Geçmişten beri… İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi’nin yaşadığımız kent Bursa’yla ilgili farklı bir misyonu var. Gerçekleri gören, doğruları söyleyen, kent adına öneren İMO, çizgisini hiç bozmadan misyonu sürdürüyor.
Bir yer hareketi olan deprem Jeoloji Mühendisleri’nin alanına giriyor, ama insan-yaşam-kent boyutuyla inşaat ve yapı güvenliği açısından da İnşaat Mühendisleri’nin söyledikleri önemli.
Nitekim…
“Deprem bir gerçekliktir. Deprem bir doğa olayıdır ve depremden kaçılamaz. Depreme önlem de alınamaz. Ancak, depremin vereceği zararlara karşı önlem alınabilir. Alınmalıdır da.”
Bunun yolu…
Güvenilir binalarda yaşamaktan geçiyor. Onun için de, eskiden yapılmış ve riskli kabul edilen yapıların yenilenmesi gerekiyor. O yenileme ise günümüzde kentsel dönüşüm olarak uygulanıyor.
“Kentsel dönüşümde ilk düğmeyi yanlış ilikledik” diyen Erdem’in vurguladığı şu:
“Kentsel dönüşüm uygulamaları deprem gerçeğinden çok, ekonomik kaygılarla yapıldı.”
Ardından…
“Belediyeler elbette bir miktar emsal artışı verebilir, ama bunun kriterleri olmalı, tüm Bursa için ana kriter belirlenmeli” dedi ve şunlara dikkat çetkti:
Bir…
“Yapılacak ilk iş, yapı stoğunun tüm Bursa’da belirlenmesi olmalı. Bu da, kentsel dönüşümde öncelikli bölgelerin belirlenmesinde kullanılmalı.”
İki…
“Bursa için çok acil Kentsel Dönüşüm Strateji Belgesi hazırlanmalı. 1. derece riskli bölgelerden başlayarak da uygulamaya geçilmeli.”
Üç…
“Bina muayene sistemi getirilmeli. Binaların taşıyıcı sistemine müdahale edilip edilmediği belirlenmeli.”
Eski başkanlar…
Necati Şahin ve Mehmet Albayrak’ın da katıldığı toplantıda yolu gösterdi:
“Tüm bunları yerine getirmek için doğru, birikimli, kent anayasası, ortak akıl platformuyla planlanmalı.”
Kentsel dönüşümün sıkışma noktası: Finansman
İkincisi..
Geçmişte yapıldığı gibi, vatandaşın cebinden para çıkmadan emsal artışıyla kentsel dönüşümü yapmak. Bu da kentsel sorunlara yol açıyor.
İMO Bursa Şubesi Başkanı Erdem bu nedenle “Devletin bir kısmı ödemesiz ucuz kredi desteği gerektiğini” söyledi.
1 yıl önce Mardin sokaklarında vedalaşarak geldi, vedalaşarak gitti
Cuma günü…
Telefonuna ulaşıp aradığımızda, cuma namazındaki vedalaşmanın ardından Mardin sokaklarında halkla vedalaşıyordu.
Elbette…
Her Vali’nin önceliği devlet olur, ama Vali Demirtaş’ı farklı kılan vatandaşa yakınlığı oldu. Bu yönüyle de, 1979-1988 arası 9 yıl Bursa Valisi olarak görev yapıp rahmetli Zekai Gümüşdiş’in yönetim tarzına benziyordu.
Nitekim…
En son, Karacabey’deki domates üreticilerinin sorununu çözme çabası çok olumluydu.
1 yıl önce gece yarısı kararnamesiyle gelen Vali Demirtaş yine bir gece yarısı kararnamesiyle Emniyet Genel Müdürü atandı.
Bursa’ya da…
Mardin’deki gibi, önce Ulucami’de cuma namazında, sonra çarşıda vatandaşla helalleşerek veda etti.
Bozbey’den Muradiye’ye cuma namazı çıkarması
Dün de…
Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey cuma namazı için gittiği Muradiye Külliyesi’nde sultan türbeleri ve sergilenen eşyaları gezdi, “Tarih ve kültürü tanıtıp Bursa’mızın hak ettiği ilgiyi görmesini sağlayacağız” mesajı verdi.
Bursa projelerine şaşı bakan Ulaştırma Bakanlığı başlayan işleri bitirir mi?
Ne yazık ki…
Adil Karaismailoğlu döneminde başlayan Bursa’ya şaşı bakış, bir dönem Bursa’da Karayolları 14. Bölge Müdürü olarak görev yapan Abdülkadir Uraloğlu döneminde de sürüyor.
Örneğin…
Temeli 13 yıl önce atılan hızlı tren dış krediyle hızlansa da, daha 1.5-2 yıla ihtiyaç var.
6.1 kilometrelik Şehir Hastanesi metro hattının 3.5 yılda 975 metrelik Emek-Geçit etabı açılabildi. Devamının yapılacağına da kimse inanmıyor.
Temeli Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a attırılan Görükle Metrosu’nun projesinin bile olmadığı ortaya çıktı.
Bu karamsarlıkta…
Ulaştırma Bakanlığı tarafından Trabzon’a toplam 63 kilometre uzunluğunda 5 tramvay hattı yapıldığını görünce kıskandık.
Nasıl kıskanmayalım ki?
Yeniden Refah Altınoluk’ta Erbakan’a konuk oldu
Geçtiğimiz günlerde..
Yeniden Refah Partisi Bursa teşkilatları, bölgede bulunan Genel Başkanları Fatih Erbakan’a konuk oldular. Altınoluk’taki yazlığın bahçesinde hem ülke, hem Bur sa siyaseti değerlendirmesi yapıldı.