Arşivimizi açıp baktık… 28 Kasım 2021 günü, yani tam 3 yıl önce “Bursa’da bu kavşağın benzeri yok” başlığıyla Görükle Kavşağı projesini, heyecan veren görseliyle birlikte ilk kez Bursa kamuoyuna duyurduk.
O yazıda…
Öncelikle, yapılaşma ve sanayi tesislerinin Akçalar’ı da aşmasıyla yoğunluğu artan bölgeyi Bursa-Karacabey ve Çevre Yolu üzerinden otoyola bağlamak üzere Görükle Kavşağı’nın projelendirildiğini anlattık.
Projesi de görselliğiyle gerçekten heyecan verici.
Gerçi…
Karayolları’nın Trabzon’u donattığı kıskançlık veren kavşaklar kadar olamasa da, Bursa’nın görünümü en görkemli kavşağı aynı zamanda işlevselliğiyle de farklı olacak.
Nitekim…
Çevre Yolu ve Görükle’deki bağlantı yoluyla Hasanağa Yolu’nun Karacabey Yolu üzerinden köprüyle birleştikleri kavşakta, Karacabey Yolu zeminde ilerleyecek.
Bursa yönünden gelip Hasanağa’ya döneceklerle, Hasanağa’dan gelip Karacabey yönünde ilerleyecek araçlar; Görükle’den gelen yolla Karacabey Yolu altına yapılacak 2 tünelden geçecekler.
Ayrıca…
Karacabey Yolu üzerine bağlantı köprüsü yanında, Hasanağa’dan gelip Karacabey yönüne gidecek araçların kullanacağı yarım ay şeklinde viyadük yapılacak.
Açıkçası…
Görsellik yanında işlevselliğiyle Bursa’nın en farklı kavşağı olacak.
İşte…
Bu çok farklı kavşağın her şeyi hazır. Projesi yapıldı, kamulaştırma işlemleri de tamamlandı. Tek eksik ihaleye çıkıp inşaatının başlaması kaldı.
Gelin görün ki…
Heyecan verici projeyi hazırlayan Karayolları Genel Müdürlüğü de, bağlı olduğu karar verici mekanizma olan Ulaştırma Bakanlığı da o son adımı bir türlü atmıyor.
Üstelik…
Kısa sürse de, Bursa’da bir dönem Karayolları 14. Bölge Müdürü olarak görev yaptığı için hem bölgenin gelişimini, hem kentin ihtiyacını iyi bilen bir Ulaştırma Bakanı var.
Beklentimiz, 3 yıldır rafta bekleyen projenin inşaatına bir an önce başlanması.
Kuzey Çevre Yolu’na karşı Katlı Otoyol önerisi
Gündemde… Otoyolun İstanbul-İzmir yönlerinde Çevre Yolu geçişini devre dışı bırakmak üzere Kuzey Çevre Yolu projesi var.
Bu projeye karşı…
Selçuk Kaynatma’dan mühendis gözüyle alternatif öneri geldi:
“Otoyolda Selçukgazi Tüneli’nden sonra Bursa gişeleri var. Trafik sıkışıklığı da burada başlıyor. Yeni yol açmaktansa, tünel çıkışından itibaren otoyolun üzerine viyadüklerle yeni otoyol yapılmalı. Katlı otoyol daha fazla tarım alanı kaybını da önler.”
Ankara’ya otoyol tasarrufa takıldı, karayolu onarımına 1.7 milyarlık ihale
Hafta içinde… TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma Bakanlığı bütçesi görüşülürken söz alan Saadet Partisi Bursa Milletvekili Mehmet Atmaca bitmeyen ulaşım projelerine dikkat çekti.
Sordukları arasında…
2011’de projesi yapılan, Sivrihisar’a kadar gelen, fakat 2018’de tasarruf önlemlerine takılan Ankara Otoyolu da var.
Bursa…
Otoyolu beklerken, Karayolları’nın 13 Eylül’de tekliflerini topladığı ihaleyi öğrendik.
İlginç olan şu:
Mezit’lerde daha 10 yıl önce duble yol ve tünel yapıldı. Karayolları şimdi de İnegöl-Bozüyük, Bozüyük-Eskişehir ve Bozüyük-Kütahya yolları onarımı ve yeni kavşak yapımı için 1 milyar 725 milyon lira bedelle ihale gerçekleştirmiş.
Davet yöntemiyle yapılan ihale sonunda Ergünler Yol Yapı adlı firmayla 1 milyar 475 milyon liraya sözleşme imzalanmış.
İnsan ne diyeceğini bilemiyor.
İstanbul’da sürdürülebilir belediyeciliği anlattı
Cumartesi günü… İstanbul’da Merkezi İdare ve Yerel Yönetimler Yetki Paylaşımında Mali ve İdari Özerklik temasıyla düzenlenen Yerel Reform Buluşmaları’nın ilkinde açılış konuşmasını Yerel Reform Girişimi Derneği Kurucu Başkanı Murat Karayalçın yaptı.
Panelde…
Prof. Dr. Burhan Şenatalar moderatörlüğündeki oturumda Bursa Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Doç. Dr. Ergül Halisçelik de mali özerklik ve sürdürülebilir belediyeciliği anlattı.
20 yıllık Multivan’cı olarak Volkswagen’in elektriklisi Buzz’u test ettik
İlk aracımız… 1985’te Tofaş’ın Murat 131’ydi. Sonrasında Şahin, Doğan, Marea kullandık.
2004’te…
Olay’da politika muhabiriyken Doğuş Oto Satış Müdürü olan, günümüzün polisiye roman yazarı Cenk Çalışır yönlendirmesiyle Volkswagen Multivan’la tanıştık.
Hiç unutmuyoruz…
“İkinci el satışı kolay mı?” diye sorunca, “Satmayı düşünmezsin ki” demişti. Haklı da çıktı.
20 yıldır kullanıyoruz. Tüm bakımları Doğuş’ta başladı, işletmeci değişimiyle Arca Otomotiv’de sürüyor, çok da memnunuz.
Hafta içi…
Arca Otomotiv İdare Müdürü Koray Özcan’ın davetiyle Volkswagen’in elektriklisi ID Buzz’u test ettik. Yeşil-Beyaz araçla Bursa caddelerinde büyük bir keyifle dolaştık.
Sessiz, çabuk hızlanabilen, iç hacmi geniş, yüksek konforlu araca hayran kaldık.
Test dönüşü…
Arca Otomotiv platosunda Çağlar Akgül ve Melih Molla’yla video çekiminde izlenimlerimizi anlattık.
Kocasu’ya Keles’te de 3 rafting parkuru
Son yıllarda… Kocasu’daki rafting parkurları Orhaneli’yi duyurdu.
Keles Belediyesi de..
Turizmi çeşitlendirmek için yine Kocasu üzerinde, Gelemiç-Kemaliye arasında 3 rafting parkuru oluşturuyor.
Bahara kadar tamamlamayı hedefleyen Keles Belediye Başkanı Ali Doğru, rafting tutkunlarının rotasını çizeceklerini söyledi.
Keles de devreye girince Kocasu rafting merkezi olacak.