Alman basınında yer alan haberlere göre, emisyon değerlerini düşük gösteren söz konusu programın kullanılmasına 2008 yılında karar verildi. Skandalın ortaya çıkartılması için kurulan komisyonun elde ettiği ilk bilgilerde, mühendisler skandal programın 2008 yılında kullanılmaya başlandığını doğruladı. Bild am Sonntag gazetesi konuya ilişkin haberinde, mühendislerin komisyona, bu tarihte 2005 yılından bu yana geliştirilen EA 189 tipi dizel motorun seri üretim aşamasına geldiğini ancak istenilen değerleri karşılamayan ve VW için önem arz eden motorun zaman ve öngörülen maliyet sınırlarını aşmaması için program yardımıyla emisyon değerlerinin düşürülmesine karar verildiğini söylediklerini yazdı.
‘MÜHENDİSLER BİLİYOR’ İDDİASI
Volkswagen tarafından bu yolla emisyon değerleriyle oynanan dünya çapında 11 milyon dolayında aracın satıldığı açıklanmıştı. Almanya’da bu olaydan etkilenen araç sayısının 2 milyon 800 bin olduğu dile getiriliyor. Mühendislerin komisyona verdikleri ifadelerde menajerlerin durumdan haberdar olduklarını söyledikleri ve dönemin geliştirmeden sorumlu menajeri Ulrich Hackenberg’i işaret ettikleri belirtildi. Hackenberg’in iddialara ilişkin açıklama yapmak istemediği ifade ediliyor. Son olarak Audi CEO’su olarak görev yapan Hackenberg, skandalın ardından geçtiğimiz hafta zorunlu izine çıkartılan menajerler arasında bulunuyor.