Sabah saat 09.00… Resmi Gazete’de yayınlanan ve yerli otomobilin üretim yerinin Bursa olacağını duyuran kararname üzerine, geçmiş dönem Başbakan Yardımcısı olan AK Parti Bursa Milletvekili ve TBMM İnsan Hakları İnceleme Komisyonu Başkanı Hakan Çavuşoğlu ile konuştuk.
Nedeni şu:
Yenişehir’de yapılacak Otomotiv Test Merkezi için dönemin Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı olan Faruk Özlü ile protokol imzalanması sonrası, dönemin Başbakan Yardımcısı olarak imza atan Çavuşoğlu’na şunu sormuştuk:
Çavuşoğlu’nun verdiği cevabı da 4 Aralık 2017 günü aktarmıştık:
“Bursa’nın parametreleri çok iyi. Onun için de, Bursa çok şanslı.”
Yani…
Yerli otomobilin Bursa’da üretilmesi isteğinin siyasi karar verici konumunda dillendirildiği ilk değerlendirmeyi Çavuşoğlu yapmıştı.
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi sonrası işte bunu konuştuk:
“Çok mutlu olduk elbette. Bursa hem otomotiv sektörü altyapısıyla yerli otomobil üretimi için en uygun kent, hem de böyle bir gururu hak ediyor.”
Kararnamede…
Yerli otomobilin Bursa’da üretileceği yazıyordu, ama fabrikanın nerede olacağı konusunda bir ipucu yoktu.
O da…
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından Gemlik’teki Askeri Hara’nın 1 milyon metrekarelik bölümü olarak açıklandı.
Açıkçası…
Türkiye yatırımını ısrarla Bursa’da yapmak isteyen Volkswagen’e fabrika yeri olarak Manisa’yı gösterirken “Bursa’daki otomobil fabrikaları çalışanları ve tedarikçileri arasında haksız rekabet olabileceği” kaygısını ortaya koyan Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi eğilimi nedeniyle yerli otomobilin Bursa’da üretilmesi umudumuz azalmıştı.
Fakat…
Bursa dün sabaha en prestijli yatırımın evsahibi olarak farklı bir gururla uyandı. Gerçi, böyle bir yatırımın istihdam nedeniyle iç göçü arttıracağı gibi bir gerçek olsa da, yerli otomobil en doğru adrese geldi.
Nitekim…
Çavuşoğlu, yerli otomobilin tanıtıldığı törende Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile görüşürken “Bursa’mız adına şükranlarımı sunuyorum” dedi.
Yerli otomobil fikri ilk Bursa’dan çıktı
Etkinliğin evsahipliğini de dönemin MÜSİAD Bursa Şubesi Başkanı olarak Hasan Çepni üstlendi.
Bursa çatı örgütleri yanında otomotiv sanayicilerinin katıldıkları toplantıda ilk kez “Made in Turkey zamanı geldi” denildi, Türkiye’nin kendi otomobilini yapması fikri tartışıldı.
Dün de, yerli otomobili gördük. Seri üretime ise 2021’de geçilmesi bekleniyor.
İYİ Parti’de delege seçimleri 19 Ocak’ta kongreler 15 Şubat’ta başlıyor
Şimdi…
O aşamalar geçildi, genel ve yerel seçim yaşandı, teşkilatları da tam oluştu. İYİ Parti böyle bir ortamda üye kayıt kampanyalarıyla tabanını sağlamlaştırdıktan sonra kongrelerini yapıyor.
Takvimi de İYİ Parti İl Başkanı Dr. Yahya Bahadır açıkladı:
“19 Şubat’ta mahalle delegeliği seçimleri yapacağız. 15 Şubat’tan itibaren ilçe kongrelerimize başlayacağız. İl kongremiz de mart sonu ya da nisan başında.”
Siyaseten önemli bir şey söyledi:
“Tüm ilçelerdeki tüm mahallelerde isteyen herkes delege adayı olabilecek. Ayrıca delege seçimleri çarşaf listeyle yapılacak, listeler yarışmayacak.”
Bir de bilgi verdi:
“Genel Başkanımız Sayın Meral Akşener 30 Aralık Pazartesi günü İstanbul’dan Ankara’ya geçerken Bursa’ya uğrayacak ve İl Başkanlığımızı ziyaret edecek.”
AK Parti’de yeni görev ve kongreler
AK Parti İl Başkanı Ayhan Salman ise döner dönmez hızlı hareket edip, Gözükara’dan boşalan Tanıtım-Medyadan Sorumlu İl Başkan Yardımcısı görevine yönetim kurulu üyesi Sinan Kahraman’ı getirdi.
Bu arada…
Salman ilçe kongrelerinin 22 Şubat-26 Temmuz, il kongrelerinin 8 Ağustos-29 Kasım tarihleri arasında yapılacağını açıkladı.
Türkyılmaz önerdi: Siemens/Pirelli organize sanayi bölgesine taşınmalı
“Yerli otomobil Bursa için gurur ve prestij, ama istihdam da iç göçü arttırır.”
Bunun üzerine Türkyılmaz da şunu gündeme getirdi:
“Mudanya girişinde eski adı Siemens, yeni adı Pirelli olan fabrika var. Geçmişte bu fabrika Mudanya’nın gelişimine çok katkı sağladı, ama artık Mudanya eski Mudanya değil. O nedenle bir Organize Sanayi Bölgesi’ne taşınıp yeri de Mudanya turizmine kazandırılmalı.”
Şunu da ekledi:
“Geçen dönem önerimi gündeme getirdiğimde, bu fabrikasının taşınması halinde Mudanya’da oturan çalışanlarının geliş-gidişlerini üstleneceğimi açıkladım. Yeter ki orayı turizme kazandıralım.”
İmar planına kıyı-kenarlı formül
Mudanya Belediye Başkanı Hayri Türkyılmaz’ın bakışı şu:
“Kıyı-kenar çizgisi kararı mahallelerimizi etkiliyor. Oysa yüzde 50’si yapılaşmış bölgelerin kıyı-kenardan çıkması gerekiyor. Biz de Altıntaş’tan Kumyaka’ya kadar çalışma yapıyoruz. İmar planı iptalini de böylece çözmek istiyoruz.”
Çözümün içinde imar planlarını bölmek de var, ama “Aslında en kolay yolu yasayla bu iyin çözülmesi” dedi.