Bu karar tren sefer aralıklarının kısaltılmasını sağlayacak yeni sinyalizasyon sistemi lehine verilmiş gibi görünüyor. Ancak deneyimli gazeteci Ahmet Emin Yılmaz bugünkü köşesinde farklı bir alternatifin de gündemde olduğunu söylüyor.
Sinyalizasyon yerine yeni hat mı?
Bursaray sisteminde 3 farklı vagon çalışıyor, Bu da, yazılımla sorunlara yol açıyor.
Büyükşehir’in bu sorunları ortadan kaldırıp bütünlüğü sağlamak için yaptığı 9.5 milyon Euro’luk sinyalizasyon ihalesini Alman firması kazandı.
Sistemin ilk bölümü 2020 eylül, ikinci bölümü 2021 eylülde devreye girdiğinde 3.5 dakika olan sefer aralığı 2 dakikaya inecek.
Kulağımıza…
Büyükşehir’in ihaleyi gündeme aldığı, 2 yıl sonra sefer arasını 1.5 dakika kısaltacak ihale yerine yeni bir hat yapımını incelediği geldi.
Ahmet Emin Yılmaz’ın köşesindeki yazıların tamamı için tıklayın…