Dile kolay… Bursa’ya tren gelmesi için etüd çalışmaları başladığını 1992 yılında ilk yazdığımızda Bursa’da heyecan vardı. O heyecan, 23 Aralık 2012’de, yani tam 10 yıl sonra Balat’taki temel atma töreninde umuda dönüştü.
Gelin görün ki…
Temel atmadan sonraki 10 yılda ise karşımızda bitmeyen tüneller. görülemeyen raylar, gelemeyen tren vardı.
Ta ki…
Nitekim…
21 Eylül’de geldiğinde Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun açıkladığı hedef tarih, Ulaştırma Bakanlığı’nın ekim ayı durum raporuna da girdi:
“106 kilometrelik Osmaneli-Bursa arasındaki işleri 2025 yılı sonu itibariyle sinyalizasyon hariç tüm altyapı ve üstyapısıyla tamamlamayı hedefliyoruz.”
Bu da…
İnşaatın 2025 sonu bitmesiyle test sürüşlerinin başlayacağı anlamına geliyor. Onun da en az 6 ay süresi var.
Bu gelişmeleri şunun için anımsattık:
Projenin tamamı Bursa-Osmaneli tren hattı değil. Bu hattın bir ucu da Karacabey üzerinden Bandırma’da limana ulaşıyor.
Bakanlığın…
Az önce sözünü ettiğimiz ekim ayı durum raporunda hattın bu etabıyla ilgili olarak şu bilgiler yer alıyor:
“Kamulaştırma çalışmalarına devam ettiğimiz 95 kilometre uzunluğundaki Bursa-Bandırma arasındaki tünellerde yüzde 14, toprak işlerinde yüzde 7, zemin iyileştirme işlerinde yüzde 6 ve sanat yapıları işlerinde yüzde 9 genel ilerleme kat ettik.”
Gerçi…
Söz konusu raporun son cümlesi “Bu kesimdeki çalışmalarımızı da 2028 yılı içinde tamamlamayı ve Bandırma’yı da hızlı tren hattına kavuşturmayı planlıyoruz” yazıyor, ama görünen köy de kılavuz istemiyor.
Çünkü…
Bursa’dan sonraki Karacabey-Bandırma hattında inşaat işlerinin henüz başı. 2028’e yetişmeyeceği de ortada.
Kısacası…
Hızlı treni Karacabey-Bandırma bir süre daha bekleyecek.
Karacabey-Bandırma hattında yeni ihale mi olacak?
Fakat…
Bursa-Osmaneli arası 106 kilometrelik hattın yapımı uzayınca, geçen yıllar maliyeti arttırdı. Kulağımıza gelenlere göre, ihale edilen rakamla projenin tamamını bitirmek artık mümkün değil.
O bakımdan…
Bursa-Karacabey-Bandırma hattı için yakında tamamlama ihalesi olacağı konuşuluyor. Bu da daha yüksek maliyet demek.
Başka illerde yaşayanlar Bursa’da tren-uçak olmadığına inanmıyor!
Ziyarete geldiğinde…
Kurduğu ve başkanlığını yaptığı Bursasporlu Esnaflar Derneği plaketini masamıza koydu.
Plakette şunlar yazıyordu:
“Tarım, turizm ve sanayi şehri Bursa’mızın havayolu, deniz nakliyeciliği, hızlı ve yük treni eksikliği akla mantığa ters. Bursa’mızın bu eksikliğini milletvekili, belediye başkanı, maaşlı bürokrattan daha çok samimiyetle takip edip dile getirdiğiniz için Yeşil Bursam adına şahsınıza teşekkür ederim.”
Açıkçası…
Okurken duygulandık. Dündar ise şunları söyledi:
“Ben Bursa’dan memleketim Erzurum’a 24 saat otobüs yolculuğuyla değil, konforlu uçak ve hızlı trenle gitmek istiyorum.”
Acı gerçeği aktardı:
“Gittiğim illerde ‘Bursa’da tren ve uçak nasıl olmaz?’ diye inanmayıp gülüyorlar.”
Söyleyecek söz bulamadık.
Kültür kedi, 1 ayda masanın üstüne serildi
Kültür adı verilen kedi çalışanlarla hemen kaynaştı ve kurumun maskotu oldu.
Dahası…
Birinci ayında, Kültür A.Ş. Genel Müdürü Yankı İçöz’’ün masasının üstüne serildi.
Bursa’da başına ‘börk’ giydi, yetersiz bulduğu cezalara karşı idam istedi
Tophane’de…
Osmanlı Devleti kurucusu Osman Bey ile oğlu Orhan Bey’in türbelerini ziyaret eden Destici, çıkışta da tarihi Türk giysileri satan bir dükkana girdi.
Burada…
Tarihte Türk soylarının başlarına giydikleri börk gördü ve başında denedi.
Destici…
Düzenlediği basın toplantısında da “Maalesef ülkemizde hemen hemen her gün cinayet haberiyle karşılaşıyoruz” diye söze başlayıp sert bir mesaj verdi:
“Büyük Birlik Partisi olarak bir suç önlenemiyorsa cezalara bakılması gerektiğini düşünüyoruz. Narin, Sıla ve Şirin kızımıza kıyanlara idam cezası gelmeli. Meclise gelen yargı reform taslağı var. Destekliyoruz, ama isteğimizi karşılamıyor. Bizim için yeterli değil, idam cezası gelmeli.”
A Parti’de teşkilatlanma hazırlığı başladı
Bu kapsamda…
Kurucular Kurulu ve MKYK Üyesi Sedat Yalçın’ın da katılımıyla toplanan A Parti Bursa İstişare Kurulu’na, Bursa Koordinatörü Fikret Aslan bilgilendirme yaptı.
Sonra da teşkilatlanmada izlenecek yol görüşüldü.