Genelge, uçuş iptali, tehiri, uçağa kabul edilmeme konularında yürütülen iş ve işlemlerin etkin, hızlı, doğru ve standart bir şekilde yapılması amacıyla hazırlandı. Buna göre, ücretsiz seyahat eden, doğrudan veya dolaylı olarak halka açık olmayan indirimli biletle seyahat eden, mil veya puanlarla seyahat eden yolcular, ücretle seyahat eden yolcularla aynı haklara sahip olacak.
Teknik arıza ve operasyonel nedenler olağanüstü hal olarak kabul edilemeyecek. Yolcuların uçak içerisinde 2 saat ve üzeri bekletilmesi durumunda hizmet hakkı verilecek. Yolcular, tarife değişikliğinden 2 haftadan daha az sürede haberdar edilirlerse bu durum uçuş iptali başlığı altında değerlendirilecek ve iptal hükümleri uygulanacak. Sistem hataları, müşteri hizmetleri, personel hataları, acente veya satış ofisi kaynaklı yolcu mağduriyetleri hava taşıma işletmesi tarafından giderilecek.
PARA CEZASI UYGULANACAK
Uçuşun tehir ya da iptal edilmesi durumunda gece konaklaması gerektiren değişiklikler yapıldığında; uçuşu gerçekleştiren hava taşıma işletmesi yolculara otelde veya uygun bir konaklama tesisinde konaklama hakkı verecek. Konaklama hakkından yararlanan yolcular işletmeleri tarafından teklif edilen ilk uçuş ile seyahat edecek. Yükümlülüklerin yerine getirilmemesi ve konu ile ilgili gerekli önlemlerin alınmadığının tespiti durumunda idari para cezası uygulanacak.