Meslektaşımız Güzin Abraş’la, babası için hazırladığı belgeselde anılarımızın sohbetini de yapmıştık.

Diğeri…

Türkiye’nin neredeyse her kentine itfaiye, arazöz, çöp kamyonu yapan Hidrosan’ın kurucusu Saim Kaya’ydı.

Yıllarca ürettiği araçların haberini yaptığımız, bir dönem Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın etkin isimlerinden olan Kaya’nın ve Abraş’ın vefatlarına üzüldük. İkisi de bu kentin değerleri arasındaydı.

Bu arada…

Geçen dönem AK Parti Bursa Milletvekili olarak parlamentoda görev yapan Zekeriya Birkan da babası Ahmet Birkan’ı kaybetti.

Birkan’ın Trabzon’daki cenaze törenine Bursa’da aynı dönem milletvekilliği yapan arkadaşlarından Hüseyin Şahin, İsmail Aydın ve Müfit Aydın da katıldılar.