Olay Gazetesi Bursa

Geçit’i geçemeyen metro şantiyesine siyasi çıkarma: Eylül sonu yeni hedef

Şaka gibi, ama değil… Bursaray’ı son durağı Emek’ten Şehir Hastanesi’ne ulaştıracak metro hattının Geçit geçişinde altyapı deplasesi çalışmaları geçen yıl haziran sonunda baladı. Aradan 1 yıl geçti, 1 kilometrelik mesafede altyapı deplasesi bitmedi. Tamam… Altyapıyla birlikte ortadaki metro duvarı da yapılıyor, ama günümüzün inşaat teknolojisinde güçlü iş makineleriyle bu mesafenin bitmesi gerekirdi. Tarihi eserlerin zarar […]

Şaka gibi, ama değil… Bursaray’ı son durağı Emek’ten Şehir Hastanesi’ne ulaştıracak metro hattının Geçit geçişinde altyapı deplasesi çalışmaları geçen yıl haziran sonunda baladı.

Aradan 1 yıl geçti, 1 kilometrelik mesafede altyapı deplasesi bitmedi.

Tamam…

Altyapıyla birlikte ortadaki metro duvarı da yapılıyor, ama günümüzün inşaat teknolojisinde güçlü iş makineleriyle bu mesafenin bitmesi gerekirdi. Tarihi eserlerin zarar görmemesi için küçük el aletleriyle yapılan arkeolojik kazı bile olsa bu kadar sürmezdi.

Gelin görün ki…

Geçen sürede 5 kez müşavir, bir o kadar da proje müdürü değiştiren, her değişiklikte süresi uzayan inşaatta 2022 sonu ve 2023 Mart hedefleri tutmadı.

Gelinen noktada…

Müteahhidin iş anlayışı kaynaklı olduğu gözlenen çalışmalar uzayınca Geçit’te çok sayıda esnaf dükkan kapattı, battı.

İşte…

Geçit’i bir türlü geçemeyen metro şantiyesine cuma akşamı siyasi çıkarma oldu. AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan başkanlığındaki siyasi heyette AK Parti Bursa milletvekilleri Refik Özen, Mustafa Yavuz, Emel Gözükara Durmaz ile Büyükşehir Belediyesi temsilcileri vardı.

Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Dr. Yalçın Eyigün de o çıkarmada hazır bulundu.

Bir yandan…

Dr. Eyigün, diğer yandan siyasetçiler işin neden uzayıp yolun açılamadığını sordular, okulların kapanmasıyla birlikte Mudanya bölgesine artan araç trafiğini anımsattılar ve “Hem esnafın, hem yolu kullananların çilesini” anlattılar.

Buna karşılık…

Müteahhit firma temsilcileri de iş planları üzerine bilgilendirme yaptılar, kendi gerekçelerini ortaya koydular.

Ne yazık ki…

Çıkan sonuç umut verici değil. Çünkü müteahhit temsilcileri “eylül sonuna yetiştirmeye çalışacaklarını” söylediler.

Yani…

Esnafın haziran sonu yolun açılacağı beklentisi ortadan kalktı, yeni hedef olarak eylül sonu gündeme girdi.

Çileye devam.

Geçit İstasyonu altgeçit çalışması da başlamadı

Metro inşaatının… Geçit’i 1 yıldır geçememesi bir yana, Geçit girişinde planlanan istasyonda aylardır hareket yok.

Nitekim…

Yerüstü istasyonunda yayaların geçişini sağlayacak altgeçidin geçtiğimiz mart ayı sonunda bitirilmesinin planlandığını biliyoruz.

Gelin görün ki, o altgeçit de başlamadığı gibi, belli bir plan da yok.

Yani…

Geçit’te yol açılıp trafik aksa bile, altgeçit için girişi yine kazılacak.

Cumhurbaşkanı’nın temel attığı Görükle hattı için para kalmadı

Anımsanırsa… Başlangıçta Şehir Hastanesi Metrosu’nun tamamı yeraltından projelendirilmişti.

Fakat…

Geçit’teki altyapı yoğunluğu nedeniyle Emek İstasyonu’ndan Geçit Camii’ne kadar yerüstünden gelinmesi, sonra yeraltından devam edilmesi gündeme geldi.

Geçit’te yüzeye çıkılması kararıyla proje değişirken, elde edilecek tasarrufla da Üniversite-Görükle hattının yapılacağı açıklanmıştı.

Hatta…

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan 9 Ocak’taki Bursa mitinginde bu hattın temelini attı. Ne var ki, atılan temel ortada olmadığı gibi, çalışma da başlamadı.

Cuma akşamı…

Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Dr. Yalçın Eyigün, AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan ile Bursa milletvekilleri Refik Özen, Mustafa Yavuz, Emel Gözükara Durmaz’ın şantiye çıkarmasında bu hattın akıbeti de soruldu.

Alınan cevap “para kalmadı” oldu.

Hızlı trende hedef: 2025 başında test sürüşü

Cuma günü… Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Dr. Yalçın Eyigün’ün programında hızlı tren şantiyesi de vardı.

Dr. Eyigün, müteahhit firmadan işin daha hızlandırılmasını istedi. Firma temsilcileri de dış kredide sorun olmadığını, planlandığı gibi yürüdüğünü söylediler.

Yanı sıra…

Bursa-Yenişehir hattının 2024 sonu tamamlanıp 2025 başında test sürüşüne başlanmasının hedeflendiği bilgisi verildi.

Dağ Yolu ve tünelde işi 300 gün uzatacak 2.7 milyarlık ikmal ihalesi

İşin geçmişini… Bursa’nın ulaşım yatırımlarına özel ilgisini bildiğimiz İnşaat Mühendisi Cengiz Duman anımsattı.

Dağ Yolu olarak adlandırdığımız Orhaneli Yolu ve Doğancı Tüneli için ilk ihale 93 milyon liraya 2017 yılında yapılmış. 2021 yılında kalan işler için 232.4 milyon liralık ikmal ihalesine çıkılmış.

Geçtiğimiz nisan ayında ise 2 milyar 720 milyon liralık ikmal ihalesi yapılmış.

Bildiğimiz şu:

Orhaneli Yolu ve çıkan sorunlar nedeniyle ağır ilerlese de Doğancı Tüneli çalışmalarının yılsonunda bitilmesi hedefleniyordu.

Ne var ki…

Yeni ihale, iş kapsamını 800 metre uzatırken, müteahhit firmaya 300 gün daha süre tanıyor.

Rahatsız eden bu.

İşin sürekli uzamasına mı yanacağız, 2017’deki 93 milyon liralık ana ihaleden sonra tamamlama ihalesinin 2.7 milyar liraya ulaşmasına mı şaşıracağız?

Bilemedik.

Deniz dibi kablo örtüsü ürettiler

Günümüzde… İnşaat teknolojisi robotların de devreye girmesiyle inanılmaz bir noktaya ulaştı. Bununla beraber malzeme üretiminde de önemli gelişmeler yaşanıyor.

Örneğin…

İMO Bursa Şubesi Başkanı Ülkü Küçükkayalar’ın aile şirketi beton prekast adı verilen sistemde deniz dibi kablo örtüsü olarak hizmet verecek önemli bir malzeme üreterek ulusal projeye katkı sağladı.

Bursa her alanda üretiyor.