Olay Gazetesi Bursa

Turizmde umut Ortadoğu

Rusya sorunu ve güvenlik endişeleri ile büyük kayıp yaşayan turizmciler yeni pazar arayışına girdi. ''Ortadoğulu turisti artıracak birtakım çalışmalar düşünüyoruz'' diyen POYD Başkanı Kızıldağ, Antalya'da en kötü şubat aylarından birinin yaşandığına dikka

Antalyalı turizmciler, Rusya pazarının giderek daralması nedeniyle yönünü Ortadoğu pazarına çevirdi.

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Ali Kızıldağ, daralan Rusya pazarı ve diğer ülkelerden gelecek insanların güvenlik kaygıları nedeniyle otel doluluğu anlamında bölgede en kötü şubat aylarından birini yaşadıklarını kaydetti. Rusya’dan kaynaklanan kaybın telafisi için çalışma içerisinde bulunduklarını belirten Kızıldağ, öncelikle Avrupa’daki potansiyeli artırmak için çalıştıklarını kaydetti. Güvenlik kaygıları nedeniyle Avrupa pazarında da bir takım rezervasyon kayıplarının yaşandığını, futbol kampı ve golf sporu için gelen insanlarda ciddi azalma olduğunu dile getiren Kızıldağ, ancak son dakika satışlarıyla hala umutlarının bulunduğunu söyledi.

ACENTELER DESTEKLENMELİ

Kızıldağ, sektörün şu anda Ortadoğu pazarıyla ilgili birtakım çalışmalarının olduğunu dile getirerek, şöyle konuştu: ”Ortadoğu ülkelerinden Türkiye’ye gelen turist harcama potansiyeli yüksek bir grup. Özellikle sağlık ve alışveriş alanlarında Türkiye son derece cazip bir ülke bu insanlar için. Ancak bir pazarın oturması uzun yıllar alıyor. Bugün Rusya pazarı 20-25 yılda iğneyle kazınmış, operatörlerin tırnaklarıyla kazıyarak oluşturduğu ve bugüne getirdiği bir pazar. Ortadoğu’da aslında iyi bir trend yakalandı. Antalya’ya da bu turistin çekilmesi yönünde çalışma yapmak lazım. İstanbul’a Ortadoğu’dan yıllık 2 milyona yakın ziyaretçi geliyor. Antalya’da bu ülkelerin payı maalesef hala 80-100 binlerde. Ortadoğulu turisti artıracak birtakım çalışmalar düşünüyoruz. Bu pazarlarda faaliyet gösteren acentelerin desteklenmesi gerekiyor.”

BU ÜLKE HEPİMİZİN

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ‘Yurt dışına tatile gitmeyin, tatilinizi yurt içinde yapın’ çağrısını da desteklediklerini belirten Kızıldağ, ”Bu ülke hepimizin ülkesi ve dünyanın en güzel coğrafyası. Her insanın ülkemizin çıkarlarını göz önünde tutması gerekiyor. Bu dönemde seyahat anlamında, tatil anlamında kendi ülkemizde seyahat edip, kendi ülkemizin ekonomisine katkıda bulunmayı tercih etmeliyiz” diye konuştu.

YUNANİSTAN VE İSPANYA KAPTI

Turizm sektörünün yaklaşık 80 milyar dolarlık bir yatırımı içerdiğini, yıllık 35-40 milyar dolarlık döviz girdisi, 55-60 sektöre katma değer ve 1,5 milyon insana istihdam sağladığını anlatan Kızıldağ, ”Bunlar elimizin tersiyle itilebilecek değerler değil. Bu yılı kaybedersek, bu değerleri kaybedersek bu sektör 10 yılda toparlanamaz” dedi. Kızıldağ, Türkiye’nin turizm sektöründeki kaybının Yunanistan, İspanya gibi ülkelere 2015’te ‘altın yıl’ yaşattığını da sözlerine ekledi.