Olay Gazetesi Bursa

Bat-çık dönemi bitti, trafikte viyadüklü çözümler başladı!

Bir dönem… Ankara’dan yayılan trafikte sıkışan kavşakları bat-çıkla geçiş çok gözdeydi ve yerel yönetimler, acil müdahale olarak bat-çıklara yöneldiler. Kabul etmek gerekirse… 2004’te başlayan rahmetli Hikmet Şahin döneminde bu yöntem Bursa’da başarılı da oldu. Nitekim… İhtisas Kavşağı’ndan başlayıp birbiri ardına yapılan bat-çıklarla Ankara girişinden İzmir çıkışına kadar kesintisiz ulaşım sağlandı. Yaklaşık 15 yıllık süreçte Bursa’nın […]

Bir dönem… Ankara’dan yayılan trafikte sıkışan kavşakları bat-çıkla geçiş çok gözdeydi ve yerel yönetimler, acil müdahale olarak bat-çıklara yöneldiler.

Kabul etmek gerekirse…

2004’te başlayan rahmetli Hikmet Şahin döneminde bu yöntem Bursa’da başarılı da oldu.

Nitekim…

İhtisas Kavşağı’ndan başlayıp birbiri ardına yapılan bat-çıklarla Ankara girişinden İzmir çıkışına kadar kesintisiz ulaşım sağlandı. Yaklaşık 15 yıllık süreçte Bursa’nın kesintisiz ulaşımı bu yolla sağlandı ve sorun çözüldü.

Bugünse…

Anormal artan araç sayısının da getirdiği sonuçları ve beklentileri göz önüne alan Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe farklı çözümler için kolları sıvarken, yolları viyadükle buluşturma formülü geliştirdi.

Bu kapsamda…

Bursa kamuoyuna daha önce açıklanan viyadük projeleri var.

Örneğin…

Nilüfer’de Tuna Caddesi’nden gelen trafiği Mudanya Yolu üstünden aşırıp Karaman’a indirerek Yakın Çevre Yolu ile birlikte yeni yapılan Recep Tayyip Erdoğan-Çelebi Mehmet Bulvarı’na, ya da Yunuseli Kavşağı’ndan başlayıp Yeniceabat’tan İstanbul Caddesi’ne ulaştıracak viyadük projesi hazır.

Yine…

Yıldırım’da Kurtuluş Caddesi’nden gelen trafiği Ankara Yolu üstünden geçirip Sarı Cami yanına indirerek Yakın Çevre Yolu ve hatta Çevre Yolu’na ulaştıracak projenin hazırlıkları da tamam.

Yanı sıra…

İzmir Yolu yönünden gelip Acemler Kavşağı’ndan Yakın Çevre Yolu ya da Yunuseli Kavşağı’ndan İstanbul Caddesi’ne çıkaracak viyadük projesinde sona gelindi.

İşte…

Bunlar gibi viyadüklü çözüm projelerine bir yenisi eklendi.

Aslında…

Sıcaksu bölgesinde Bursaray hattının üstündeki Kükürtlü ile altındaki Soğanlı bölgesini birbirine bağlayacak projenin hazırlıkları raylı sistemin altından tünelle geçiş olarak başlamıştı.

Ne var ki…

Bursaray’ın altından geçmek için derine inmek gerekiyor. Bu kez de tünelin çıkacağı Kakürtlü’ye bağlanma noktasında kod farkı sorunu ortaya çıktı.

Bunun üzerine…

Raylı sistemin altından geçip Divan Otel’in önüne çıkacak tünel yerine, Bursaray’ın üstünden geçip Kükürtlü’ye çıkan yola direkt bağlanacak viyadük projesi benimsendi.

Üstelik…

Bağlanacağı yol eğimli olduğu için, kod farkı sorununun yaşanmayacağı viyadük tek şerit gidiş ve tek şerit geliş olarak projelendirildi ve çalışması da bitti.

