O öneri Uludağ eteklerinden yani kentin güneyinden geçecek bir çevre yolunun inşa edilmesi. Geçmişi epey eskiye dayanan bu konu Alinur Aktaş tarafından yeniden gündeme getirildikten sonra her yönüyle, enine boyuna konuşuluyor, tartışılıyor.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz bugünkü köşesinde haberin başlığında da belirtilen soruyu soruyor ve uzmanların bu soruya verdikleri yanıtları yazıyor.
Kaygı ortak, ama çözüm var: Uludağ’ın silueti bozulur mu?
Gördük ki… Kent merkezinde geçit vermez hale gelen trafik sorununu aşabilmek için Güney Çevre Yolu en önemli çözümler arasında yer alıyor.
Üstelik…
Bu sütunların okurlarının dün okudukları gibi, bu tartışma yeni değil.
Nitekim…
Rahmetli Süleyman Demirel’in 1991 seçimi sonrası dönemin Başbakanı olarak Bursa ziyaretinde “Bursa’nın yollarla çember içine alınmasını” isteyip “Uludağ yamaçlarından geçecek çevre yolu” önerdiğini, dönemin Devlet Bakanı olan Cavit Çağlar’ın da bu doğrultuda her fırsatta belediyelere çağrı yaptığını yazdık.
Yanı sıra…
2002’de başlayan AK Parti iktidarında dönemin Grup Başkanvekili olarak Faruk Çelik’in gündeme getirdiği Çekirge’den Otosansit’e dağ yamacından yol önerisinin kamulaştırma ve doğal SİT gibi nedenlerle gerçekleşmediğini de dün bu sütunlarda anımsattık.
Yazı üzerine…
Okurlarımızdan, sivil toplum örgütleri temsilcilerinden ve siyasetçilerden arayanlar, elektronik posta gönderenler oldu.
Mesaj ve konuşmalarda belli noktalardan dikey yollarla kent merkezine bağlanacak projeye kamuoyu onayı izlenimi aldık. Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın gündemine alması da önemseniyor.
Ancak…
Tam bu noktada ortak bir kaygı var:
“Çekirge’den başlayıp Otosansit’te Yakın Çevre Yolu ile bütünleşecek yol Uludağ’ın yüzüne atılmış çizik görüntüsü vermez mi, siluet bozulmaz mı?”
Dahası…
Zeyniler yolunun kentten Uludağ’ın yüzündeki çizik gibi gözüktüğünü anımsatıyorlar.
Aslında…
Klasik yol tekniğiyle yapılırsa korkulan olur. Ne var ki, ciddi öneriler de var.