Bu yol üzerinde…
Mudanya ve Başköy kavşakları arasında büyük bir bölge hastanesi yapılıyor. 7 ayrı hastaneden oluşan sağlık kampusu ise Kent Hastanesi adını taşıyor.
Hastanelere giriş çıkışların da otoyoldan açılacak bağlantı yolu ve kavşakla sağlanması planlandı.
Bu süreçte…
Geçit Kavşağı’nın dönüşlere kapatılmasıyla birlikte Korupark Kavşağı’nın yükü arttı.
Üstelik…
Organize Sanayi Bölgesi’nden çıkıp Çevre Yolu’na yani otoyola ulaşmak isteyen, ya da otoyoldan gelip OSB’ye girmek isteyen TIR’lar da kullandığı için, Korupark Kavşağı yeni yükü taşıyamaz hale geldi..
Yeni durumu göz önüne alan Büyükşehir Belediyesi ise ağır tonajlı araçların Korupark Kavşağı’nı kullanmadan OSB-otoyol ulaşımını sağlayabilmeleri için farklı bir alternatif proje hazırladı.
O proje…
Bursa ya da Nilüfer organize sanayi bölgelerinden çıkan araçlar Minareliçavuş Kavşağı’ndan Doğanköy Yolu’na ilerleyecekler ve Kent Hastanesi karşısından da otoyola çıkmalarını öngörüyor.
Böylece…
Korupark Kavşağı’ndan TIR’lar çekileceği için trafik yükü ortadan kalkacak.
Ne var ki…
Karayolları yeni bağlantıya sıcak yaklaşmadı. Bunun üzerine, Büyükşehir de hastaneler ve OSB’lerin bağlantılarını otoyol üzerinde birleştirerek farklı bir kavşak projesi hazırladı.
Yeni proje…
Sağlık kampusu önünde otoyolun altına büyük bir dönel kavşak yapılmasını öngörüyor. Otoyoldan yan yolla girilecek yeraltı kavşağından hastanelere ve OSB’ler yönüne geçişler sağlanacak. Kavşak aynı zamanda otoyolda geri dönüş noktası haline gelecek.
İşte…
Bu değişik projeyi Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe geçtiğimiz hafta Karayolları’na kabul ettirdi ve onayları da alındı.
Şimdi…
Öncelikli olarak Bursa OSB ve NOSAB’a TIR ulaşımının sağlanması için yeraltı kavşağının yapımına başlanacak. Hastaneler bittiğinde de kavşağın fonksiyonu artacak.
Türkiye’nin ilk yeraltı dönel kavşağı
Mevcut yollarda tünel adı da verilen otoyol ya da anayollar üzerinde yeraltı geçitleri var. Bunların bir kısmı aynı zamanda bağlantı kavşağı fonksiyonu da üstleniyor.
Kent Hastanesi önünde otoyolun altına yapılacak olan kavşaksa Türkiye’nin ilk yeraltı dönel kavşağı olacak.
Büyükşehir Belediyesi bu özgün projeyi hazırlarken yeraltı geçişleri ikişer şerit ve özellikle TIR trafiğine uygun olarak planladı.
Projenin yapımına yaz sonu başlanabilmesi için hazırlıklara start verildi.
Minareliçavuş Kavşağı’na yeni görev
Geçen yıl… Büyükşehir Belediyesi tarafından Balat’tan Özlüce’ye açılan 35 metrelik bulvar Mudanya ve İzmir yolları arasında by-pass bağlantı sağlarken, bu yol üzerine yapılan Minareliçavuş Kavşağı da Organize Sanayi Bölgesi’ne girişi düzenlemişti.
Şimdiyse…
Minareliçavuş Kavşağı’nın fonksiyonu artıyor. Çünkü, Kent Hastanesi önümdeki yeraltı dönel kavşağından Doğanköy yoluna girecek TIR’lar Minereliçavuş Kavşağı’ndan Bursa OSB ya da NOSAB’a geçiş yapacaklar.
Bu arada…
Balat ve Mudanya Yolu’na da ulaşım bağlantısı sağlayacak
Geçit’te sinyalizasyon kalkıyor, yayalara üstgeçit geliyor
Fakat…
Balat ve Özdilek arkasındaki yeni yerleşim bölgelerine ulaşım kesildi. Bunun üzerine Büyükşehir Belediyesi ilk adımı attı ve Balat’a ulaşımı sağlamak için otoyoldan giriş projesini Karayolları’na kabul ettirdi.
Ne var ki…
Yaya geçiş güzergahı olması nedeniyle Geçit Kavşağı’ndaki sinyalizasyon çalışmaya devam ettiği için, eskisi kadar uzun sürmese da araçlar bekliyorlar.
Üstelik…
Mudanya yönündeki kavşak girişinde kırmızı ışık ihlaline duyarlı Mobese kamerası var. O nedenle, kavşak dönüşe kapalı olmasına karşın girişi ve çıkışında sinyalizasyon çalışıyor. Bu da karışıklığa yol açıyor.
Örneğin…
İlk ışıkta beklemeyi gereksiz görenler ikinci sinyalizasyona kadar devam edince Mobese’ye yakalanıyorlar ve adreslerine kırmızı ışık cezaları geliyor.
Gerçi…
Bu kavşakla ilgili birden fazla alternatif projeyi Büyükşehir hazırladı, ama kavşağın kesin durumu belli olmadığı için bunları gündeme getirmedi.
Şimdi…
Balat bağlantı yoluna Karayolları onay verince Geçit’te de kesin çözüm için Büyükşehir harekete geçti. İlk adım da yaya geçişleri nedeniyle trafiğin kesilmesini önlemek için atılıyor.
Bu amaçla…
Kısa adı UKOME olan Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi toplantısında Geçit Kavşağı’na yaya üstgeçidi yapılması kararı alındı.
Kararla birlikte…
Üstgeçidin yaz döneminde bitirilmesi için de hemen harekete geçildi.
Özdilek arkasındakiler için ulaşım önerisi
Geçit Kavşağı’nın dönüşlere kapatılması Balat’a girişleri olduğu kadar, Özdilek arkasında günden güne büyüyen yeni yerleşim bölgesinde yaşayanları da etkiledi.
Burada oturanlar Bursa yönüne gidebilmek içim ya Bademli Kavşağı’nı kullanıyorlar, ya da Emek’ten Korupark Kavşağı’na iniyorlar. Bu da Emek trafiği ve Korupark Kavşağı’nı etkiliyor.
Oysa…
Yeni yerleşim yerleriyle Emek arasında, otoyol viyadüğünün tam altından Mudanya Yolu’na inen bir yol var. Bu yol ve ana yola çıkışı düzenlenirse Bursa yönüne gidişler ve Çevre Yolu’na girişler kolaylaşacak, Balat’a geçiş de sağlanacak.