Olay Gazetesi Bursa

Bütçede Bursa ulaşımı moral bozucu: Hızlı trende 2 yıl, metroda 3 yıl daha!

Önümüzde… 15 Ocak 2025 tarihli Resmi Gazete var. Burada, Bakanlıkların projeleri Türkiye’nin 2025 yılı bütçesi olarak madde madde yer alıyor. Yaşamını… Karayolları’nda yol yapımında geçirip Köprüler Şube Müdürü olarak emekli olan İsmail Kabil uyarısıyla Ulaştırma Bakanlığı yatırımlarını inceledik. Özellikle de… Kentin gündeminde olan hızlı tren inşaatının bütçe hedefleriyle, kentin ızdırabı haline gelen Şehir Hastanesi Metrosu’na […]

Önümüzde… 15 Ocak 2025 tarihli Resmi Gazete var. Burada, Bakanlıkların projeleri Türkiye’nin 2025 yılı bütçesi olarak madde madde yer alıyor.

Yaşamını…

Karayolları’nda yol yapımında geçirip Köprüler Şube Müdürü olarak emekli olan İsmail Kabil uyarısıyla Ulaştırma Bakanlığı yatırımlarını inceledik.

Özellikle de…

Kentin gündeminde olan hızlı tren inşaatının bütçe hedefleriyle, kentin ızdırabı haline gelen Şehir Hastanesi Metrosu’na baktık.

Bir de ne görelim…

Yapılan tüm açıklamalar ve verilen sözlere karşın, iki projede de gecikme olacağı bütçe payları yanında hedeflerinden anlaşılıyor.

Örneğin…

Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu 21 Eylül 2024 günü İznik Çevre Yolu’nu açmak için Bursa’ya geldiğinde önemli açıklamalar yaptı.

Açıklamasının…

En heyecan veren yanı, temeli 2012’de atılan hızlı tren inşaatının 2025 sonu biteceği ve 2026 başında test sürüşlerinin başlayacağı ifadesiydi.

4 yıl önce 2024’te bitirip açmak hedefiyle temeli atılan Şehir Hastanesi Metrosu’nun 2025 sonunda biteceğini söyledi.

Gelin görün ki…

2025 bütçesinin…

Ulaştırma Bakanlığı yatırımlarına ilişkin sayfalarında iki projenin bitiş hedefleri gecikmeyi gösteriyor.

Buna göre…

Hızlı trende 145 kilometre altyapı, 201 kilometre elektrifikasyon, 201 kilometre üstyapı, 201 kilometre sinyalizasyonla kontrolörlük ve müşavirlik işlerinin proje hedefi 2027 olarak yer alıyor.

Yani…

İnşaatın; hedeften 2 yıl sapmış olarak 2027’de biteceği, 2028’de test sürüşlerinin başlayacağı anlaşılıyor. Bu da, yıllar önce “2020’da biterse razıyız” bakışımıza hemen hemen ulaşıldığını gösteriyor.

Yine…

Bakan’ın “2025 sonunda bitecek” dediği ve Bursa’ya eziyet çektiren proje olan 6.1 kilometrelik Şehir Hastanesi Metrosu için verilen tarihin de farklı olduğu bütçeden anlaşılıyor.

Çünkü…

Bu projenin bitiş hedefi açıklamalara karşın bütçede 2028 olarak yer alıyor.

Bakanlık 44 vagon alımına bütçe ayırmadı!

Bütçenin…Ulaştırma Bakanlığı yatırımlarıyla ilgili bölümünde şu dikkatimizi çekti:

Şehir Hastanesi Metrosu için inşaat ve elektrifikasyon yanında 44 vagon alımı var. Hesaplamanın Görükle Metrosu da dikkate alınarak yapıldığını biliyoruz.

Bütçede…

Vagon maliyeti 7 milyar 941 milyon 230 bin lira, ama 2025 için 1 milyon lira ayrılmış.

