Mudanya… Son yıllarda artan yerleşim nedeniyle Bursa’nın banliyösü haline geldi. İnsanlar Mudanya’da oturup, çalışmak için kent merkezine geliyorlar.
Doğal olarak…
Yerleşimin artması ve işe Bursa’ya gelinmesi Mudanya Yolu trafiğini arttırırken, günün her saati Acemler trafiğini aşan yoğunluk oluştu.
Buna…
Tablo şu:
Sabahları Mudanya yönünden üç şerit gelen araç seline Bademli’deki 30 okula öğrenci getiren servisler ekleniyor. Bademli’nin artan nüfusu ve işyeri sayısı yanında, Nilüfer Köy’den de ciddi araç trafiği gelip Bademli Kavşağı’nda Mudanya Yolu’na iniyor.
Bir de…
Pandemide, çocuklarını servise vermek istemeyen anneler ortaya çıktı. Sabahları okul yönünde bir anne-bir çocuk taşıyan araç sayısı attı.
Gelin görün ki…
Bademli Kavşağı’nda 5 şeride çıkan trafik, Cumhuriyet dönemi Bursa’da ilk kemerli köprü olan Geçit Köprüsü’nde huniye girip iki şeride düşüyor.
O trafik…
Hafta içi günlerde Çağrışan Köyü girişine kadar şişiyor. Depremin olduğu gün Tepederbent’e kadar kuyruk uzadı.
Sorun son 10 yılda giderek büyürken, Geçit’te bitmeyen metro kazısı sıkıntıyı arttırdı. Alternatif yol önerileri geldi, ama maalesef kulak tıkandı.
Oysa…
Trafiği adeta huniye sokan tarihi Köprü yanına ek olarak yeni köprü yapılsa, sorun azalacak. O görev de tarihi köprülerle ilgili çalışma sorumluluğu nedeniyle Karayolları’nda.
Nitekim…
2021’de metro kazısı başladığında, dönemin Ulaştırma Bakanı olarak Adil Karaismailoğlu şantiye incelemesi yaparken, dönemin Bursa Milletvekili olan Hakan Çavuşoğlu, metro çalışmaları sırasında tarihi köprü sorununun çözülmesini istemiş, Bakan da söz vermişti.
Bakan artık olmasa da, sözü Karayolları’nı bağlar.
Sorumuz şu:
Karayolları, görevi olan tarihi Geçit Köprüsü krizini ne zaman çözecek?
Yolu devretmesi Karayolları’nı kurtarmaz!
O tarihte, Karayolları bir de proje hazırladı.
Geçit’ten Mudanya yönüne gidişteki köprü yanına üç şeritli yeni bir köprü yapacaktı. Bursa yönü trafiği gidiş yolundaki köprüye aktarılırken, Mudanya yönü trafiği de yeni yapılacak köprüye alınacak, tarihi köprü de açığa çıkacaktı.
O süreçte…
Mudanya Yolu’nu Büyükşehir Belediyesi’ne devretmesi Karayolları’nı kurtarmaz. Çünkü, yasal sorumlu.
Kumyaka depremi onun deneyimine ihtiyaç olduğunu ortaya çıkardı
Merkez sağ kökenli, İTÜ İnşaat ve BUÜ İktisat olarak iki üniversite bitiren İsmail Turan doğma büyüme Mudanyalı. İlçenin her yerinde de inşaatlar yaptı, her mahalleyi de sorunlarını yakından biliyor..
Nitekim…
6 Şubat depremi sonrası Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından Hatay’da hasar tespit çalışmalarında görevlendirildi.
Yıllar sonra…
Siyasete yeniden ilgi duyan İsmail Turan bu kez CHP’den Mudanya Belediye Meclisi için aday adayı oldu. Kumyaka ve Gemlik Körfezi depremleri de Mudanya’nın onun deneyimine ihtiyacı olduğunu gösteriyor.
Bursa’dan Akşener’e kadın desteği
Coşkulu siyasi tezahüratları, mavi ceketleri ve yazmalarıyla dikkat çeken Semra Doğan başkanlığındaki Bursa İYİ Parti kadınları, yeni katılan kadın üyelerin rozetlerini de Meclis’te taktılar.
İYİ Parti Bursa milletvekilleri Selçuk Türkoğlu ve Hasan Toktaş da yalnız bırakmadılar.
Mudanya Üniversitesi’nde genç mühendislik adaylarıyla çok özel bir gün
Açıkçası…
Gazetecilikte çıraklıktan yetişmiş biri olarak, üniversitede ortamında bulunmanın farklı duygusunu bir kez daha yaşadık.
Gençlere de…
Çıraklık günlerimizden başlayıp; spordan polis-adliyeye, vilayetten kendiliğinden oluşan Bursa’nın ilk politika muhabirliğine ve siyasi kulis yazmaya başladığımız döneme anılarımızdan kısa bir kesit paylaştık, bazı abi öğütleri verdik.
Çok güzel bir atmosferde, çok keyifli bir gün yaşadık.
Yalnız bırakmayan Mudanya Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı Gıyasettin Bingöl’e de ilgisi nedeniyle teşekkür ediyoruz.
Gençlerle girişimciliği konuştu
Memleket Partisi Kurucular Kurulu’nda yer alan ve bir dönem yönetiminde bulunan Özer, son dönem kendini yeniden işine verdi.
Bu süreçte…
Çeşitli başarı ödülleri alan İlkay Yıldırım Özer hafta başında Bursa Uludağ Üniversitesi İşletme Topluluğu’nun Girişimcilik ve İnovasyon Günleri’nde gençlere girişimcilik deneyimlerini anlattı.