Olay Gazetesi Bursa

Altepe’den Balat için bayram sürprizi: Yeni girişe başlandı

​Mudanya Kavşağı’nda 22 Haziran’da başlayan çalışmalar belli bir noktaya ulaştı ana güzergâh olan İzmir yönünde yol yarından itibaren köprüden altından çift taraflı ulaşıma açılacak. Gelişmeleri aktarırken… Çok sayıda elektronik posta ve mesaj geldi. İletilerde ve mesajlarda Balat’a giriş için yapılacak düzenleme soruluyordu. Sorun şu: Mudanya Yolu’ndaki Geçit Kavşağı’nın dönüşlere kapatılması ana yolu çok rahatlattı, fakat […]

​Mudanya Kavşağı’nda 22 Haziran’da başlayan çalışmalar belli bir noktaya ulaştı ana güzergâh olan İzmir yönünde yol yarından itibaren köprüden altından çift taraflı ulaşıma açılacak.

Gelişmeleri aktarırken…

Çok sayıda elektronik posta ve mesaj geldi. İletilerde ve mesajlarda Balat’a giriş için yapılacak düzenleme soruluyordu.

Sorun şu:

Mudanya Yolu’ndaki Geçit Kavşağı’nın dönüşlere kapatılması ana yolu çok rahatlattı, fakat Balat’ta yaşayanlar için ulaşım sorunu ortaya çıktı.

Çünkü…

Kent merkezi yönünden gelip Geçit Kavşağı’ndan dönerek Balat’a gideceklerin evlerine ya da işyerlerine ulaşabilmeleri için Bademli Kavşağı’nı kullanmaları gerekiyor.

Aynı şekilde…

Balat’tan gelip Mudanya yönüne gideceklerin de Korupark Kavşağı’ndan dönmeleri gerekiyor.

Yani…

Ana yolu rahatlatan uygulama, Balat ve çevresini ulaşılamaz hale getirdi. Gelen elektronik postalar ve mesajlarda buradaki sorunun ne zaman çözüleceği o nedenle soruluyor.

Arşivimizi açıp baktık:

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin Balat için bulduğu formülü 15 Haziran günü bu sütunlardan duyurmuşuz.

Altepe’nin 10’a yakın alternatif proje arasından Karayolları’na kabul ettirdiği projeye göre, Bursa yönünden gelen araçlar, kapanan Geçit Kavşağı’nın 200 metre gerisindeki otoyol girişine sapacaklar, köprüyü geçip İzmir ayrımından devam edecekler.

Burada…

Çevre Yolu’nun Bursa ve Mudanya yönlerinden gelenlerle Ankara yönünden gelenlerin birleştiği nokta var. Onun biraz, mezarlığın yanından yeni giriş yolu planlandı.

İşte…

Bu girişin yapımına 24 Ağustos Çarşamba günü başlandığını, dün konuyu araştırırken öğrendik.

Şu anda…

Büyükşehir Belediyesi iş makineleri, Balat’taki eski yolun ıslahı için çalışıyorlar. Altyapı eksikleri giderilip dolgusu yapıldıktan sonra asfaltlanacak.

Başkan Altepe’nin, “2 ayda biteceği sözü verdik, hemen başlasın” talimatıyla başlayan çalışmalarda bayram sonu otoyoldan Balat’a giriş düzenlemesi bitip trafiğe açılacak.

Sonrasında…

Balat’tan gelip Mudanya yönüne gidecekler için de Endülüs Park yanından loop yapılıp Çevre Yolu’ndan Bursa ve Mudanya’ya inebilmeleri sağlanacak.

 

Geçit yaya üstgeçidinin projesi yapılıyor

 

Mudanya Yolu’nu kullananlar buluyorlar…Dönüşlere kapatılmasına karşın, Geçit Kavşağı’nda yayalar için sinyalizasyon sürüdüğü için trafik kesiliyor.

Nitekim…

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, ulaşımda sorunlu noktaları çözmek için harekete geçerken, Mudanya Yolu trafiğini daha akıcı hale getirmek üzere Geçit Kavşağı’na yaya üstgeçidi yapılacağını açıkladı.

İşte…

Bu yaya üstgeçidinin yerleştirileceği yerin tespiti yapıldı ve projesine başlandı.

Ancak yaya üstgeçidi montajının yılbaşından sonraya kalabileceği kulağımıza geldi.

 

Hasköy Köprüsü’nde ayaklar bitiyor, açılış eylül sonu

 

Aslında… Nilüfer’le Mudanya sınırında Bursa’nın ulaşımını ilgilendiren, ancak pek farkında olunmayan bir sorunu var: Geçit Köprüsü’ne bir şey olsa, Bursa-Mudanya ulaşımı kesilir. Çünkü, Nilüfer Köy’den başlayıp Terminal yanından İstanbul Caddesi’ne çıkan yol dışında merkeze alternatif yok.

Aslında…

Bir küçük bağlantı vardı. Bademli’nin yanındaki Hasköy ile Balat arasında Nilüfer Çayı üstüne kurulan tarihi bir taş köprü vardı ve ana yola çıkmak istemeyenler kullanıyordu.

Ne var ki…

Hafriyat kamyonları ve servis araçları da kullanmaya başlayınca yıkılma riski nedeniyle kapatıldı.

Ardından…

Geçit Kavşağı’nın kapatılmasından sonra, Balat-Hasköy/Bademli ve Mudanya ulaşımı daha da önem kazandı.

Bu nedenle…

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, tarihi köprü yanına, günün trafik yükünü karşılayabilecek şekilde büyük bir köprü yapılacağını açıkladı.

Ancak…

DSİ’nin taşkın sahası kabul ettiği bu geçiş noktasına köprü yapabilmek için özel bir proje gerekiyordu. O nedenle, projeye başlanmasında ve inşaatta bazı aksaklıklar yaşandı.

Gelinen noktadaysa…

DSİ’nin öngördüğü şekilde Nilüfer Çayı ortasına yapılan köprünün büyük ayağı tamamlandı. Bir tarafı doğal yola oturacak olan köprünün diğer ayağının da sonuna gelindi.

Ne var ki…

Dere içinde çalışmanın zorluğu yanında, ayakların yapımı sırasında dere yatağı iki kez değiştirildiği için zorlu bir çalışma yürütülüyor. Bunlar bittiğinde çalışmalar hızlanabilecek.

Yaklaşık 40 metre uzunluğundaki köprüde ikişer şeritli iki yol olacak. Köprü için 150 metre de bağlantı yolu yapılıyor.

O nedenle…

Alışılmış dere üstü köprülerinden çok farklı olan Balat-Hasköy köprüsü eylül ayı sonu itibariyle trafiğe açılabilecek.

 

Sosyal medyaya dikkat: Osmaniye dedikleri yer Kumla

 

Özellikle 15 Temmuz darbe girişimi sonrası sosyal medya araçlarında çok fazla dolaşan bir fotoğraf var. Bayraklarla donatılmış bir siteyi gösteren fotoğrafın altında “Osmaniye’de bir mahalle, sizce harika bir görüntü değil mi?” yazıyor.

Oysa…

Fotoğraftaki bayraklı site Osmaniye’de değil, Gemlik Küçükkumla’da. Rahmetli Cafer Ercan’ın 1975’te müteahhitliğini yaptığı Marsas Sitesi görenleri gerçekten etkiliyor.