Anımsıyoruz da… 70’li yılların sonlarında Ankara-İzmir yönünde kenti boydan boya geçen yol yapıldığında büyük bir heyecan yaşanmıştı.
Çünkü…
Bu yol, araçların merkeze girmesini engelleyen geçiş güzergahı olmuş, çevre yolu olarak kabul edilmişti. En önemlisi, Bursa’nın nüfusunun 300 binlerde olduğu o yıllar, yeni yapılan geniş yol çözüm de getirmişti.
Ne var ki…
O yol yapıldığında öngörülemeyen bir Bursa’dayız. Nüfus 3 milyonu buldu, kent çok hızlı şekilde Batı’ya doğru büyüdü ve transit geçiş yolu artık Heykel trafiğinden daha yoğun olduğu için yükü de taşıyamıyor.
Gerçi…
Geçen süreçte rahmetli Teoman Özalp döneminde gündeme gelen, ama Erdem Saker döneminde yapılan Yakın Çevre Yolu nefes aldırdı. Buna son dönemde Çevre Yolu eklendi, ama yine de Batı’da sıkışan trafik kentin en önemli ulaşım sorunu.
Nitekim…
Büyükşehir Belediyesi sorunu çözmek için yeni alternatif yollar planlıyor. İzmir ve İstanbul yolları arasında ulaşım by-pası sağlayacak Yunuseli-Alman Kanalı merkezli yeni yollar kuşkusuz önemli.
Hatta…
Büyükşehir ve Osmangazi belediyelerinin birlikte yürüttükleri Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı’nın Mudanya Yolu’nda Organize Sanayi Kavşağı’na bağlanması da trafiği rahatlatacak.
Ancak…
Bu bölgeyle ilgili pratik çözüm önerisi okurumuz Ersan Keles’ten geldi:
Öneri yabana atılacak gibi değil.
Birincisi…
Otoyolun İstanbul-Gölbaşı arasındaki Doğu bölümünün ortasında Samanlı bağlantı yolu var. Fakat Batı’da İstanbul Kavşağı’ndan Mudanya çıkışına kadar bağlantı yolu yok.
Üstelik…
Yerleşimin yoğun olduğu ve trafik sıkışıklığının yaşandığı Batı’da Ersan Keles’in önerdiği ve bağlantı yoluna dönüştürülebilecek mevcut bir yol da var.
İnanıyoruz ki…
Karayolları da otoyolun kent trafiği için de kullanılabileceği böyle bir ulaşım çözümüne duyarsız kalmaz.
Bağlantı yoluyla 15 noktada trafiğe çözüm
Ersan Keles önerdiği Çağlayan-Ahmetbey-Dereçavuş bölgesi ortasından başlayıp Yunuseli, Alman Kanalı, Stadyum güzergâhından Dobruca’ya ulaşacak bağlantı yolunu harita üzerinde işaretlemiş.
Bununla da kalmamış…
Bağlantı yolunun çözüm getireceği tam 15 noktayı tek tek belirlemiş. Bu noktalar arasında, Uludağ’a ve stadyuma kolay ulaşım yanında Çekirge-Kükürtlü-Dikkaldırım-Dobruca-Beşevler bölgesinin rahatlaması var.
Ayrıca…
Yeni bir alternatif yol kazanılmasıyla tren ve Yunuseli Havaalanı ulaşımları da çözümler arasında.
Vatandaş çözümü bağlantı yolunda görüyor
Gördüğümüz şu: Çevre Yolu’nun bağlantı yoluyla Acemler ve hatta Dobruca’ya bağlanması vatandaşın gördüğü çözüm olarak karşımıza çıkıyor.
Nitekim…
Okurlarımızdan Ümit Tunalı da çözümü bağlantı yolunda görenlerden. Bağlantı yoluyla Acemler’in yükünün azalacağını savunan Tunalı’nın önemsenmesi gereken bir önerisi daha var:
“Acemler’den itibaren stadyum önünden Mihraplı’ya çıkan yol 2 şeritli planlanmış. Oysa ileride sıkıntı yaşanmaması için 3 şeritli olmalıydı.”
Çevre Yolu’ndaki Çağlayan geçişini Karayolları rahatlattı
Dahası…
Kamyon trafiğinin yoğun olduğu zamanlarda, trafik akışını engelleyen hız kesiciye dönüşüyor.
Nitekim…
Yolu kullanan bir sürücü olarak, bu noktada durmak zorunda kalınca “Otoyol bile tıkanmaya başladı” dediğimiz anlar çok oldu.
Kesişme öncesi yoldaki sola doğru sert dönüşse yolun yandan geçen doğalgaz boru hattından kaynaklanıyordu.
İşte…
Bu sorun, yol açıldıktan 7 yıl sonra Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü’nün çalışmasıyla giderildi.
Çağlayan Köy ile otoyol arasında kalan tepeyi fore kazıklarla sağlamlaştıran Karayolları, doğalgaz boru hattının da güvenliğini sağladı. Sonra da yolda sola doğru daha yumuşak dönüş sağlayan genişletme çalışması yapıldı.
Böylece…
Çevre Yolu’nda bile trafiğin tıkanmasının önüne geçildi.
Dünya şampiyonu olup geldi, ama kimse farkında bile değil
Geçmişte…
2015 yılında Türkiye şampiyonluğu ve aynı yıl şampiyonlar şampiyonluğu gibi önemli dereceleri bulunan Semih Topçu geçtiğimiz ay Sırbistan’ın Kovin kentinde yapılan yarışmada Dünya şampiyonu oldu.
Bayrağımızı göndere çektirmesi yanında sırtına alıp salonu turlayan Semih Topçu, milli duyguların en büyüğünü yaşadı.
Üstelik…
Kariyerindeki Dünya şampiyonluğu başarısını eşi Aleksandra’nın ülkesi Sırbistan’da yaşamak onu daha da mutlu etti.
Ne var ki…
Büyük bir gururla döndüğü Bursa’da, elde ettiği başarıyı kimsenin fark etmemesi onu çok üzdü. Oysa Semih Topçu gibi genç sporcuların başarılı olabilmeleri ve yeni Dünya şampiyonlukları yaşayabilmeleri için önce moral,sonra sponsor desteği gerekiyor.
Ne yazık ki…
Amatör sporcuların kaderi de bu. Çok büyük başarılar elde etseler bile, popüler spor dallarında değillerse kimseye fark ettiremiyorlar bile.