Tüfenkci, yaptığı açıklamada, turizm işletmelerinin yıldız sınıflarının, tesislerin kapasite ve fiziki özellikleri, işletme ve hizmet kaliteleri gibi ölçütlerin değerlendirilmesiyle belirlendiğini söyledi. Söz konusu sınıflandırmaların tüketicilerin ekonomik tercihlerini etkilediğini ifade eden Tüfenkci, turizm işletmelerinin yanıltıcı yıldız tanıtımı içeren reklamları nedeniyle tüketicilerin maddi ve manevi birçok sorunla karşılaşabileceğini, ülke turizminin zarar göreceğini bildirdi. Tüfenkci, Bakanlık olarak yanıltıcı reklamlarla tüketicilerin ekonomik çıkarlarının zedelenmesini engellemek için gerekli hassasiyeti gösterdiklerinin altını çizerek, Reklam Kurulunun yanıltıcı sınıf tanıtımı içeren reklamlara ilişkin muhtelif firmalar hakkında idari para ve durdurma cezaları uyguladığını, şikayetler çerçevesinde konuya ilişkin incelemelerin de devam ettiğini dile getirdi.
116 BİN LİRA PARA CEZASI
Tüketicilerin yanıltılmasına asla müsaade etmeyeceklerini vurgulayan Tüfenkci, şöyle devam etti: ”Turizm işletme belgesi olmadan yıldız tanıtımı yaptığı veya belgesi olmasına rağmen sınıfından farklı tanıtım gerçekleştirdiği tespit edilen firmalara yaptırım uyguluyoruz. Bu kapsamda, Reklam Kurulunca 2017 yılının 7 ayında turizm sektöründe incelemeye değer bulunup karara bağlanan 46 dosyadan 3’ü mevzuata aykırı bulunmazken, aykırılığı tespit edilen dosyalardan 41’ine reklam durdurma cezası, 2’sine ise idari para ve durdurma cezası uygulanmasına karar verildi. Söz konusu dönemde turizm sektörüne verilen idari para cezası ise 116 bin 254 lira oldu.”
BAKANLIK TEK YETKİLİ OLMALI
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, yanıltıcı yıldız tanıtımlarının kendileri için büyük sorun olduğunu belirterek, ”Otel belgeleri ve yıldızlar tek elden verilmeli. Belediyeler de yıldızlama yapabiliyor, bu iş sadece Kültür ve Turizm Bakanlığı yetkisinde olmalı. Bu konuda taşın altına elimizi koymaya hazırız, gerekirse yıldızlamayı yapmaya talibiz” değerlendirmesinde bulundu. Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Yönetim Kurulu Üyesi Sinan Vargı da, yaz sezonunda çok sayıda yerli ve yabancı turistin konakladığı tesislerin hizmet kalitesinden şikayetçi olduğunu ifade etti.