Atatürk Barajı üzerine kurulan, Adıyaman-Kahta-Siverek-Diyarbakır’ı birbirine bağlayacak Nissibi Köprüsü’nde 2 hafta önce son segmentin yerleştirilmesinin ardından köprü yaya trafiğine açıldı.
Son segmentin yerleştirilmesiyle köprünün iki yakası birbirine kavuşmuş oldu. Bölgede yeni bir heyecan yaratan ve devasa görüntüsüyle görenleri büyüleyen köprünün tamamı Türk mühendis ve mimarlara ait…
DEVASA PROJENİN HİKAYESİ
1992 yılında Atatürk Barajında su tutulmasıyla birlikte Adıyaman-Kahta-Siverek-Diyarbakır’ı birbirine bağlayan yol ve köprü sular altında kalmış, bölgede ulaşım ilkel feribotlarla sağlanmaya başlamıştı. ‘Çıkmaz sokak’ olan Adıyaman halkı 23 yıl boyunca ekonomik, kültürel ve sosyal mağduriyet yaşadı. Atatürk Barajının suyunun tutulmasından 20 yıl sonra dönemin Başbakanı olan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından verilen talimat sonrasında, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme eski Bakanı Binali Yıldırım tarafından 26 Şubat 2012’de temeli atıldı. Bitlis, Siirt, Şırnak, Batman, Mardin, Van ve Diyarbakır illerinin Adıyaman üzerinden batı illerine olan ulaşımı sağlanacak. Köprü ile birlikte ‘çıkmaz sokak’ olan Adıyaman’ın yolu açılacak. Diyarbakır’dan Kahta ilçesine mesafe 110 kilometre kısalacak.