Olay Gazetesi Bursa

Hedef 2023, ama gerçek başka: Hızlı tren 2030’a kadar Bursa’ya gelir mi?

Hedef 3 kez revize edildi… 2012’de temeli atılırken “2016’da yolcu taşımaya başlanması” hedefti. Sonra 2019 oldu, şimdi 2023 hedefi var. Peki, gelir mi? Gelebilse çok iyi olur elbette. Fakat önce, Bursa’ya şaşı bakışı anlaşılamayan Ulaştırma Bakanlığı’nın istemesi gerekir. Nitekim… 1991’de fizibilite çalışmalarının başladığı haberini yazan gazeteci olarak, tüm gelişmelerini izlemeye çalıştığımız Bursa’nın hızlı treni yakında […]

Hedef 3 kez revize edildi… 2012’de temeli atılırken “2016’da yolcu taşımaya başlanması” hedefti. Sonra 2019 oldu, şimdi 2023 hedefi var.

Peki, gelir mi?

Gelebilse çok iyi olur elbette. Fakat önce, Bursa’ya şaşı bakışı anlaşılamayan Ulaştırma Bakanlığı’nın istemesi gerekir.

Nitekim…

1991’de fizibilite çalışmalarının başladığı haberini yazan gazeteci olarak, tüm gelişmelerini izlemeye çalıştığımız Bursa’nın hızlı treni yakında geleceği umudu vermiyor.

Bugün itibarıyla idare kararlılığı ortaya konsa bile, 2030’dan önce gelmesi zor görünüyor. Bunu söyleyince siyasetçi dostlar itiraz ediyorlar, ama küçük bir iş göstergesi aktaralım:

2012’de başlayan 56 kilometrelik Bursa-Yenişehir hattındaki 16 kilometrelik tünel inşaatı 10 kilometreyi aşamadı. 50 kilometrelik Yenişehir-Osmaneli için 14 kilometre tünel hiç başlamadı.

Her şey yolunda giderse tünelde günde 2 metre ilerlenebildiğini göz önüne alırsak, iyimser bakıp günde 4 metreye çıkacağına inansak bile süre yetmiyor.

Son günlerde…

2023’e kadar Bursa-Yenişehir hattının açılabileceği sözlerini de duyuyoruz, ama lunapark treni gibi olacak hattın beklentiyi karşılamayacağı da ortada.

İşin kritik bir yanı da dış kredi arayışı.

Yüklenici Kalyon İnşaat’ın bulduğu ilk krediyi maliyet yüksekliği nedeniyle Hazine onaylamadı. Önümüzde, yeni yabancı kreditör kuruluşun aradığı kredi koşulları var.

Bazıları şöyle:

Yeniden yerleşim eylem planı, çevre biyoçesitliliği, paydaş katılım, arazilere ilişkin kamulaştırma tazminlerinin uluslararası mevzuattaki koşullarıyla 2942 Sayılı Kamulaştırma Kanunu arasındaki boşlukların nasıl giderileceği, proje güzergâhındaki kültürel mirası içeren Çevresel Sosyal etkiler.

Açıkçası…

Bu koşullarla dış kredi bulunamayacağı için, 2030’a da razıyız.

Yine de…

Ulaştırma Bakanı Adil Karaismalioğlu mahcup ederse özür dilemeye hazırız.

 

Altı otoyol, üstü güneş tarlası

Haziranda… Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar’la kapalı kurban pazarını gezerken, 20 dönümlük çatının 4 bin 100 güneş enerjisi paneliyle güneş tarlasına dönüştüğünü görmüştük.

Benzer çalışmayı Büyükşehir de Bursaray istasyonlarında yapıyor.

Almanya ise, iklim kriziyle önemi artan yenilenebilir enerji için Avusturya ve İsviçre’yi kapsayacak şekilde 13 bin kilometre otoyolun üstünü güneş panelleriyle kaplama kararı aldı.

 

Başkan Aktaş’tan Ulaştırma Ekonomisi dersi:  Kent içi ulaşımı anlattı

Cuma günü… Bursa Uludağ Üniversitesi İnegöl Fakültesi’nde farklı bir gün yaşandı.

O gün…

Doç. Dr. unvanı alan Öğretim Üyesi Yüksel Okşak’a dostluğu nedeniyle “hayırlı olsun” ziyareti için İnegöl İşletme Fakültesi’ne giden Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş kendini Ulaştırma Ekonomisi dersinin yüksek lisans öğrencileriyle bir arada bulunca dost ziyareti akademik derse dönüştü.

Başkan da…

Yüksek lisans öğrencilerine Bursa’da en çok uğraştığı kent içi ulaşım hakkında ayrıntılı sunum yaptı.

Derste…

Kent içi ulaşımla ilgili tespitlerini paylaşıp sorunlar üzerinde duran Aktaş, bu sorunların çözümü için yapılan çalışmalar ve planlanan yatırımların yanında yakın ve uzak vadeli hedefler hakkında bilgiler verdi.

Yüksek lisans öğrencilerinin teknik içerikli sorularını ise deneyim ve bilgiyle cevapladı.

 

Mimarlar Odası’nda ulaşım masada

Bu sütunların okurları… İnşaat Yüksek Mühendisi M. Tözün Bingöl’den sık sık yol ve ulaşım uzmanı olarak söz ettiğimizi, bilgi ve görüşlerinden yararlandığımızı biliyorlar.

Bu kez…

Mimarlar Odası Bursa Şubesi Yönetim Kurulu’nun davetiyle Bingöl, üzerinde çok çalıştığı Bursa’nın ulaşım sorunlarına ilişkin gözlemlerini ve önerilerini anlattı.

Ağırlıklı konular ise demiryolu ve Yenişehir Havaalanı oldu.

 

Süleyman Sılacı’nın 29 Ekim geleneği: Uludağ’ın zirvesine 33. tırmanış

Dostluğumuz… 1970’li yılların sonlarında başladı. Süleyman Sılacı sırtında ay-yıldızlı formasıyla dünyanın her yerinde maraton koşup Bursa’ya madalyalar getiriyor, biz de haberlerini yapıyorduk.

Koşmayı bıraktıktan sonra Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğretim Üyesi olarak öğrenci yetiştiren Süleyman Sılacı’nın bir de vazgeçmediği aktivitesi var.

Her yıl…

29 Ekim’de arkadaşlarıyla birlikte Uludağ’ın zirvesine tırmanıyor ve bayrağımızı zirveye dikip selam duruyor.

1973 yılında liseli 10 arkadaşıyla birlikte başlattığı 29 Ekim’de zirveye yürüyüşü ilk yıllarda 5 yılda bir yapılırken, sonradan her yıl tekrarlandı.

Bu 29 Ekim’de de, 48. yıldaki 33. zirve yürüyüşü için Sılacı yine Uludağ’daydı.

Asıl hazırlığı ise Cumhuriyet’in 100. yılı olan 2023 tırmanışı için yapıyor.

 

Dereköy kadın eliyle değişti, kooperatif geldi

Proje için… Türk Kadınlar Birliği Bursa Şubesi Başkanı Tijen Sözeri büyük çabayla gösterdi ve Mudanya’nın mübadil köyü Dereköy kadın eliyle büyük değişim yaşadı.

Köy Geliştirme Projesi’yle…

Dereköy’e kazandırılan Kadın Genç Kütüphane ve Kültür Merkezi dün CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Altaca Kayışoğlu ile Mudanya Belediye Başkanı Hayri Türkyılmaz’ın katılımıyla açılırken, kadın kooperatifi için ilk adım atıldı.