 

Yunuseli Viyadüğü ihale aşamasına geldi

 

İstanbul Caddesi’nde Beşyol Kavşağı’ndan başlayan 30 metrelik yol Soğanlı’dan itibaren Çelebi Mehmet Bulvarı olarak devam edip Paşa Çiftliği yanından Acemler trafiğine bağlanıyor.

Acemler’in yükünü azaltmak amacıyla bu yolda planlanan viyadük projesini daha önce duyurduk.

İşte…

Paşa Çiftliği altından devam edecek yolu Yakın Çevre Yolu üstünden Mutlular Mahallesi’ne, oradan Alman Kanalı’na bağlayacak Yunuseli Viyadüğü projesi tamamlandı, ağustos sonu- eylül başı da ihaleye çıkılması bekleniyor.

Mudanya Yolu’nda yapılacak Tuna Caddesi Viyadüğü ise eylül sonu-ekim başı ihaleye çıkacak.

 

Güzelyalı’da feribot çıkışı kargaşasına UKOME el koydu!

 

2007 yılıydı… İstanbul’a deniz kapısı haline gelecek Güzelyalı Feribot İskelesi yapılırken, Mudanya girişinde Petrol Ofisi arazisinin önündeki alana yapılması önerildi. Öneriyi gündeme getirenler, Mudanya girişinde ana yola kolay bağlantı olacağı için trafik sorunu yaşanmayacağını savunuyordu.

Fakat bugünkü yerine karar verildi ve yapıldı.

Ne var ki…

Daha ilk feribot seferinde korkulan oldu. Feribottan çıkan araçlar da, yolcu alanlar da Burgaz içindeki dar yoldan Mudanya-Bursa yoluna çıkmakta güçlük çekti. Günümüzde, daha da artıp trafik kâbusu haline dönüştü.

Öyle ki…

Pazar günleri iskeledeki park alanının yanı sıra günübirlikçilerin yoğunluğu da eklenince Güzelyalı’dan çıkış işkence gibi oluyor.

İşte…

Büyükşehir Belediyesi’nin Ulaşım Koordinasyon Merkezi uzmanları hafta içinde yaptıkları incelemeyle sıkıntıyı azaltma amaçlı önlemler geliştirdiler.

Tespit şu:

Feribottan çıkan araçlara daha uzun süre veren sinyalizasyona ulaşan yol parklanma nedeniyle daralıyor. 2 şerit yerine tek şeritten gelen araçlar sıkışıyor ve lambayı geçiş süresi uzuyor. Onlara uzun süre verilirken de Burgaz trafiğinde kuyruk uzuyor.

İlk önlem de şu:

İskeleden lambalara giden yolda iki şerit arasına yol ayırıcı dikmeler yerleştirilecek. Böylece parklanma engellenip feribotun tahliyesi hızlandırılacak.

İkinci aşamadaysa, iskele otoparkından çıkan araçların Burgaz trafiğine katılmalarında yaşanan tıkanma ele alınacak.

 

Hakan Çavuşoğlu performansıyla hükümetin yıldızı haline geldi

 

2011 seçimlerinde 24. Dönem AK Parti Bursa Milletvekili seçilirken sivil toplum örgütünden gelen siyasetçiydi. Mütevazı yapısını koruyarak çalıştı, verilen görevleri başarıyla yerine getirdi.

2015 seçimine gidilirken “Listede 2 Batı Trakyalı aday olur mu?” tartışması yaşansa da listeye girdi ve seçildi.

Hükümet revizyonuyla Başbakan Yardımcısı olması kendisi için de, siyaseti izleyenler için de sürprizdi.

Fakat…

Geçen 1 aylık süreçte her geçen gün yükselen bakanlık performansıyla dikkat çekiyor. Bir yandan Ankara’da karmaşık konuları anlaşılır ifadelerle ve rahat görüntü vererek konuşurken, diğer yandan hafta sonlarını Bursa’da geçirmeye özen gösteriyor.

Bu tempo ve performans onu hükümetin yıldızı yapar.