Olay Gazetesi Bursa

Türk markaları daha fazla pay almalı

Uludağ Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Nüvit Gündemir, Türk markalarının küresel pastadan daha fazla pay almaları gerektiğini söyledi.

UHKİB, düzenlediği eğitim seminerleriyle üyelerinin küresel ölçekteki rekabet edebilirlik seviyelerini artırmaya devam ediyor. Türk hazır giyim sektörünü yüksek katma değerli ihracatın öncüsü yapma hedefiyle her yıl çeşitli başlıklarda 100’e yakın eğitim semineri gerçekleştiren Birlik, önümüzdeki aylarda da imaj yönetiminden temel yönetim becerilerine, teknik ve yerinde uygulamalı eğitimlerden bireysel farkındalıklara toplam 27 başlıkta eğitim düzenleyecek. UHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Nüvit Gündemir, konuyla ilgili açıklamasında, özellikle küresel arenada hazır giyim sektörünün 500 milyar dolar gibi ciddi bir ticaret potansiyeli olduğunu kaydetti.

ALANINDA UZMAN İSİMLER

Türk hazır giyim sektörünün küresel pastadan aldığı payın yüzde 3,4 olduğunu dile getiren Nüvit Gündemir şunları kaydetti: ‘’Her geçen gün gelişen ve küresel piyasalardaki ağırlığını artıran Türk markalarının bu pastadan daha fazla pay alması gerektiğini düşünüyoruz.

Bu bağlamda markalarımızı rekabetin oldukça yoğun yaşandığı uluslararası pazarlarda söz sahibi yapmak için eğitim seminerlerine ayrıca önem veriyoruz. Firmalarımızın hem yönetici kadrolarına hem de mavi yaka personellerine yönelik eğitimler düzenliyor, hemen hemen her konuda alanında uzman isimlerle buluşturuyoruz.”