Bu satırları yazmak üzere bilgisayarımızın karşısına geçip klavyenin başına oturduğumuz sırada Mudanya Kavşağı’nda heyet halinde inceleme vardı.
İncelemeye…
Kavşağın ihalesini yapan Karayolları Bölge Müdürlüğü uzmanları, proje ve denetimi üstlenen Büyükşehir Belediyesi teknik kadrosu, yol güvenliği nedeniyle Emniyet Müdürlüğü’ne bağlı Trafik uzmanları katılmışlardı.
Son yıllarda giderek kâbusa dönen Bursa trafiğini en düğüm noktasında kesen ve trafik çilesine dönüştüren Mudanya Kavşağı’nın inşaatı tümüyle bitmişti.
Sunumu da…
Kavşak inşaatını üstlenen Müteahhit Mithat Sencer Sağlık yapıyordu.
Gerçi…
İnşaatın tamamlanan bölümü olarak İzmir Yolu her iki yönde köprünün altından 2 Eylül günü açılmıştı, fakat Mudanya Yolu’ndan gelen trafiğin Orhaneli Kavşağı’nda sıkışması nedeniyle, özellikle kent merkezinden gidiş yönünde beklenen rahatlama sağlanamamıştı.
Buna…
Yolda yapılan çalışmalar da eklenince, gidiş yönündeki sürücüler Mudanya Kavşağı’nın ana güzergâhta köprü altından açılmasını hissedememişlerdi.
İşte…
Bu görüntünün ortaya çıkmasından sonra, çalışma temposu arttırıldı.
Böylece…
Bayram sonu tamamlanması planlanan Mudanya’dan geliş köprüleri dün öğleden sonra hazır hale getirildi. Yolun şerit çizgileri çekilip trafik uyarı levhaları da takılınca, kavşağın tümüyle açılabilmesi için okulların açılışını beklemeye gerek kalmadı.
Sürücüleri yolun açık olması ilgilendiriyor, ama burada bir de müteahhitlik başarısı var.
Daha önce Demirtaş Kavşağı’nı 3 ayda bitiren Müteahhit Mithat Sencer Sağlık bu kez Mudanya Kavşağı’ndaki çalışmayı rekor sürede tamamladı.
Takvime göre…
22 Haziran’da kapatılan Mudanya Kavşağı tam 63 gün kapalı kaldı. 10 günlük Ramazan Bayramı tatiliyle, başlangıçtaki altyapı ve metro hatları deplaseleri nedeniyle geçen günler de bu 63 günün içinde.
Buna karşın…
Kavşak inşaatı 48 işgününde bitirildi ve kırılması zor bir rekora imza atıldı.
Bu yazının yazıldığı saatlerde, incelemeyi yapan ekip “dün akşam için yolun açılmasına” karar verdi.
Stadyum yolu için geceleri metro kesilecek!
2 Eylül günü köprünün altından İzmir Yolu ana güzergâhında çift yönlü açılan Mudanya Kavşağı hızlı bir sürecin ardından Mudanya Yolu için de açıldı, ama geriye bir eksik kaldı. O da, Timsah Arena’ya kavşaktan yapılacak bağlantı yolu.
Bu bağlantı için çalışmalara bayram sonrası başlanacak.
Ancak…
Bursalıları daha farklı bir sıkıntı bekliyor.
Çünkü…
Bağlantı yolu metro hattının üstünden geçeceği için, geceleri belli bir saatten sonra İzmir Yolu’ndaki metro hattı kesilecek ve yol çalışması yapılacak.
Güç koşullardaki bu çalışmanın 2 ay dolmadan tamamlanması hedefleniyor.
Müteahhitten Bursalılara teşekkür
Sağlık dün konuştuğumuzda Bursalılara bir de mesaj verdi:
“Bursa’da trafiğin en yoğun olduğu bölgede, üstelik trafik içinde zor bir çalışma yaptık. Bursalılar sıkıntı çektiler, ama gösterdikleri sabırla bize çok önemli destek verdiler. O nedenle Bursa halkına teşekkür ediyorum.”
Şunu da ekledi:
“Aynı sabır ve anlayışı stadyum bağlantı yolunda da göreceğimize inanıyorum.”
Bayramda yola gidecekler dikkat! Tuzak radarlar can yakıyor!
Yaz dönemlerinde memleketine gidenlerle tatil yoluna çıkanları dinlerken çok ilginç radar öyküleri öğreniyoruz.
Söylenen şu:
“Duble yolda tabela hız sınırını 120 olarak gösteriyor. Tam kendinizi buna hazırlamış giderken birden hız sınırının 70 olduğunu yazan tabela çıkıyor. Üstelik o tabelanın altına radar koyuyorlar.”
Yani, 120 kilometre hızla gelen bir araç, hız limitinin 70’e düştüğünü gördüğü anda zaten radara da girmiş oluyor.
Bu durum…
Karadeniz’de biraz daha farklı işliyor. Özellikle Ordu giriş ve çıkışlarında arka arkaya 5 MOBESE sistemiyle radar tespiti yapılıyor. Karadeniz yolunda benzer bir tuzak da Çorum ile Sungurlu arasında var.
Dün konuştuğumuz bir dostumuz, “Memlekete araçla gitmeye karar verdim, 2 bin liralık cezayla döndüm” dedi.
Üstelik…
Konuştuğumuz dostumuz, bu işleri bilen biri. Hem düştüğü tuzakları anlattı, hem bunların nasıl kurulduğunu açıkladı:
“Radar cezalarının yarısını devlet alıyor. Kalan yarısı için belediyeler sistemi kuran firmayla anlaşıyorlar. Firmaya belli bir yüzde veriliyor, kalan da belediyenin oluyor.”
Bu nedenle…
Bazı belediyelerin MOBESE ile tuzak kurduğunu söyledi. Buna da devletin önlem alması gerektiğini düşünüyor, “Gerekirse eylem yapalım” diyor.
O nedenle…
Hem bayramda memleketine gideceklerin, hem de tatile çıkacakların yollardaki radar ve MOBESE tuzaklarına dikkat etmelerinde yarar var. Yoksa dönüştü tatil parası kadar da ceza tutanağı bekliyor.
Kadın Kolları’na meclis gibi yönetim
AK Parti’de Gülten Kapıcıoğlu başkanlığındaki İl Kadın Kolları’nın yeniden yapılanması tamamlandı. 50 asıl, 50 yedek üyeden oluşan yeni Kadın Kolları yönetimi çalışmalarını adeta meclis görünümünde sürdürecek.
Aynı zamanda Karacabey ve Büyükşehir Belediye Meclisi Üyesi olan AK Parti İl Kadın Kolları Başkanı Mimar Gülten Kapıcıoğlu’nun bu dönem alışılmış kadın siyasetine teknik ayrıntı da katarak yeni bir model geliştirmesi bekleniyor.