Olay Gazetesi Bursa

Telefon dolandırıcılığında yeni taktik

Yeni bir yöntem geliştiren telefon dolandırıcıları, kendilerine kurumsal süsü verip, vatandaşın kredi kartından alışveriş yapıyor.

0850 360 05 04 numaralı telefondan vatandaşın cep telefonunu arayan şebeke elemanı, “Bankanızdan arıyorum, her şeyden önce güvenliğiniz için konuşmamız kayıt altına alınacaktır. Banka kredi kartınızın kayıp ve çalınmaya karşı sigorta süresi sona erdi. Yıllık sigorta işlemini yinelemeniz gerekiyor. Bugün son gün istemiyorsanız iptal edebiliriz” diyerek vatandaşın kart bilgilerini istiyor. Bunun bir dolandırıcılık olayı olabileceğini düşünen vatandaşın kafasında ki o algıyı da yok ediyorlar.

Şebeke elemanı, tereddüt yaşayan kart sahibine, “Haklısınız, sizden hiç bir bilgi istemeyeceğim güvenliğiniz için ben size bankamızdaki sistemde kayıtlı bilgilerinizi okuyacağım siz sadece teyit edeceksiniz” diyor. Bu arada sık sık güvenliğiniz için ifadesini kullanıyor. Gerçekten de kart sahibinin ön ve arka yüzündeki tüm bilgileri eksiksiz okuyor. Ev adresini dahi veriyor. Kart sahibi, karşı tarafın resmi banka görevlisi olduğuna inanıyor.

SON DARBE TELEFONA GELEN KOD

Şebeke elamanı son darbeyi asıl o zaman yapıyor. Tüm bilgiler kart sahibine okunduktan sonra “Bankamızdan cep telefonunuza bir mesaj gönderiyorum. Şimdi mesajınız geldi. O kodu bana okur musunuz” dedikten sonra gerçek resmi banka mesajı geliyor. “Hesabınızdan yüklü miktarda alışveriş yapılmıştır” Şebeke, ele geçirdikleri kart bilgileri ile yurt dışından alışveriş yapıyor.