İlk olarak… 2023 hedefiyle hazırlıklara başlandığını 14 Şubat 2011 günü bu sütunlardan büyük bir heyecanla duyurduk.
Hızla da…
Güzergah belirlendi, ÇED raporları alındı, projesi yapıldı. Hatta, ilk etap Ankara’dan başlayıp Sivrihisar’da Ankara-İzmir Otoyolu Kavşağı’na geldi.
Sonrasında…
Ardından…
İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu ile birleştikten sonra, Karacabey-Çanakkale bağlantısıyla Çanakkale Köprüsü’ne bağlanacak ve Avrupa’ya uzanacaktı.
Ankara’ya en uzak kent Bursa’yı otoyolla 2-2.5 saatte başkente ulaştıracak 230 kilometrelik otoyolu yine bu sütunlarda Anadolu Otoyolu olarak adlandırdık.
Dönemin Karayolları 14. Bölge Müdürü Turgay Mesci de katıldığı bölge müdürleri toplantılarında bu adı kullandı.
2014’te…
İhale beklenirken AK Parti’nin Kızılcahamam Kampı’nda dönemin Bursa milletvekilleri dönemin Ulaştırma Bakanı olan Lütfi Elvan’la görüşüp “2023’ü beklemeden bir an önce başlamasını” istediler, o da söz verdi.
Ne var ki…
2018 yılında yaşanan ekonomik sıkıntı nedeniyle tasarruf önlemlerine takılıp askıya alınınca unutulup gitti, adını bile kaptırdı.
İşte…
Geçtiğimiz günlerde Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun yaptığı bir açıklama tüm bunları anımsamamıza yol açtı.
Açıklamasında…
“Hayata geçirilecek doğudan batıya, kuzeyden güneye Türkiye’de ulaşımı kolaylaştırması hedefleniyor” diyen Karaismailoğlu, yeni dönem olarak 2053 hedefli 18 otoyol projesi sıraladı.
Listede…
2011’de Bursa’yı heyecanlandıran Ankara Otoyolu’nu, Sivrihisar-Bursa Otoyolu olarak 2053’e kadar bitirilecek stratejik projeler arasında gördük.
Şaşırtıcı olan şu:
2014’te projesi hazırlanan ve ihalesi beklenen proje 2053’e nasıl kaldı?
Ertelenen otoyollar listesinde nereler var?
Örneğin…
Bursa-Ankara Otoyolu ile birlikte; Aydın-Denizli, Ankara-Kırıkkale, Antalya-Alanya, Samsun-Mersin, Trabzon-Habur, Afyon-Burdur, Ankara-İzmir, Bozüyük-Afyon, Denizli-Burdur-Antalya, Kuzey Marmara Otoyolu Hadımköy-Başakşehir etabı da listede.
Kısacası, otoyollarda frene basıldı.
Bursa için birlik olma zamanı: Ankara Otoyolu için tek umut, siyasi güç
Gerçi…
Biz bu durumu uzun süreli öteleme gördük, ama yıllarını Karayolları şantiyelerinde geçiren, yol ve ulaşım uzmanı olarak görüşlerine sık sık yer verdiğimiz İnşaat Yüksek Mühendisi M. Tözün Bingöl farklı bakıyor:
“Projenin programda olması, mutlaka yapılacağı anlamına gelir. Öne alınması için kentin siyasi baskısını hissettirmesi gerekir. Sonrası bir talimata bakar.”
Üzerinde durduğu şu:
“Kısa adıyla KÖSOB olarak bilinen Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürlüğü İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu için kuruldu ve başarıyla tamamladı. Sonra 1915 Çanakkale Köprüsü ve otoyolunu üstlendi, orada da başarılı oldu.”
Çağrısı şu:
“2 büyük projeyi tamamlayan KÖSOB lağvedilmemeli, yeni bir misyonla Bursa-Ankara Otoyolu görevi verilmeli.”
Mahallenin adına yakışan kutlama
En özel kutlama…
Nilüfer’deki 23 Nisan Mahallesi’ndeydi. 23 Nisan Mahallesi Muhtarı Sevda Bayraktar’ın mahallenin adına yakışan kutlama programına Nilüfer Belediye Başkanı Turgay Erdem de katıldı. Sanatçı Mehmet Çevik de konser verdi.
Küplüpınar’da Altepe’ye renkli karşılama, teravih sonrası da sıcak sohbet
Üstelik…
Üst üste 2 kez seçilen tek Büyükşehir Belediye Başkanı oldu.
O bakımdan…
Hangi mahalle ya da ilçeye gitse tanıdıkları çevresini sarıyor, yaptığı hizmetler karşısına çıkıyor.
Bir süredir…
Yakın arkadaşlarıyla sahada olduğunu ve ziyaretler yaptığını izlediğimiz Recep Altepe bunları duyurmuyor.
Fakat…
Cavit Çağlar Camii’nde teravih kılmak için Abdülkadir Karlık’la gittikleri Küplüpınar’da renkli karşılama görüntüleri dikkat çekiciydi. Önde de, bir dönem birlikte çalıştığı İsmail Hakkı Arslan ve Turan Aslan vardı.
Teravih sonrası sıcak sohbet sahura kadar sürdü.
Birleşmiş Milletler gibi okulda Bi’Dünya iftar sofrası
İşte…
Birleşmiş Millerler gibi okulda Bi’Dünya öğrencilerle Bursa Valisi Yakup Canbolat iftar yaptı. Mehterle karşılanan Vali Canbolat’a İl Milli Eğitim Müdürü Serkan Gür ile Büyükşehir Belediye Başkanvekili Süleyman Çelik de eşlik ettiler.