Hava yoluyla seyahat edecek tüketicilerin haklarına dair yönetmeliği okumasını öneren Ağaoğlu, şunları kaydetti:
“Hava yoluyla yolcu taşıyan şirketlerin birçoğu, kapasitelerinin üzerinde koltuk sayısına bilet düzenliyor. Hava yolu şirketleri, bazı yolcuların uçuşunu iptal edeceğine güveniyor. Yeterince iptal olmadığında da bazı yolcuların havaalanında mahsur kaldığına yönelik çok sayıda şikayet alıyoruz. Böyle bir durumla karşılaşan vatandaşlarımız, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüne şikayette bulunsun. Ayrıca, uğradıkları maddi kayıpların tazmini için de ikametlerinin bulunduğu il veya ilçelerdeki tüketici hakem heyetlerine başvurabilir. Aynı durum, kara yolu taşımacılığında da yaşanıyor. Otobüs firmaları da, ek sefer düzenleyerek yüksek fiyatlarla bilet satıyor.”