İlk 6 ay sonuçlarına göre dijital reklam yatırımları, 2014 yarıyılına oranla yüzde 21,3 oranında artarak 789,3 milyon liraya ulaştı. 2014’ün aynı dönemine oranla en çok artış görülen kategoriler ise yine mobil gösterim reklamları (yüzde 69,9) ve video reklamları (yüzde 43,3) oldu.
Bu yıl araştırma kapsamında ilk kez ‘ sosyal medya’ ve ‘programatik’ yatırımları da incelendi. Sonuçlara göre, 2015’in ilk yarısında programatik yatırımlarının 30,7 milyon lira olduğu görülürken, sosyal medya yatırımları 99,5 milyon lira olarak kaydedildi.
DİSPLAY KATEGORİ İLK SIRADA
IAB Türkiye’nin yaptığı açıklamaya göre, display reklam yatırımları 2015 ilk 6 ayında 295,7 milyon lira oldu. Display reklamlar kategorisinde en büyük payı 198,5 milyon lira ile gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımları aldı. Video reklam yatırımları 61,1 milyon lira olarak gerçekleşirken, sponsorluk reklam yatırımları 20,8 milyon liraya, gelir paylaşımlı reklam yatırımları ise 15,4 milyon liraya ulaştı.
ENDÜSTRİNİN ÇEKİCİ GÜCÜ
IAB Türkiye Başkanı Dr. Mahmut Kurşun, dijitalin dünyada ve Türkiye’de reklam endüstrisinin çekici gücü konumunda olduğunu söyledi. Kurşun, ”Rakamlar bunu net biçimde ortaya koyuyor. Genel bir hesaplamayla ilk 6 ay itibarıyla dijitalin toplamdan aldığı payın yüzde 24’e yaklaştığını görüyoruz. Bu da sene başındaki tahminlerimizi doğruluyor.
Türkiye’nin dünya ve Avrupa trendlerini izleyen çizgisini dikkate aldığımızda önümüzdeki dönemde programatik satın almanın online ve mobil platformlarda gelişeceğini ön görebiliriz’ dedi.