Olay Gazetesi Bursa

Üretim bir an önce başlamalı

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, otomotivdeki eylemlerle ilgili olarak, ''Benim arkadaşlarıma çağrım; bir an önce üretimin tekrar başlaması, üretim devam ederken taleplerin işverenlerce değerlendirilmesi ve bunu sonucunda bir noktaya gelinmes

Bakan Işık, TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’de düzenlenen İstanbul Autoshow 2015’in açılışının ardından basın mensuplarının Bursa’daki otomotiv işçilerinin iş bırakma eylemine ilişkin sorularını yanıtladı. 

Konuyu yakından takip ettiğini belirten Işık, otomotivin Türkiye’nin en güçlü sektörü olduğu belirterek, ”İşçi kardeşlerimizin de en önemli gücü üretim. Üretimin durması, Türkiye’nin yükümlüklerini yerine getirmede sıkıntı yaşaması, orta ve uzun vadede sektöre ve ülke ekonomisine olumsuz dönüş yapar. Bunu da işçi kardeşlerimizin arzu ettiğini düşünmüyorum” ifadelerini kullandı.

İŞÇİ KARDEŞLERİME ÇAĞRIM

Bakan Işık, ”Benim arkadaşlarıma çağrım; bir an önce üretimin tekrar başlaması, üretim devam ederken taleplerin işverenlerce değerlendirilmesi ve bunu sonucunda bir noktaya gelinmesi ve bu noktada iş huzurunun ve barışının en güzel şekilde tesis edilmesi” diye konuştu. 

Tartışmada taraf olmadıklarını ifade eden Işık, şöyle devam etti: ”Bir grev durumu yok. Bir toplu sözleşme şu anda yürürlükte ve bu 3 yıl süreyle yürürlükte olacak. Bunun dışında işveren ile işçi arasındaki talepler, beklentiler yine üretim devam ederken de rahatlıkla görüşülebilir.”

ÜRETİMİN BAŞKA ÜLKELERE KAYMA RİSKİ VAR

Türkiye’nin taahhüdünü yerine getirememe riskine karşı, özellikle küresel oyuncuların üretimi veya tedariği başka ülkelere kaydırma riski olduğunun altını çizerek, şunları kaydetti: ”Bu bizim açımızdan önemli. Yani Türkiye’de hiç beklenmeyen bir üretim duruşu oldu. Eğer yarın bir büyük firma ‘Türkiye’de böyle şeyler olacaksa ben falanca fabrikanın yanında bir de Hindistan’dan bir fabrika ekleyeyim, malımın yarısını da orada alayım’ derse, bu Türkiye’de üretimin azalmasına, işçilerin çıkarılmasına, istihdam kaybına, ihracat kaybına hem de ülkenin otomotiv sektöründe dezavantajlı konuma düşmesine sebep olabilir.”