Olay Gazetesi Bursa

‘Tuzak ürün reklamları israfa yol açıyor’

TESK Genel Başkanı Palandöken, alışveriş merkezlerindeki cazip promosyonlar ve tuzak ürün reklamlarının insanları hızlı tüketime yönlendirildiğini savunarak, bu durumun israfa yol açtığını belirtti.

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, yazılı açıklamasında, yaşam stili değiştikçe tüketim alışkanlıklarının da değiştiğini, özellikle genç neslin mahalle esnafı kültüründen uzak yetiştiğini aktararak, “250 milyar dolarlık perakende sektörü hızla büyüyor. Bunun yarısını gıda harcamaları oluşturuyor. AVM’lerde ve hipermarketlerde cazip promosyon ve tuzak ürün reklamları ile tüketim konseptinin hızlı ve toptan alışverişe yönelttiği genç neslimizin gıda israfı artıyor” değerlendirmesini yaptı.

Aylık alışveriş tarzını benimseyen vatandaşların promosyonlardan faydalanmak için indirimli alışveriş reklamlarının büyüsüne kapılıp pek çok şeyi fazla fazla aldığına dikkati çeken Palandöken, “Meyve-sebzeyi manavdan, eti kasaptan, ekmeği fırından almaya vakit ve sabır yok artık. Ay sonu geldiğinde de pek çok gıda maddesinin tüketilmeden hatta poşetinden çıkarılmadan atıldığını görüyoruz” ifadelerini kullandı.

Palandöken, mahallelerden çıkıp toplu konutlara, rezidanslara ve sitelere taşınan insanların yaşamlarında esnafın yerinin giderek kaybolduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:

“Tüketiciler süpermarketler tarafından, tüm ihtiyaçların aylık olarak, toplu alışverişle yapıldığında ürünleri ucuza alabileceklerine inandırılmış. ‘Üç al 1 öde’, ‘1 alana 1 bedava’ sloganlarına kanma, ihtiyacın kadarını al. Aldığın gıdanın yüzde 20-30’unu atarsan nerede kaldı tazelik, nerede kaldı ucuzluk. Halkımızı bilhassa gıda alışverişlerini semt pazarlarından veya mahalle esnafımızdan günlük olarak yapmaya davet ediyorum.”