Hemen gerekmiyor belki, ama vagon da marketten alınmıyor. Sipariş verilse teslimatı 3 yıl. Galiba, Büyükşehir’e kalacak.

Yollarda da hayal kırıklığı: Ulaştırma Bakanlığı bütçesi ulaştırmaz!

Resmi Gazete’nin… 15 Ocak tarihli sayısında yayınlanan Ulaştırma Bakanlığı 2025 yatırımları listesi Bursa için hayal kırıklığı oldu.

En yüksek ödenek…

Dağ Yolu’na ayrıldı. Keles Yol Ayrımı-Orhaneli ve Orhaneli-Harmancık arası yolun proje bedeli 3 milyar 681 milyon 657 bin lira görünüyor. Bunun 2 milyar 661 milyon 908 bin 657  lirası harcanmış. Bu yıl bütçede 1 milyar 020 milyon 076 bin lira var.

Fakat…

Süregelen ve proje güncellemeleriyle süresi uzayan Dağ Tüneli dahil yolun bu yıl bitmesi pek mümkün görünmüyor.

Bununla birlikte…

Keles Yolu için 1 milyon 020 bin lira, Keles-Tavşanlı Yolu için 80 milyon 432 bin lira, Harmancık-Tavşanlı Yolu için 227 milyon 033 bin lira, Yenişehir-Bilecik Yolu için 6 milyon 284 milyon lira, İznik-Mekece Yolu için 84 milyon 082 bin lira ödenek ayrıldı.

Bursa’da 2 yeni yol yatırım programına girdi

Bütçeyi incelerken… Bursa’da iki yeni yolun 2025 yatırım programına girdiğini gördük.

Biri…

Hasanağa’Çevre Yolu’na ulaştıracak 4.2 kilometrelik bağlantı yolu. 759 milyon 920 milyon lira proje bedeli olan yol için bütçede 80 milyon lira ayrıldı.

Bir de…

Mudanya Yolu’ndan Şehir Hastanesi’ne 3 kilometre yol ve 50 metre köprüyle bağlantı yolu var. 3 milyar 767 milyon liralık proje için bütçeye 400 milyon lira kondu.

Ülkü Köy’den üniversiteye giden 25 öğrenciye her ay burs ödüyorlar

Mudanya Treni… Doğa içindeki keyifli güzergah üzerinde, Bademli’den sonra yer alan köylerden biri Ülkü Köy’dü. Ülkü Köy Muhtarı Taner Bayrak geçen dönem eski tren güzergahının günümüzde bisiklet yolu olarak kazandırılması için girişimlerde bulundu.

Büyükşehir de…

Zaten var olan yolu genişletip düzenlemeye başladı, ama yol bitmeden seçim yaşandı.

Elbet bir gün o yol tamamlanır ve Bursa harika bir bisiklet ve doğa içinde gezinti yolu kazanır.

İşte…

Köyüne böylesine özel bir değer kazandırmak için çabalayan Ülkü Köy Muhtarı Taner Bayrak tüm köylere örnek olacak farklı bir dayanışmaya da imza attı.

Ülkü Köy’de yaşayan ve üniversiteye giden 25 genç var. Muhtar Bayrak öncülüğünde köy derneği üzerinden bu gençlere her ay burs ödeniyor.

Üstelik…

Muhtarlık maaşının tümünü burs için aktarıyor.

Köydeki ilkokul ve ortaokulun tadilatları da muhtar öncülüğünde yapılıyor.

Altepe Umre’ye gitti

1999’da… Refah Partisi’nden Yıldırım Belediye Meclisi’ne seçildi, performansıyla dikkat çekti. 2004’te AK Parti’den Osmangazi Belediye Başkanı oldu. 2009 ve 2014’te iki dönem üst üste seçilen ilk Büyükşehir Belediye Başkanı unvanı kazandı.

Recep Altepe…

Son dönem AK Parti Genel Merkezi Yerel Yönetimler Başkan Yardımcısı olarak yoğun şekilde çalışıyor. Hafta sonu da umre ziyareti için kutsal topraklara gitti.