Daha önce de tekrarladık… 1989 yerel seçiminden bu yana Bursa Büyükşehir Belediyesi gündeminde trafik ve ulaşım öncelikli konu oldu. Adayların da, seçilenlerin de gündeminde çözüm projeleri var.
Son olarak…
28 Kasım 2021 günü büyüyen yeni bir bölgenin büyüyen trafik sorununa dikkat çektik:
Beşevler’den Akçalar’a kadar Bursa’nın en batısında yepyeni bir kent oluştu. Bölge yeni konut alanları ve yapılaşma nedeniyle inanılmaz hızla büyüyor.
Üstelik…
Aynı bölgede, Beşevler Küçük Sanayi’den sonra Çalı’da, Hasanağa’da, Kayapa’da giderek gelişip büyüyen Organize Sanayi Bölgeleri sıralanıyor.
Dahası…
Konut alanlarıyla, sanayi bölgeleriyle büyüyen bölge tek bir yoldan, Çalı-Hasanağa yolundan ulaşım sağlıyor. Kamyon ve TIR’larla otomobiller iç içe.
Sonra da…
Bursa’da eşi benzeri olmayan yeni bir projeyi duyurduk:
Bu yolda genişletme yapılırken, sanayi bölgelerini Bursa-Karacabey ve Çevre Yolu üzerinden otoyola bağlamak için de Görükle Kavşağı projelendirildi.
Elimize ulaşan ilk görselini incelerken şunu gördük:
Projesiyle, bağlantılarıyla, görselliğiyle ve işlevselliğiyle Bursa’da böyle bir kavşak yok.
İşte…
Bursa’nın hızla büyüyen yeni kent bölgesini İzmir Yolu’yla buluşturmak üzere planlanan görkemli Görükle Kavşağı şimdi yeni bir misyon yükleniyor.
Çünkü…
Karayolları Genel Müdürlüğü’nde projeye hazırlık ihalesi yapılan yeni Çevre Yolu ya da Kuzey Çevre Yolu ile Grükle Kavşağı birleşiyor.
Bu da…
Ovaakça-Konaklı arasında yapılacak 31 kilometrelik yeni yolun kılavuz planında ortaya çıktı.
Planda…
Yeni yol üzerinde Küçükyenice Köyü bölgesinde geniş bir kavşak yer alıyor ve bu kavşak da yapılacak bir başka yolla Görükle Kavşağı’na bağlanıyor.
Konuştuğumuz teknik adamlar, Küçükyenice ve Görükle kavşakları arasındaki en yeni yolun da Yeni Çevre Yolu projesi içinde olduğunu söylediler.
Kısacası…
Kuzey Çevre Yolu, ulaşımı çeşitlendirip İzmir Yolu’na da nefes aldıracak.
Proje ne zaman biter, maliyeti ne olur?
İhalede 700 gün süre verildiğini anımsatıp şunu söylediler:
“Yolun 9 kilometresi, yani üçte biri tünel ve viyadük. Bu da yüksek maliyet demek. Tünellerin yanı sıra yüksek yarma ve dolgular fazla. Zemin zayıf olması da ekstra maliyet.”
Yolun 6-7 yıldan önce bitmeyeceğini düşünüyorlar.
Besici kazansa gam yemeyeceğiz, ama ete yüzde 48 zammın izahı hiç yok
Akaryakıt fiyatlarında… Ara sıra küçük indirimler, sık sık zamlar yapılıp alıştırıldık.. Ayçiçek yağına hücumla yeni bir evreye geçtik. Savaş nedeniyle Rusya’dan buğday gelemeyebileceği haberi bile yetti, buğday rafları boşaldı. Şeker fiyatları artışına da şaşırdık.
Açıkça söylemek gerekiyor ki, en ağır darbe bu oldu.
Hele…
Mübarek ramazana girerken, bu zam gerçekten öldürücü darbe gibi oldu. İnsanlar zaten uzun süredir alım güçleri düştüğü için gramla et ve kıyma alırken, şimdi onu da alacak halleri kalmadı.
Bu zam…
Yem giderleri artan besiciye yarasa gam yemeyeceğiz, ama ithalatçının daha çok kazanacağı izlenimi konuşuluyor. Toplumların güveniyle oynanmamalı.
Deprem Mustafakemalpaşa’dan uyardı
İlk deprem… Sabah 07.22’de 3.8 olarak ölçüldü. İkinci deprem saat 09.59’da 1.5 şiddetinde oldu. Üçüncü deprem de saat 17.10’da yaşandı ve 4.3 şiddetinde geldi.
Mustafakemalpaşa Körekem merkezli küçük çaplı deprem fırtınası yaşandı.
Gerçi…
Her depremin uyarıcı özelliği var, ama bölgemizde, aynı noktada yaşanan bu depremler çok kritik ve Bursa için ihmal edilebilir yanı olmadığını gösteriyor.
Hafta sonu kongresi olan Artvin Vakfı’nın büyük hedefi: Öğrenci Yurdu
Osman Nuri Başaran’ı… 1999’da Dr.Nazım Serhatlı başkanlığındaki Bursa Artvin Vakfı yönetiminde tanıdık.
6 başkanla çalıştı, yönetimin en kıdemlisi oldu. Geçen dönem Başkan olarak görev üstlendi. Pazar günü,
Yüksel Köse ile birlikte ziyarete geldiğinde, seçilirse en büyük hedefini sorduk.
Başaran da önce yapılanları özetledi:
“2008’den beri Vakıf olarak verdiğimiz burslar 1.500’ü buldu. Gönülüllük esasıyla 10 ailenin tüm ihtiyaçlarını düzenli olarak karşılıyoruz. Barış Pınarı’nda şehitlerimizin, Soma maden faciasında işçilerimizin ailelerine yardım yaptık.”
Hedefi şu:
“Bursa Artvin Vakfı olarak öğrenci yurdu kazandırmak istiyoruz. Yıldırım bölgesinde alternatif arsalar üzerinde çalışıyoruz.”
Bursa ilk kadın savaş pilotu Sabiha Gökçen’i unuttu
Sabiha Gökçen… 22 Mart 1913 Bursa’da doğdu, 22 Mart 2001’de Ankara’da vefat etti. Doğum ve ölüm günleri aynı ender kişilerden biri.
Fakat…
Mustafa Kemal Atatürk’ün 8 manevi evladından biri olan Sabiha Gökçen, doğduğu kentte hak ettiği değeri pek göremiyor.
Nitekim…
22 Mart’ta Bursa’da unutuldu.