Sabancı Topluluğu’nun online alışveriş platformu kliksa.com verilerine göre, üniversite öğrencileri online alışverişte en çok giyim ürünlerini tercih ediyor.
Kliksa.com, bağımsız araştırma kuruluşu DORinsight’a yaptırdığı “Üniversiteliler ve E-ticaret” konulu araştırma kapsamında üniversite öğrencilerinin online alışveriş tercihlerini açıkladı. Buna göre, üniversite öğrencileri internet üzerinden yaptıkları alışverişlerde sırasıyla en fazla giyim ürünleri, ayakkabı, kitap, kişisel bakım ürünleri, hediyelik eşya, cep telefonu, etkinlik bileti ve spor malzemelerine ilgi gösteriyor.
İnternet’ten alışveriş yaparken öncelikle uygun fiyat faktörünü ve markaların düzenledikleri kampanyaları göz önünde bulunduran üniversite öğrencileri, İnternet’i en çok 21.00-01.00 saatleri arasında kullanıyor. 18-24 yaşlarındaki üniversiteli gençlerin internet kullanımı ve online alışveriş alışkanlıklarını anlamaya yönelik gerçekleştirilen araştırma, öğrencilerin ağırlıklı olarak cumartesi ve pazar günlerinde online alışveriş yaptığını da ortaya koyuyor.
“Y kuşağı e-ticarette büyük rol oynayacak”
Açıklamada görüşlerine yer verilen Kliksa Genel Müdürü Nevgül Bilsel Safkan, şunları kaydetti:
“Anne ve babaların ardından bu kez de üniversite öğrencilerinin online alışveriş alışkanlıklarını araştırarak, geleceği şekillendirecek genç kitlenin tercihlerindeki benzer yanlarının ve farklılıkların neler olduğunu gördük. Aynı zamanda araştırma sonucunda online alışverişin Türkiye genelinde üniversite öğrencilerinin hayatlarının bir parçası haline geldiğini de gözlemledik. Özellikle ‘Y kuşağı’nın hem tüketici hem de potansiyel çalışan olarak e-ticarette büyük rol oynayacağına inanıyorum.”