Bursa’nın… En az 25 yıllık hayaliydi. Sürekli yerleşimlerle yazlık sahil beldeleri olmaktan çıkan Gemlik-Mudanya arasındaki bölge büyüdü.
Nitekim…
Bol virajlı yol üzerinde Mudanya’ya bağlı Güzelyalı ve Altıntaş ile Gemlik’e bağlı Kurşunlu artık kabına sığmıyor.
Arşivimize bakınca…
O hayali gerçekleştirecek projeye başlandığını 24 Ağustos 2013 günü duyurduğumuzu gördük. Ancak o çalışma kaldı, 2019’da ele alınıp hızlandı.
21.4 kilometre olmasına karşın, virajlar ve eğimler nedeniyle en erken 40 dakikada aşılabilen Gemlik-Mudanya yolundaki çalışmaların, aralarında TOGG Yolu ve Engürücük Kavşağı’nın da yer aldığı bölümler dahil 17 kilometrelik bölümü geçtiğimiz yıl tamamlanıp açıldı.
Yol da Kurşunlu’nun güneyindeki yamaçlardan geçip kaldı.
İşte…
Bu yolun son durumunu görmek ve çalışmalar hakkında bilgi almak için AK Parti Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Esgin dün Güzelyalı’daki başlangıç noktasında kurulan şantiyeye gitti.
Beraberinde de…
AK Parti’de ulaşım projelerinden sorumlu İl Başkan Yardımcısı Setenay Yüksel Olguner ile AK Parti Mudanya İlçe Başkanı Orhan Samast ve AK Parti Gemlik İlçe Başkanı Mehmet Şamil Yiğit vardı.
Brifingde önce teknik bilgi verildi:
“12 metre genişliğindeki yeni yol için bugüne kadar 70 bin ton asfalt döküldü, 40 bin metretül fore kazık çalışması yapıldı, 70 bin metreküp taş duvar örüldü.”
Viyadükler de var:
“Yol üzerinde, Kurşunlu’daki Çamlık Viyadüğü 110 metre uzunluğa ve 15 metre yüksekliğe sahip. Altıntaş 1 Viyadüğü 140 metre uzunluk ve 35 metre yükseklikte. Altıntaş 2 Viyadüğü ise 160 metre uzunluk ve 40 metre yükseklikte yapılacak.
Hedef de şu:
“Gemlik-Mudanya sahil yolunun kalan 4 kilometrelik bölümü bu yıl tamamlanacak ve yolun tamamı ulaşıma açılacak.”
Kuşkusuz…
Bittiğinde Bursa’nın en güzel ve en özel yolu ulaşımı da 40 dakikadan 20 dakikaya indirecek.
Mudanya’dan TOGG’a çalışmaya gidenler var
Yol önemli… Kentleri yaklaştırıyor, mesafeleri kısaltıyor. Mudanya Yolu sonrası Mudanya’ya yerleşip Bursa’da çalışanların sayısı artmıştı.
Sahil yolu…
Gemlik-Mudanya arasını 20 dakikaya indirirken, farklı bir Körfez bölgesi ağı da ortaya çıkacak. O ağı, şantiyedeki brifing sırasında AK Parti Mudanya İlçe Başkanı Orhan Samast söyledi:
“Mudanya’da yaşayıp her gün TOGG’a çalışmaya gidenler var.”
Sahil yolu Burgaz’a girmeyecek, Mudanya Çevre Yolu’na bağlanacak
Şantiyede… Mudanya-Gemlik arasını 20 dakikaya indirecek 21 kilometrelik yolla ilgili brifing sırasında, çalışmaları ilk günden beri yakından izleyen AK Parti Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Esgin değerlendirmeler yaptı.
Öncelikle de, önemli bir kararı açıkladı:
“3 yıl önce Gemlik-Mudanya yolunun Güzelyalı’ya girmesinin doğru olmayacağını söylemiştik. Bu düşünce kesinleşti. Sahil yolu Güzelyalı’ya girmeyecek.”
Bu noktada…
“Mudanya Çevre Yolu’nun proje çalışmalarına başlandı” dedi ve kritik bir bilgi daha verdi:
“Gemlik-Mudanya yolumuz, Mudanya Çevre Yolu’yla entegre olacak. Bu bağlantı yapılana kadar da, Göynüklü üzerinden sahil yolu bağlantısı hemzemin kavşakla sağlanacak.”
Şunu da ekledi:
“Sahil yolu; Mudanya-Bursa yoluyla birleşeceği gibi, KuzeyÇevre Yolu ile de bağlantılı olacak. Bu da çok önemli bir adım.”
İnanç turizmi sahil yoluyla canlanabilir
Öneri… Sahil yolunun Güzelyalı’daki şantiye ziyareti sırasında AK Parti Gemlik İlçe Başkanı Mehmet Şamil Yiğit’ten geldi:
“Tirilye’de onarımı yapılan tarihi kilise var. Kurşunlu’da da 2 tarihi kilise bulunuyor. İznik’ten başlayan ve sahil yoluyla Kurşunlu’dan devam edip Mudanya Çevre Yolu sonunda Tirilye’ye bağlanacak ‘inanç turizmi yolu’ ortaya çıkabilir.”
Bu da Bursa turizmi için bir kazanç olur.
İşte Geçit’teki kazının son durumu: Altyapı deplasesinde sona gelindi
Çalışma eylül ayında başladı… Bursaray’ı son durağı Emek’ten Geçit ve Balat’ta hızlı trenle buluşturup Şehir Hastanesi’ne ulaştıracak 6.1 kilometrelik metro inşaatı için en sorunlu bölge Geçit’ti.
Çünkü…
Yoğun altyapılar ve Geçit Kavşağı’nda yeraltı deresi vardı.
Altyapı deplase çalışmaları önce akan trafik içinde yürütüldü, sonra Mudanya gidiş yönü alternatif yola alınarak trafiğe kapatıldı.
Geçen süreçte zorlu bir çalışma yürütüldü. Şu anda da elektrik, kanalizasyon, içme suyu, telefon, internet gibi altyapıların deplaseleri hemen hemen tamamlandı ve Geçit’teki yolun büyük bölümünün üstü kapatıldı.
Ayrıca…
Geçit Camii yakınlarında yeraltına inecek metro hazırlığı olarak istinat duvarları da yapıldı.
Çalışmaların 10 güne kadar tamamlanması ve yolun Bursa’ya gidiş yönüne geçmesi bekleniyor.
Tüketici için önemli: Yerel marketler buluştu
Son dönem… Özellikle yaygın market zincirleri etiketlerinde görülen aşırı artış tepkilere yol açınca hükümet bazı kararlar aldı.
Böyle bir süreçte…
Kendisi de yerel merkez zinciri sahibi olan AK Parti İl Başkan Yardımcısı Fuat Alpaslan’ın çağrısıyla Bursa’daki yerel market zincirleri ve unlu mamül üreticilerinin firma yetkilileri bir araya geldiler.
Gündemlerinde…
“Vatandaşın çıkarlarına katkı sağlamak için neler yapılabileceği” vardı.