Livingston, ‘Yenilenebilir Enerji Görünümü Konferansı: Türkiye, Orta Asya, Kafkaslar ve Batı Balkanlar’da Finansman, Yatırım, Yasal Düzenlemeler ve Yeni Teknolojiler’ programında ‘Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’nun, Türkiye’nin elektrikli araç kullanımının yaygınlaşmasına verdiği stratejik önemi ortaya koyduğunu ifade eden etti. Livingston, projenin emisyonların azaltılmasının yanında enerji güvenliği açısından da oldukça önemli bir adım olduğunu söyledi.
40 MİLYAR DOLARLIK ENERJİ İTHALATI
Livingston, Türkiye’nin büyük miktarı petrol olmak üzere 40 milyar doları aşkın yıllık enerji ithalatı bulunduğuna dikkat çekerek, ‘Türkiye’nin yerli elektrikli araç stratejisi cari açığın azaltılması açısından oldukça önemli. Çünkü hem petrol ithal etmek yerine yerli ve elektrikli otomobil kullanılacak hem de gelecekte dışarıdan daha az elektrikli araç ithal edilecek’ dedi.
2030’DA HER 10 KİŞİDEN 3’Ü…
Türkiye’nin ‘2030’a kadar 1 milyon elektrikli araç’ hedefinin ulaşılabilir olduğunu dile getiren Livingston, şöyle devam etti: ‘Shura Enerji Dönüşümü Merkezine göre, 2030’a kadar Türkiye’de her 10 kişiden 3’ü elektrikli araç kullanacak. Bu nedenle bu süre içinde ülkedeki anahtar geçiş koridorlarında 1 milyon şarj istasyonu nasıl kurulabilir konusunu yakından ele almak gerekecek. Türkiye gibi zengin imalat ekonomisine sahip bir ülke, yerli batarya üretiminde stratejisini belirlemeli. Dünyanın en büyük batarya üretim ve teknoloji şirketlerinden biri olan Çinli CATL firması bir batarya üretim fabrikası kurulması için Türkiye’yi inceliyor. Bu noktada yatırım çekmek için bazı teşvik mekanizmalarına ihtiyaç olacak.’